POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn (kies er 4)?

Op de hoogte blijven (beroepingswerk & kerkelijke nieuwstjes)
25
16%
Kennis opdoen en van anderen leren
37
24%
Mijn kennis te delen met anderen
13
8%
Mijn mening uit te dragen
21
13%
Geestelijk contact te hebben met anderen
15
10%
Opgebouwd te worden
4
3%
Anderen op te bouwen
4
3%
Tijdverdrijf
16
10%
Gezelligheid
7
4%
De Reformatorische gezindte beter te leren kennen
14
9%
 
Totaal aantal stemmen: 156

JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door JvW »

Wim Anker schreef:
JvW schreef:Mijn motivatie staat er niet tussen: om eventuele berichten over mijn thuisgemeente bij te houden en wanneer nodig te corrigeren. Verder ben ik erg terughoudend met reageren. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de berichtgeving (vooral ‘nieuwtjes’) met de nodige scheppen zout tot me neem.
Ik verbaas me regelmatig en kan me tot nu toe inhouden met reageren. Ik besef dat ik daarmee niet bijdraag aan het forum, maar aan de andere kant zit ik niet te wachten op welles/nietes discussies waarbij zaken uitvergroot worden.
En wat is nu, voor jouw, reden om dit mee te delen?
Het is een pol, dus iemand is benieuwd naar mijn reden om hier actief te zijn. Is dat zo vreemd om dit dan hier neer te zetten? Het geeft voor anderen ook aan waarom ik dus regelmatig als actief te zien ben zonder dat er berichten in de desbetreffende draadjes door mij geplaatst worden.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door -DIA- »

Ik denk (zoals het me voorkomt) dat de gemiddelde RF'er geen doorsnee vormt van kerken die zich nog reformatorisch noemen, zowel ter linker- als ter rechterzijde.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Hollander »

-DIA- schreef:Ik denk (zoals het me voorkomt) dat de gemiddelde RF'er geen doorsnee vormt van kerken die zich nog reformatorisch noemen, zowel ter linker- als ter rechterzijde.
En waarom denk jij van niet?
Dit account wordt niet meer gebruikt.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door -DIA- »

Hollander schreef:
-DIA- schreef:Ik denk (zoals het me voorkomt) dat de gemiddelde RF'er geen doorsnee vormt van kerken die zich nog reformatorisch noemen, zowel ter linker- als ter rechterzijde.
En waarom denk jij van niet?
Je ziet uitschieters, tegenpolen, en niet qua karakter, maar in de leer is verandering. Ik zie geen (of nauwelijks) echt bevindelijken, zoals dominees, ik zie wel een grote grijze middengroep. die tussen de klippen door lijken te kunnen laveren.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door samanthi »

-DIA- schreef:
Hollander schreef:
-DIA- schreef:Ik denk (zoals het me voorkomt) dat de gemiddelde RF'er geen doorsnee vormt van kerken die zich nog reformatorisch noemen, zowel ter linker- als ter rechterzijde.
En waarom denk jij van niet?
Je ziet uitschieters, tegenpolen, en niet qua karakter, maar in de leer is verandering. Ik zie geen (of nauwelijks) echt bevindelijken, zoals dominees, ik zie wel een grote grijze middengroep. die tussen de klippen door lijken te kunnen laveren.
Er zijn al twaalf pagina's over wat bevindelijk is, maar er is nig stééds geen definitie.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Hollander »

-DIA- schreef:
Hollander schreef:
-DIA- schreef:Ik denk (zoals het me voorkomt) dat de gemiddelde RF'er geen doorsnee vormt van kerken die zich nog reformatorisch noemen, zowel ter linker- als ter rechterzijde.
En waarom denk jij van niet?
Je ziet uitschieters, tegenpolen, en niet qua karakter, maar in de leer is verandering. Ik zie geen (of nauwelijks) echt bevindelijken, zoals dominees, ik zie wel een grote grijze middengroep. die tussen de klippen door lijken te kunnen laveren.
Ik denk dat meerdere personen zich niet bevindelijk uiten, omdat het een persoonlijke zaak in het hart betreft. Dan worstel ik liever in mijn binnenkamer, dan dat ik mij uit op dit forum.
Dit account wordt niet meer gebruikt.
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: POLL | Wat is jouw motivatie om op Refoforum actief te zijn?

Bericht door Wim Anker »

Waarom moet er zonodig een definitie komen eigenlijk?

En zo moeilijk is het niet, maak eerst een definitie van ervaring. Als we die hebben gaan we verder.
Plaats reactie