Welke muziek luister je?

KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door KDD »

Thea schreef:@KDD, ik denk toch dat je vanuit je eigen context denkt. Ik heb me verbaasd over hoe mensen in Canada gekleed zijn in de kerk. Jongens allemaal in pak met een stropdas. En doordeweeks lopen ze in spijkerkleding met een baseballpet.
Blijkbaar als je in een soort context leeft dan is het oké om je mening niet serieus te nemen en dan is het ook oké om allemaal dingen in je mond te leggen die niet gezegd wordt. Maar hier is een beetje wat ik bedoel, uit een andere context dus misschien wordt het wat serieuzer genomen:

Ook zet je kledingkeus zet je in een bepaalde mindset. Wanneer ik sportkleding aantrek, voel ik mij sportief. Wanneer ik mij gepast aankleed voor een gala, dan gebeurt er iets, dan voel ik me anders; dan krijg ik gelijk meer plezier in het feest.

Dat gaat een beetje gepaard met de etiquette van vroeger: toen werd verwacht dat je jaagde in je jachtkleding en diners attendeerde in je rokkostuum. Tegenwoordig zijn die dresscodes minder strikt, en dat is best zonde. Ik kijk met een soort weemoed terug naar die tijd, want etiquette gaan de onverschilligheid van mensen tegen en dat is dan weer belangrijk.

Pakken zetten je ook in een bepaalde stemming - en ik zou een heel pleidooi kunnen geven over de positieve waarden aan het dragen van een pak - maar daar gaat het niet om. Dit is geen pleidooi voor het pak. Mensen moeten dragen wat past bij hun stemming en de omgeving, of dat nou een pak, polo of t-shirt is.


Bron: https://www.esquire.com/nl/stijl-carrie ... man-maken/

:hi
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door J.C. Philpot »

Hymns uit de Whitewell Tabernacle in Belfast.

Ps. Niet voor muzikale fijnproevers geschikt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Charles »

Diabelli-variaties van Beethoven gespeeld door de intellectueel onder de pianisten. Onder refoforummers zal hij niet populair zijn. Over een bepaald pianostuk zei hij: als je hiermee het publiek niet aan het lachen weet te maken kun je beter orgel gaan spelen. :D

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Hendrikus »

Charles schreef:Diabelli-variaties van Beethoven gespeeld door de intellectueel onder de pianisten. Onder refoforummers zal hij niet populair zijn. Over een bepaald pianostuk zei hij: als je hiermee het publiek niet aan het lachen weet te maken kun je beter orgel gaan spelen. :D
Je zou 'm toch zo z'n eredoctoraat weer laten inleveren, die boef :yahoo
~~Soli Deo Gloria~~
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door KDD »

Improvisaties op Oudejaarsavond - Martin Mans
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Panny »

Francis Poulenc: Concerto for Two Pianos and Orchestra in D minor, FP 61

Met Lucas en Arthur Jussen op piano.
Te vinden op Spotify of Youtube.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Hendrikus »

Panny schreef:Francis Poulenc: Concerto for Two Pianos and Orchestra in D minor, FP 61

Met Lucas en Arthur Jussen op piano.
Te vinden op Spotify of Youtube.
Gaaf stuk! Net als het pianoconcert in G van Ravel beïnvloed door de jazz.
~~Soli Deo Gloria~~
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Charles »

Mn favoriete opname van Die Winterreise van Schubert weer eens opgezet:

Afbeelding
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Henk J »

Dorische toccata van J.S. Bach door Ton Koopman. https://www.youtube.com/watch?v=uJURToP15nI
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Erik1960 »

Charles schreef:Mn favoriete opname van Die Winterreise van Schubert weer eens opgezet:

Afbeelding
Ik ben nu wel ontzettend benieuwd wat de waarschuwing op de achterzijde inhoudt?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door HersteldHervormd »

Piano Sonata No 11 in A major is echt een van mijn lievelingsstukken.

https://www.youtube.com/watch?v=vp_h649sZ9A
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Charles »

Erik1960 schreef: Ik ben nu wel ontzettend benieuwd wat de waarschuwing op de achterzijde inhoudt?
Een waarschuwing voor de dynamiek van deze opname. Indien niet afgespeeld op hoogwaardige hi-fi apparatuur kan het je luidsprekers beschadigen.

Nu opstaan. Erg mooie muziek.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Hendrikus »

HersteldHervormd schreef:Piano Sonata No 11 in A major is echt een van mijn lievelingsstukken.

https://www.youtube.com/watch?v=vp_h649sZ9A
Waarom toch altijd die Engelse titels en toonsoortaanduidingen bij muziek uit het Duitse taalgebied?
Mozart heeft nooit iets in A major gecomponeerd, die schreef in A dur.
~~Soli Deo Gloria~~
Henk J
Berichten: 2559
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Henk J »

Na Bach ben ik ook fan van Messiaen. Hier een uitvoering van 'Apparition de l'Église éternelle'. Door Olivier Latry op het imposante orgel van de Notre Dame. https://www.youtube.com/watch?v=NPpS5QxqGT0
Messiaen probeert hier de verschijning van de eeuwige kerk, of eigenlijk Kerk, met klank weer te geven. Zeer indrukwekkend.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welke muziek luister je?

Bericht door Charles »

Afbeelding
Plaats reactie