Gelijkenis wijze en dwaze maagden (uit: Aanslagen...)

Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Gelijkenis wijze en dwaze maagden (uit: Aanslagen...)

Bericht door samanthi »

cornelis mussche schreef:nou ja, ik vind de Heer een beetje klinken als dhr. Niet zo eerbiedig. En Arja postte ergens anders dat ze met veel zegen onder ds. P. Blok had mogen kerken, dus ik dacht: Dit moet een typefoutje zijn.
Dat is gevoel, ik vind Here ook niet fijn staan, terwijl er niets mis mee is, het is opvoeding en gewenning.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Gelijkenis wijze en dwaze maagden (uit: Aanslagen...)

Bericht door Arja »

cornelis mussche schreef:nou ja, ik vind de Heer een beetje klinken als dhr. Niet zo eerbiedig. En Arja postte ergens anders dat ze met veel zegen onder ds. P. Blok had mogen kerken, dus ik dacht: Dit moet een typefoutje zijn.
Klopt, was een snelheidsfoutje. Had het zelf niet gezien. Bedankt.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2059
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Gelijkenis wijze en dwaze maagden (uit: Aanslagen...)

Bericht door Arja »

Vandaag las ik: "Wanneer Jezus in Mattheüs 25 over de tien maagden spreekt, zien we een afbeelding van tien gelovigen, allemaal met een lamp (die het Woord van God vertegenwoordigt) maar slechts de helft met olie (die de Geest vertegenwoordigt). We moeten de Bijbel lezen en de Heilige Geest om zijn leiding en inzicht vragen terwijl we lezen, zodat we klaar zijn wanneer de Bruidegom terugkeert."

Bron: One For Israel
Plaats reactie