Vakantie

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vakantie

Bericht door GerefGemeente-lid »

JvW schreef:
Mannetje schreef:
Ambtenaar schreef: Zijn er leuke musea in Zeeland?
MuZEEum is leuk voor kinderen. Stoomtrein Goes-Borssele idem.
Wil je meer over historie, dan zijn er diverse streekmusea (die in Sint-Annaland bijvoorbeeld).
Ik weet niet hoe het nu is, maar in Sint-Annaland was er in de zomer ook vaak een publieksveiling in het oude veilinggebouw.
Het Polderhuis in Westkapelle vind ik ook een aanrader.
Verder kan Terra Maris tussen Domburg en Oostkapelle nog leuk zijn om met kinderen naartoe te gaan. En dan gelijk lekker dwalen in De Manteling.
Er is ook nog een museum over de Tweede Wereldoorlog, in Nieuwdorp. Ook zeer aan te raden.

Terra Maris raad ik echter af voor kleine kinderen. Ik vind dat daar teveel evolutionaire elementen en zinspelingen in naar voren komen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Marck »

refo schreef:
Marck schreef:
Tiberius schreef:Het grote voordeel van Zeeland is, dat het zo dicht bij Brabant ligt, de mooiste provincie van Nederland.
Afbeelding en die weer boven een andere mooie provincie!
Zit daar onder de grond nóg een provincie?
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Marck »

GerefGemeente-lid schreef:
Erik1960 schreef:
Ad Anker schreef:Zeeland is schitterend!
Ben ik met je eens. Wel jammer dat je Vlissingen overslaat in je rijtje ;-)
En het fijne van Zeeland is in mijn ogen ook dat je heel snel in bijv. Gent, Brugge of Antwerpen bent.
Zeker de laatste maanden is dat een fijne bijkomstigheid inderdaad.

Ik ben een geboren Zeeuw. Dus er gaat voor mij niets boven Zeeland, ja zelfs niets boven Walcheren.

Maar fijn hoor @Ad, die loftuitingen over Zeeland. Je bent hier van harte welkom in de provincie voor een heerlijke vakantie!!!
We boffen maar met die drie mooie zuidelijke streken, van oost naar west Afbeelding
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Erik1960 »

Marck schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Erik1960 schreef:
Ad Anker schreef:Zeeland is schitterend!
Ben ik met je eens. Wel jammer dat je Vlissingen overslaat in je rijtje ;-)
En het fijne van Zeeland is in mijn ogen ook dat je heel snel in bijv. Gent, Brugge of Antwerpen bent.
Zeker de laatste maanden is dat een fijne bijkomstigheid inderdaad.

Ik ben een geboren Zeeuw. Dus er gaat voor mij niets boven Zeeland, ja zelfs niets boven Walcheren.

Maar fijn hoor @Ad, die loftuitingen over Zeeland. Je bent hier van harte welkom in de provincie voor een heerlijke vakantie!!!
We boffen maar met die drie mooie zuidelijke streken, van oost naar west Afbeelding
Alleen jammer dat ze wat verder weg liggen van de mooiste streek van het land ;-)
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Vakantie

Bericht door Bezorgd »

Zeeland, dat is toch die kale vlakte waar het altijd waait, ergens onder in Nederland?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vakantie

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bezorgd schreef:Zeeland, dat is toch die kale vlakte waar het altijd waait, ergens onder in Nederland?
Het waait in de Bollenstreek vele malen harder.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

Bezorgd schreef:Zeeland, dat is toch die kale vlakte waar het altijd waait, ergens onder in Nederland?
Een frisse wind waait mijn gedachten weer op rij. (Loesje)
-
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Vergeet Domburg niet. Al decennia lang een mooie vakantiebestemming. Walcheren is ook mooi. Ik kom er te weinig, maar ik vind het wel echt een mooie provincie.

