Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Job »

Andre schreef:
Job schreef:Lees je het als leesboek? Of als dagboek?
Persoonlijk vind ik het als dagboek vooral geschikt voor het dagdeel waarop je het scherpst/wakkerst bent, want zoals we de oudvaders kennen staan de stukjes boordevol lessen, wijsheden etc. Elke zin verdient niet alleen maar vereist ook volledige concentratie. Ikzelf ben daar tijdens het eindigen 's avonds niet op m'n best meer in.
Idd Job, het is echt een boek voor levenslessen, het is een dagboek, maar lees het nu als boek......,
Ja, begrijpelijk.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Marck »

Job schreef:
Andre schreef:
Job schreef:Lees je het als leesboek? Of als dagboek?
Persoonlijk vind ik het als dagboek vooral geschikt voor het dagdeel waarop je het scherpst/wakkerst bent, want zoals we de oudvaders kennen staan de stukjes boordevol lessen, wijsheden etc. Elke zin verdient niet alleen maar vereist ook volledige concentratie. Ikzelf ben daar tijdens het eindigen 's avonds niet op m'n best meer in.
Idd Job, het is echt een boek voor levenslessen, het is een dagboek, maar lees het nu als boek......,
Ja, begrijpelijk.
Dat heb ik bij meer dagboeken. Ook van Vermeulen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Erik1960 »

Veertig Vragen Tijd, van Willem Ouweneel en Paulien Vervoorn.

Veertig prikkelende vragen en inspirerende antwoorden voor de veertig dagen voor Pasen

Nou ja, niet teveel lezen natuurlijk. Want het is nog niet zover.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Marck »

Erik1960 schreef:Veertig Vragen Tijd, van Willem Ouweneel en Paulien Vervoorn.

Veertig prikkelende vragen en inspirerende antwoorden voor de veertig dagen voor Pasen

Nou ja, niet teveel lezen natuurlijk. Want het is nog niet zover.
Wat bedoel je Erik1960? Oh. Ik zie het nu :humhihi
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Marck »

Net "De geestelijke mens" van Costerus ontvangen. Wat een gewichtig boek, letterlijk en figuurlijk :)
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door merel »

Het nieuwe boek van Isabel Allende is uit; Violeta. Ik ben echt dol op haar poëtische schrijfstijl en haar kennis van de geschiedenis van Zuid- Amerika. Ik heb bijna al haar boeken gelezen. Ook dit is weer een prachtig boek.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Erik1960 »

Begonnen aan de eerste dag uit het boek(je) 'veertigvragentijd'. Het dagboek volgt het Evangelie volgens Lukas, vanaf 9:21. De auteurs schreven vanuit het verlangen Lukas' boodschap 40 centimeter te laten zakken: van het hoofd naar het hart. Naast een korte meditatie over de tekst van de dag, bestaat elke dag uit lezen, schrijven en een gebed.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Susanna »

Ik lees momenteel niet zo veel. Hebben jullie dat ook?

1. De Bijbel elke dag.
2. Strand van de verloren schatten, door Julie Klassen - af en toe een stukje
3. Wat studieachtige boeken, hap snap.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Job »

Susanna schreef:Ik lees momenteel niet zo veel. Hebben jullie dat ook?

1. De Bijbel elke dag.
2. Strand van de verloren schatten, door Julie Klassen - af en toe een stukje
3. Wat studieachtige boeken, hap snap.
Ja, die tijden ken ik ook. Ga me er op een bepaald moment lamlendig door voelen. Lezen is zuurstof voor de geest :-)
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door merel »

Susanna schreef:Ik lees momenteel niet zo veel. Hebben jullie dat ook?

