Boek der geschiedenissen van Sálomo -- 1 Koningen 11:41

Plaats reactie
Paulus
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 sep 2020, 04:26

Boek der geschiedenissen van Sálomo -- 1 Koningen 11:41

Bericht door Paulus »

In het O.T. staat er met regelmaat verwijzingen naar andere boeken.
Zoals b.v. ;
1 Koningen 11:41
Het overige nu der geschiedenissen van Sálomo, en al wat hij gedaan heeft, en zijn wijsheid, is dat niet geschreven in het boek der geschiedenissen van Sálomo?

Waar kan dit boek  vinden? Zijn het boeken, geschriften die de tand des tijds hebben doorstaan? 

Momenteel ben ik de drie boeken van  Flavius Josephus, getiteld 
 "De oude geschiedenis van de Joden"aan het lezen.
De hoeveel informatie die er in staat, b.v.;
over de toespraken die Mozes aan het Israëlische volk gaf, vind ik bijzonder aanvullend.

Zo zijn er meerdere verwijzingen in de Bijbel naar boeken.
Graag zou ik willen vernemen waar ik deze online kan lezen.

B.V.D.
Paulus
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Boek der geschiedenissen van Sálomo -- 1 Koningen 11:41

Bericht door -DIA- »

Paulus schreef:In het O.T. staat er met regelmaat verwijzingen naar andere boeken.
Zoals b.v. ;
1 Koningen 11:41
Het overige nu der geschiedenissen van Sálomo, en al wat hij gedaan heeft, en zijn wijsheid, is dat niet geschreven in het boek der geschiedenissen van Sálomo?

Waar kan dit boek  vinden? Zijn het boeken, geschriften die de tand des tijds hebben doorstaan? 

Momenteel ben ik de drie boeken van  Flavius Josephus, getiteld 
 "De oude geschiedenis van de Joden"aan het lezen.
De hoeveel informatie die er in staat, b.v.;
over de toespraken die Mozes aan het Israëlische volk gaf, vind ik bijzonder aanvullend.

Zo zijn er meerdere verwijzingen in de Bijbel naar boeken.
Graag zou ik willen vernemen waar ik deze online kan lezen.

B.V.D.
Paulus
Dat inderdaad nogal eens voor. Het zijn boeken die destijds wel bekend waren, maar die de Heilige Geest niet nodig heeft geacht om te bewaren. Het waren dan ook geen geïnspireerde boeken. We kunnen bv. ook nog veel lezen uit de ongewijde geschiedenissen als bv van Flavius Josephus, hoewel ook niet tot de Schrift behoort en niet is geïnspireerd door de H. Geest. Ik weet niet of Flavius Josephus in te zien is, andere boeken die soms in de Schrift genoemd worden zijn niet bewaard gebleven. In de zogenaamde Apocriefe Boeken, die Rome bv bij de Schrift voegt is ook wel iets te lezen bv. uit periode tussen het Oude- en Nieuwe Testament. Bijvoorbeeld de boeken van de Makkabeeën. Deze vertellen wel iets wat leerzaam kan zijn, maar zijn niet geïnspireerd, waarom ze ook geen enkele stuk bevatten om ons geloof naar te reguleren. Als voorwoord bij deze boeken in de Statenvertaling staat hiertegen dan een waarcshuwing.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie