Dagboeken

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Dagboeken

Bericht door Herman »

Wij lezen 5 dagen in de week een dagboek en twee dagen niet. We letten totaal niet op het gegeven of de datum op papier overeenkomt met de werkelijke datum.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Dagboeken

Bericht door HersteldHervormd »

Geytenbeekje schreef:Wij lezen des avonds in Verzamelde Aren ( Gekrookte Riet dominees)
S ochtends vanaf 2021 de Banier
Wij lezen dit dagboek nu voordat we gaan slapen.
Ik vind de stukjes over Jozef nu van deze week echt heel mooi. Jozef eistte alleen Benjamin. Echt heel mooi.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Dagboeken

Bericht door Mistig »

Wij lezen dit jaar: Licht en Leven 2021.

Geschreven door ds. J.J. van Eckeveld, ds. M. Goudriaan, ds. C. Harinck, ds. K. Hoefnagel, ds. J.S. van der Net, ds. L.W.Ch. Ruijgrok en ds. A. van de Weerd.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Dagboeken

Bericht door FlyingEagle »

Mistig schreef:Wij lezen dit jaar: Licht en Leven 2021.

Geschreven door ds. J.J. van Eckeveld, ds. M. Goudriaan, ds. C. Harinck, ds. K. Hoefnagel, ds. J.S. van der Net, ds. L.W.Ch. Ruijgrok en ds. A. van de Weerd.
Hebben we vorig jaar gebruikt, nu Voor Hart En Huis. Alleen perongelijk de groot letter versie besteld :D
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Dagboeken

Bericht door Susanna »

Jaar lezen in Johannes
bijbels dagboek, J.C. Ryle
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: Dagboeken

Bericht door crossmountain »

Susanna schreef:Jaar lezen in Johannes
bijbels dagboek, J.C. Ryle
Bijzonder mooi dagboek! Wij lezen breed. 's ochtends "een kwestie van elke dag" onder redactie van Herman van Wijngaarden. Misschien valt het niet onder de noemer reformatorisch maar we vinden het verfrissend en geeft soms heel ander licht op de zaak. 's Avonds aan tafel het dagboek van Ds. M. Van Reenen Van Alpha tot Omega - deel 1. Vorig jaar deel 4 gelezen. in 4 delen ga je de gehele bijbel door, met vragen erbij. Voor de avondsluiting dagboek van Brakel aan de hand van de redelijke Godsdienst, alleen jammer dat daar geen bijbelgedeelte bij staat om te lezen.
Laatst gewijzigd door crossmountain op 08 jan 2021, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Dagboeken

Bericht door -DIA- »

Wij zijn begonnen met ds. Lamain. Leest wat minder vlot, in vergelijking met Wulfert Floor, dat we vorig jaar lazen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Dagboeken

Bericht door Bertiel »

crossmountain schreef:
Susanna schreef:Jaar lezen in Johannes
bijbels dagboek, J.C. Ryle
Bijzonder mooi dagboek!
net uit, zeer leerzaam

Wij lezen dit jaar "Paradijsbloem"
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Dagboeken

Bericht door newton »

Naar aanleiding van een post van J. C. Philpot in het topic 'Gelezen (geloofsopbouwend)' viewtopic.php?f=21&t=14432&p=940174&hil ... rs#p940174 heb ik Daily Readings: The Early Church Fathers aangeschaft. De eerste dagen van januari een proef examplaar op mn kindle via Amazon, maar Den Hertog had de fysieke versie voor minder geld dan de kindle versie bij Amazon.
DDD
Berichten: 28476
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Dagboeken

Bericht door DDD »

Een dagboek van ds. A. van der Veer. Gekregen van mijn collega's voor mijn verjaardag.
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Dagboeken

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Een dagboek van ds. A. van der Veer. Gekregen van mijn collega's voor mijn verjaardag.
Lijkt me fijn als je dat krijgt van nota bene je collega's.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28476
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Dagboeken

Bericht door DDD »

Ja. Dat vond ik ook wel bijzonder, aangezien slechts één daarvan christen is. Daar kwam dan ook wel het idee vandaan, denk ik;-)
Plaats reactie