Friesland ook, het lagere deel.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vakantie

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef:Vergeet Domburg niet. Al decennia lang een mooie vakantiebestemming. Walcheren is ook mooi. Ik kom er te weinig, maar ik vind het wel echt een mooie provincie.
Domburg - waar je in de supermarkt in 't Duits wordt aangesproken door het personeel :hum
"Kann ich Ihnen helfen?" Ja, twee volkoren vloer graag.
~~Soli Deo Gloria~~
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Vakantie

Bericht door Ditbenik »

Hendrikus schreef:
DDD schreef:Vergeet Domburg niet. Al decennia lang een mooie vakantiebestemming. Walcheren is ook mooi. Ik kom er te weinig, maar ik vind het wel echt een mooie provincie.
Domburg - waar je in de supermarkt in 't Duits wordt aangesproken door het personeel :hum
"Kann ich Ihnen helfen?" Ja, twee volkoren vloer graag.
Wat is daar vreemd aan dan?
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Ditbenik schreef:
Hendrikus schreef:
DDD schreef:Vergeet Domburg niet. Al decennia lang een mooie vakantiebestemming. Walcheren is ook mooi. Ik kom er te weinig, maar ik vind het wel echt een mooie provincie.
Domburg - waar je in de supermarkt in 't Duits wordt aangesproken door het personeel :hum
"Kann ich Ihnen helfen?" Ja, twee volkoren vloer graag.
Wat is daar vreemd aan dan?
Dat het storend is dat men in een Nederlandse supermarkt niet in het Nederlands wordt aangesproken. Dat vind ik net zo storend als dat je in een hippe lunchroom alleen in het Engels kan bestellen. Of bij de Zara alleen Engelssprekend personeel staat.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Vakantie

Bericht door Erik1960 »

merel schreef:Dat het storend is dat men in een Nederlandse supermarkt niet in het Nederlands wordt aangesproken. Dat vind ik net zo storend als dat je in een hippe lunchroom alleen in het Engels kan bestellen. Of bij de Zara alleen Engelssprekend personeel staat.
Het zal een combinatie zijn van ‘wiens brood men eet’ en krapte op de arbeidsmarkt.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Vakantie

Bericht door Ditbenik »

merel schreef:
Ditbenik schreef:
Hendrikus schreef:
DDD schreef:Vergeet Domburg niet. Al decennia lang een mooie vakantiebestemming. Walcheren is ook mooi. Ik kom er te weinig, maar ik vind het wel echt een mooie provincie.
Domburg - waar je in de supermarkt in 't Duits wordt aangesproken door het personeel :hum
"Kann ich Ihnen helfen?" Ja, twee volkoren vloer graag.
Wat is daar vreemd aan dan?
Dat het storend is dat men in een Nederlandse supermarkt niet in het Nederlands wordt aangesproken. Dat vind ik net zo storend als dat je in een hippe lunchroom alleen in het Engels kan bestellen. Of bij de Zara alleen Engelssprekend personeel staat.
Het is maar net wat je gewend bent. Ik vind het logisch dat in een plaats waar veel Duitsers komen en ondernemers het van die toeristen moeten hebben ook Duits gesproken wordt. Voor mij is het normaal om in het Duits antwoord te krijgen. Ik heb heel wat Duitse buren. Wij communiceren in onze eigen taal en dat gaat meestal prima. In de supermarkten hoor je ook Duits en Nederlands door elkaar en zie je op de parkeerterreinen net zoveel Duitse auto's als Nederlandse. Aan de andere kant van de grens is het net zo.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9160
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Vakantie

Bericht door parsifal »

De zin die ik vaak in de lokale taal leer is: "Ik spreek u taal niet, is het goed als ik Engels spreek?" En dan hoop ik maar dat het antwoord niet moeilijker is dan ja of nee.

In de meeste plaatsen waar ik kom spreekt men zeker in de horeca wel goed Engels (met uitzondering van in Schotland :))
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vakantie

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef:(met uitzondering van in Schotland :))
Zo te zien heb je perongeluk een verborgen smiley ontdekt. Want deze is niet te kiezen als je een nieuw bericht maakt.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie