Vakantie

Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Vakantie

Bericht door Erik1960 »

merel schreef:Een collega gaat ook altijd naar soortgelijke campings. De gezamenlijke maaltijden zouden mij tegenstaan. Het voordeel van vakantie is voor mij juist dat er geen verplichtingen zijn.
Je bent niet verplicht aan dergelijke maaltijden deel te nemen. Je wordt er -zeker daar- niet op aangekeken als je liever je eigen potje maakt.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vakantie

Bericht door J.C. Philpot »

Erik1960 schreef:
merel schreef:Een collega gaat ook altijd naar soortgelijke campings. De gezamenlijke maaltijden zouden mij tegenstaan. Het voordeel van vakantie is voor mij juist dat er geen verplichtingen zijn.
Je bent niet verplicht aan dergelijke maaltijden deel te nemen. Je wordt er -zeker daar- niet op aangekeken als je liever je eigen potje maakt.
Dat klopt. Ik ben twee keer bij Vakanz geweest, en we deden echt niet aan alles mee. Dat werd ook op geen enkele manier van je verwacht.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vakantie

Bericht door Lilian1975 »

Wij hebben een paar jaar toen de kinderen klein waren deze Nederlandstalige camping in Frankrijk bezocht. En omdat er in de buurt kerkdiensten werden gehouden, waren er ook wel wat christelijke gezinnen. Het was een overzichtelijke camping. En mooie omgeving.. Geen herrie en disco toestanden.

https://loupassavous.com/

Ook zijn we op de volgende geweest. Franse eigenaar. Maar met Engels en Google translate kom je er ook. En ook redelijk veel Nederlanders. Hier werd niets georganiseerd. Mooie omgeving. De eigenaar had een modelspoorbaan op het een stukje camping. Kinderen vonden het geweldig je had er geen last van. Waar de kinderen onder zijn begeleiding mee konden spelen.
Echt een heerlijke rustige natuurlijke camping. En riviertje waar kampvuur gemaakt mocht worden.

http://www.campinglebocage.com/


Ook bewaren we goede herinneringen aan deze camping hoog in de bergen. Overkant dal waren Nederlandstalige kerkdiensten. Nadeel weinig stadjes dorpjes om te bezoeken. Franse eigenaren. Maar zo mooi wandelen daar. Genoeg Nederlandse gezinnen. Ook hier waarschijnlijk vanwege kerkdiensten in de buurt ook christelijke gezinnen. Spectaculair uitzicht . Maar voor boodschappen altijd wat langer onderweg vanwege ligging. Eigenaresse spreekt heel goed Engels. En je mocht kampvuur op kampeerplek maken.

https://www.lebioley.com/savoie/

Ook een jaar richting Code d azur geweest. Natuurlijke camping. Niets georganiseerd. Echt heel rustig gelegen. Aan de rand van de Mercantour. En half uurtje naar de kust. Veel te zien. Vlaamse eigenaar. Dus je kan Nederlands spreken.

https://www.camping-sainte-madeleine.com/fr/

Afgelopen jaar deze enorm uitgestrekte camping. Waar soms een Franstalige activiteit was als ezeltje rijden of plaatselijke natuurfotografie bekijken. :) Ook redelijk wat Nederlanders. Unieke camping qua ruimte. En omgeving veel te doen en zien.

https://www.domaine-de-pradines.com/fr/


Geen van deze campings, verplichtingen. Franse eigenaren meestal goedkoper.
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door DDD »

newton schreef:
J.C. Philpot schreef:De chalets bij Schoolzicht zijn helaas al vol. Anders zou ik eens wat navraag en onderzoek kunnen doen naar een prominente forummer die in die regio woonachtig is.

Heeft iemand ervaring met de Kleine Beltjes? In welke mate sluit de cultuur daar aan bij een conservatieve Reformatorische hardliner zoals ik? Als ik de website bekijk, ziet het recreatieprogramma voor de kinderen er wel heel modern uit.
De Kleine Beltjes is in mijn ervaring een leuk, gezellig park, maar echt geen Schoolzicht. Hardenberg is volgens mij een echt gereformeerd bolwerk, en zo is de gemiddelde Kleine Beltjes ganger waarschijnlijk ook te typeren. Bij de sing-in op zondagavond zingen ze geen 1773. In het kinderprogramma hoor je wat meer beats.
Ik ken behoorlijk wat mensen met GG of HHK achtergrond die er al jaren op vakantie gaan. Dat zullen wat minder conservatief-reformatorische hardliners zijn.
Ik ben er ook regelmatig geweest en een gemiddelde gg-er zal zich er prima thuis voelen, denk ik.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Vakantie

Bericht door Marck »

Ook nog tips voor 2 50+ers?
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Vakantie

Bericht door Erik1960 »

Marck schreef:Ook nog tips voor 2 50+ers?
In welke richting?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Vakantie

Bericht door Marck »

Erik1960 schreef:
Marck schreef:Ook nog tips voor 2 50+ers?
In welke richting?
Ik ben wel toe aan een keer over de grens. :)
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Vakantie

Bericht door Erik1960 »

Marck schreef:
Erik1960 schreef:
Marck schreef:Ook nog tips voor 2 50+ers?
In welke richting?
Ik ben wel toe aan een keer over de grens. :)
De camping die ik hierboven noemde is een mooie uitvalsbasis voor de streek ‘Aveyron’.

In Italië vind ik de regio Marche erg mooi: niet zo toeristisch als Toscane, maar wel een heel prettig klimaat en veel leuke stadjes. Je zit er dichtbij strand en bergen. En dat eten he…. :-)
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bertiel »

Rijnreis?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Bertiel schreef:Rijnreis?
Je kan ook te ver gaan :haha
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

Marck schreef:
Erik1960 schreef:
Marck schreef:Ook nog tips voor 2 50+ers?
In welke richting?
Ik ben wel toe aan een keer over de grens. :)
Camper huren en door Canada toeren?
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Vakantie

Bericht door Marck »

Ok bedankt voor de reacties.
Zelf denk ik ook aan Denemarken, Schotland of Ierland. Bij de laatste ook om het historische aspect er van.
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bertiel »

Ierland en Schotland staan ook op m’n wishlist.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door JvW »

Marck schreef:Ok bedankt voor de reacties.
Zelf denk ik ook aan Denemarken, Schotland of Ierland. Bij de laatste ook om het historische aspect er van.
Ierland is prachtig! Wel veel rijden, dus een rondreis is eigenlijk beter.
Denemarken staat hier thuis ook op het verlanglijstje, maar gezien de onzekere situatie met Corona is dat doorgeschoven naar (waarschijnlijk) volgend jaar.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

Wat een spectaculaire vakantieplannen
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie