Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Nasrani »

David Murray, Reset; een Bijbelse levensstijl in een jachtige cultuur
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Marck »

Nasrani schreef:David Murray, Reset; een Bijbelse levensstijl in een jachtige cultuur
Ik ken de boeken van deze auteur alleen van naam. Laat maar weten hoe het boek is als je wilt.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door HersteldHervormd »

Douglas Murray ~ Het opmerkelijke einde van Europa

Kan iemand uitleggen hoe je zo een foto van het boek erbij plakt?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10418
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Zita »

Nachtblauw van Simone van der Vlugt.
Mwah.
Het boeit ergens wel, want Van der Vlugt is echt wel een goede auteur die weet hoe ze een verhaal moet opbouwen en uitwerken. Maar ik word altijd een beetje kribbig van boeken die zich afspelen in de zeventiende (of welke) eeuw, maar waarin de hoofdpersoon eenentwintigste-eeuwse idealen heeft, daarvoor geprezen wordt, en gelukkig een wederhelft tegen het lijf loopt die zijn of haar tijd ook vier eeuwen vooruit is. Vrouwenrechten! Gelijkheid! Agnosticisme! Progressie! Talenten koste wat het kost ontwikkelen! Trouwen uit liefde!
Ik vind het een beetje een zwaktebod.
Het zou veel leuker zijn om een boek te lezen dat zo vreselijk goed geschreven was dat ik me kan inleven in een zeventiende-eeuwer die zeventiende-eeuws denkt.
Onlangs een roman gelezen die zich afspeelde in de achttiende eeuw op het Zweedse platteland. Uithuwelijken, bruidsschatten enzovoorts waren normaal. En dat vond de hoofdpersoon ook normaal. Ze wist tenslotte niet beter. Ze werd wel verliefd, maar het was de normale gang van zaken dat ze toch trouwde met de man die haar familie voor haar uitgezocht had vanwege zijn aantrekkelijke hoeveelheid bezit. Dus deed ze dat. En ze maakte er het beste van. Ik kon haar nog volgen ook, zo prima was het geschreven.
Als het zo leuk is om een hoofdpersoon anachronistisch te laten denken, ga dan ook eens voor de ingewikkelde weg, en laat een eenentwintigste-eeuwse hoofdpersoon middeleeuwse idealen en denkpatronen hebben.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:Douglas Murray ~ Het opmerkelijke einde van Europa

Kan iemand uitleggen hoe je zo een foto van het boek erbij plakt?
Omslag van het boek opslaan als foto. Foto uploaden naar een digitaal fotoalbum (bijvoorbeeld myalbum) en dan vanuit dat album de foto delen op dit forum. Kom maar door!
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:Douglas Murray ~ Het opmerkelijke einde van Europa

Kan iemand uitleggen hoe je zo een foto van het boek erbij plakt?
Als het er zo uit komt te zien is het gelukt:

Afbeelding
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6457
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Posthoorn »

Ik doe het anders. Ik klik rechts op een afbeelding en kopieer dan het adres van de afbeelding. Dat zet ik op RF dan tussen [Img]
en [/Img] en dan heb je de afbeelding.
Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Ambtenaar »

Not one inch

A leading expert on foreign policy reveals how tensions between America, NATO, and Russia transformed geopolitics in a Foreign Affairs Best Book of 2021

“Sarotte has the receipts, as it were: her authoritative tale draws on thousands of memos, letters, briefs, and other once secret documents—including many that have never been published before—which both fill in and complicate settled narratives on both sides.”—Joshua Yaffa, New Yorker

“The most engaging and carefully documented account of this period in East-West diplomacy currently available.”—Andrew Moravcsik, Foreign Affairs

Prize-winning historian, M.E. Sarotte pulls back the curtain on the crucial decade between the fall of the Berlin Wall and the rise of Vladimir Putin, when Americans and Russians—in conflict over NATO expansion and Europe's future—sowed the seeds of the tensions that shape today's world.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Bertiel »

Des Christens groot interest - William Guthry
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw
Berichten: 11547
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Zeeuw »

Bertiel schreef:Des Christens groot interest - William Guthry
Bijzonder mooi Bertiel!
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Terri »

Posthoorn schreef:Ik doe het anders. Ik klik rechts op een afbeelding en kopieer dan het adres van de afbeelding. Dat zet ik op RF dan tussen [Img]
en [/Img] en dan heb je de afbeelding.
Dit geldt voor een foto welke al op 'het web' te vinden is ( volgens mij) . Maar een eigen foto, bv van de vaas met bloemen in m'n woonkamer, hoe doe je dat? Zoals Erik1960 aangeeft? En dat kan dan alleen met je mobiel? Of kan dat ook met een laptop? En maak ik dan ergens een foto map aan? Sorry ik weet dat dus echt niet :blush
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6457
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Posthoorn »

Terri schreef:
Posthoorn schreef:Ik doe het anders. Ik klik rechts op een afbeelding en kopieer dan het adres van de afbeelding. Dat zet ik op RF dan tussen [Img]
en [/Img] en dan heb je de afbeelding.
Dit geldt voor een foto welke al op 'het web' te vinden is ( volgens mij) . Maar een eigen foto, bv van de vaas met bloemen in m'n woonkamer, hoe doe je dat? Zoals Erik1960 aangeeft? En dat kan dan alleen met je mobiel? Of kan dat ook met een laptop? En maak ik dan ergens een foto map aan? Sorry ik weet dat dus echt niet :blush
Ja, klopt. Dat andere weet ik ook niet. :(
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Tiberius »

Erik geeft aan hoe het kan.
In plaats van uploaden naar een digitaal fotoalbum kan je uploaden naar een cloudopslagdienst, zoals Dropbox, Google Drive, OneDrive, enz. En dan de link tussen de BB-code img zetten.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Charles »

Ik gebruik www.myalbum.com Foto's die je gemaakt hebt kun je daar uploaden. Kan zowel via laptop als mobiel (want er is een app voor Myalbum).
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8916
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door J.C. Philpot »

D. Baarsen - Sporen van Comries rechtvaardigingsleer
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie