Schroom met zingen in de kerk

Piet Puk
Berichten: 5421
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Schroom met zingen in de kerk

Bericht door Piet Puk »

Apologeet schreef:
Piet Puk schreef:
Apologeet schreef:De reden daarvoor is nogal simpel, omdat ik vind van mezelf dat ik een rotstem heb.
Natuurlijk doe ik het wel, omdat ik oprecht mee wil zingen.
Maar ik voel me er nooit echt bij op mijn gemak.
Meer mensen hier last van?
Wanneer je beseft dat God je die stem gegeven hebt, zou je het dan nog een 'rotstem' durven noemen?
Ik weet het, ik heb van de Heere een goede duidelijke praatstem mogen ontvangen.
Maar mijn zangstem heeft nog nooit iemand blij gemaakt...
Zou de Heere niet blij zijn als hij jou stem hoort? En zo niet, hoe zou de Heere het vinden als hij jou stem niet hoort?
Mijn advies: Zie van mensen af wat betreft jouw stem, maar vraag je voor jezelf de twee bovengenoemde vragen af.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Schroom met zingen in de kerk

Bericht door Hendrikus »

Geytenbeekje schreef:
Ararat schreef:
Geytenbeekje schreef:Ik zing juist vaak wat langzamer dan de organist, af en toe met bovenstem :huhu
Je bedoelt: ik zing eigenlijk even snel als de organist speelt, maar begin expres gewoon wat later :D
Nee dat niet :hum
Ik denk 't toch wel. Mensen die willen laten merken dat de organist wel wat sneller mag spelen, zingen vóór het orgel uit. Mensen die vinden dat het wel wat langzamer mag, zingen achter het orgel aan. De grap is echter dat ze allemaal in hetzelfde tempo zingen.
~~Soli Deo Gloria~~
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Schroom met zingen in de kerk

Bericht door Mistig »

Helaas kan ik zelf ook niet fantastisch zingen. Toch probeer ik altijd maar goed mee te doen. Het is namelijk een wezenlijk onderdeel van de eredienst. En met de woorden van Ds. Van Dieren (hierboven door DIA genoemd): iedere stem mag er zijn voor de Heere.

Overigens kan ik wel erg genieten van de gemeentezang, zeker met goede begeleiding.
Ik heb het liefst dat er veel (en op een stevig tempo) wordt gezongen tijdens de dienst.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Plaats reactie