1. De Bijbel elke dag.
2. Strand van de verloren schatten, door Julie Klassen - af en toe een stukje
3. Wat studieachtige boeken, hap snap.
Ik heb jaren weinig gelezen. Ik had er in mijn hoofd weinig ruimte voor. Ik las alleen in de zomervakantie. Pas de afgelopen maanden lees ik weer.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Bertiel »

Gisteren gelezen: de hemelse voedselbank -- drs. E. Noordermeer
Daarna begonnen in Alles opgeven - Hanneke van Dam
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door -DIA- »

We vonden zomaar een oud kinderboek... De rug half losgescheurd... De omslag vaal en bekrast, door onbarmhartige jongens... Ze kende geen waarde toe aan een boek. Pennenkrassen staan erin, vreemde tekeningetjes die alleen kinderen kunnen tekenen... Jongens, dat waren het. Jongens, altijd die jongens! En dan ineens is daar 'mien Jenneken'! Al het wrede geweld moet zwichten... Die oude grijze man... Verbitterd, boos, grimmig. Oh, die jongens! Maar dan, oh, 'mien Jenneken'.... Het wrede geweld moest wijken... We lazen het zomaar, toevallig boven water gekomen oude kinderboek... Misschien herkennen we iets, als iets van het kind in ons oude bestaan ontwaakt... Ouwe Bram... een onbegrepen man. Een niet begrepen man, een verbitterde man.... Een verschoppeling… Maar wat lag er feitelijk, als onder de as begraven, diep op de bodem van zijn hart? Wellicht hebben de lezers het gekend: Ouwe Bram
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Forummer
Berichten: 1718
Lid geworden op: 23 sep 2020, 19:51

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Forummer »

-DIA- schreef:We vonden zomaar een oud kinderboek... De rug half losgescheurd... De omslag vaal en bekrast, door onbarmhartige jongens... Ze kende geen waarde toe aan een boek. Pennenkrassen staan erin, vreemde tekeningetjes die alleen kinderen kunnen tekenen... Jongens, dat waren het. Jongens, altijd die jongens! En dan ineens is daar 'mien Jenneken'! Al het wrede geweld moet zwichten... Die oude grijze man... Verbitterd, boos, grimmig. Oh, die jongens! Maar dan, oh, 'mien Jenneken'.... Het wrede geweld moest wijken... We lazen het zomaar, toevallig boven water gekomen oude kinderboek... Misschien herkennen we iets, als iets van het kind in ons oude bestaan ontwaakt... Ouwe Bram... een onbegrepen man. Een niet begrepen man, een verbitterde man.... Een verschoppeling… Maar wat lag er feitelijk, als onder de as begraven, diep op de bodem van zijn hart? Wellicht hebben de lezers het gekend: Ouwe Bram
Zeker, ouwe Bram van WG van der Hulst. Prachtboek.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Posthoorn »

Heb ik ook staan, hoor. :)
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Job »

-DIA- schreef:We vonden zomaar een oud kinderboek... De rug half losgescheurd... De omslag vaal en bekrast, door onbarmhartige jongens... Ze kende geen waarde toe aan een boek. Pennenkrassen staan erin, vreemde tekeningetjes die alleen kinderen kunnen tekenen... Jongens, dat waren het. Jongens, altijd die jongens! En dan ineens is daar 'mien Jenneken'! Al het wrede geweld moet zwichten... Die oude grijze man... Verbitterd, boos, grimmig. Oh, die jongens! Maar dan, oh, 'mien Jenneken'.... Het wrede geweld moest wijken... We lazen het zomaar, toevallig boven water gekomen oude kinderboek... Misschien herkennen we iets, als iets van het kind in ons oude bestaan ontwaakt... Ouwe Bram... een onbegrepen man. Een niet begrepen man, een verbitterde man.... Een verschoppeling… Maar wat lag er feitelijk, als onder de as begraven, diep op de bodem van zijn hart? Wellicht hebben de lezers het gekend: Ouwe Bram
Sowieso heerlijk om je af en toe onder te dompelen in de wereld van Van der Hulst Afbeelding Nooit te oud voor.
Plaats reactie