ChristenUnie start met Relatiepolitiek

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

ChristenUnie start met Relatiepolitiek

Bericht door Unionist »

Uit het RD van vandaag:

DEN HAAG - De ChristenUnie omarmt het Britse concept van relatiepolitiek. De vijfjarige partij wil dit inbrengen in het Nederlandse politieke debat als tegenwicht tegen het dominante proces van individualisering.
.
Een werkgroep van prominente ChristenUnie-leden uit diverse geledingen van de partij overhandigt zaterdag ter gelegenheid van de vijfde verjaardag van de fusiepartij een „appèl tot relatiepolitiekâ€
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: ChristenUnie start met Relatiepolitiek

Bericht door Marck »

Ik heb hier niet veel meer over gehoord. Al weer 15 jaar geleden...
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: ChristenUnie start met Relatiepolitiek

Bericht door Van Ewijk »

Marck schreef:Ik heb hier niet veel meer over gehoord. Al weer 15 jaar geleden...
Dat is dan meestal het teken dat er niks van terecht gekomen is.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: ChristenUnie start met Relatiepolitiek

Bericht door Marck »

Hier nog een link naar een artikel over relatiepolitiek: https://www.christenunie.nl/k/n29626/ne ... ation.html

Misschien is het toch wel van betekenis geweest in hun politieke arbeid maar niet meer zo benoemd. André Rouvoet zou het omarmd hebben.
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: ChristenUnie start met Relatiepolitiek

Bericht door deschpin »

Van Ewijk schreef:
Marck schreef:Ik heb hier niet veel meer over gehoord. Al weer 15 jaar geleden...
Dat is dan meestal het teken dat er niks van terecht gekomen is.
met 5-7 zetels valt dat niet mee, ze zullen nog wel tegengas geven bij d66 en vvd wensen op dit gebied.
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: ChristenUnie start met Relatiepolitiek

Bericht door Van Ewijk »

deschpin schreef:
Van Ewijk schreef:
Marck schreef:Ik heb hier niet veel meer over gehoord. Al weer 15 jaar geleden...
Dat is dan meestal het teken dat er niks van terecht gekomen is.
met 5-7 zetels valt dat niet mee, ze zullen nog wel tegengas geven bij d66 en vvd wensen op dit gebied.
Als in vijftien jaar het woord niet meer is gevallen zijn de agenda's veranderd en de mensen vervangen.
Mischien ligt het nog ergens is een bureaula stof te happen, maar ga er maar vanuit dat het niet meer leeft.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: ChristenUnie start met Relatiepolitiek

Bericht door Marck »

Na toch wat Googlen lijkt het me dat de invloed er nog wel is binnen de ChristenUnie maar het al lang niet meer zo genoemd wordt.
Ik ben wel benieuwd hoe het komt dat na de enthousiaste introductie in 2005 het eigenlijk niet meer wordt benoemd.
Plaats reactie