Vakantie

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

TSD schreef: Bijvoorbeeld je kind verantwoord naar georganiseerde activiteiten kunnen sturen.
Wij hebben ooit vooral voor de kinderen 3 x een vakanzpark bezocht maar daar hebben mijn kinderen qua park en groepsgevoel het juist het minst naar hun zin gehad.
Zij en wij hebben alles "geprobeerd" en deelgenomen aan (groep)activiteiten maar wij voelden ons er juist niet echt op ons gemak, ons gevoel is dat het er te dik bovenop ligt: "kijk ons eens eensgezind, verantwoord en goed bezig te zijn, mijn dochters werden vaak ook buitengesloten door" kliekjes ", dat heb je op zulke parken ook gauw is onze ervaring.
Vooral als groepjes ouders het gezellig met elkaar hebben en de kinderen daarvan ook weer groepjes vormen en achter de rug van de kinderen werd dan ook door de gezamenlijke ouders dingen geregeld, bijvoorbeeld : "we gaan vanmiddag met 3 gezinnen samen naar een zwembad, stadje, wandeling. Beetje gedwongen en opgedrongen voelde dat voor ons.
Juist op vakantie moet je als gezin eensgezind zijn en niet perse met anderen.
Maar goed: smaken verschillen en gelukkig is er voor ieder wat wils. Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

TSD schreef: Bijvoorbeeld je kind verantwoord naar georganiseerde activiteiten kunnen sturen.
Verantwoord sturen naar activiteiten of sturen naar verantwoorde activiteiten?
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door TSD »

Orchidee schreef:
TSD schreef: Bijvoorbeeld je kind verantwoord naar georganiseerde activiteiten kunnen sturen.
Wij hebben ooit vooral voor de kinderen 3 x een vakanzpark bezocht maar daar hebben mijn kinderen qua park en groepsgevoel het juist het minst naar hun zin gehad.
Zij en wij hebben alles "geprobeerd" en deelgenomen aan (groep)activiteiten maar wij voelden ons er juist niet echt op ons gemak, ons gevoel is dat het er te dik bovenop ligt: "kijk ons eens eensgezind, verantwoord en goed bezig te zijn, mijn dochters werden vaak ook buitengesloten door" kliekjes ", dat heb je op zulke parken ook gauw is onze ervaring.
Vooral als groepjes ouders het gezellig met elkaar hebben en de kinderen daarvan ook weer groepjes vormen en achter de rug van de kinderen werd dan ook door de gezamenlijke ouders dingen geregeld, bijvoorbeeld : "we gaan vanmiddag met 3 gezinnen samen naar een zwembad, stadje, wandeling. Beetje gedwongen en opgedrongen voelde dat voor ons.
Juist op vakantie moet je als gezin eensgezind zijn en niet perse met anderen.
Maar goed: smaken verschillen en gelukkig is er voor ieder wat wils. Afbeelding
Inderdaad. Wij hebben ervaring met " seculiere" parken waarbij zo ongeveer elke binnenactiviteit een vorm van kinderdisco is. Het voordeel van een christelijk park dat je je kind net wat met een gerust hart kan loslaten in plaats van steeds een 'nee' moeten uitleggen.

Verder hou ik ook niet van opgedrongen activiteiten, wij vinden het juist mooi als onze kinderen zelf vriendjes/vriendinnetjes opdoen op vakantie.
Ambtenaar schreef:
TSD schreef: Bijvoorbeeld je kind verantwoord naar georganiseerde activiteiten kunnen sturen.
Verantwoord sturen naar activiteiten of sturen naar verantwoorde activiteiten?
Allebei denk ik :D
merel
Berichten: 9778
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

TSD schreef:
merel schreef:Waarom kiezen mensen tijdens vakanties ook voor refo campings/parken? Er zijn toch ook genoeg parken/campings zonder refo signatuur waar het prima toeven is, zonder dat je gelijk in Sodom en Gomorra komt?
Bijvoorbeeld je kind verantwoord naar georganiseerde activiteiten kunnen sturen.
Dat kan toch ook op een 'gewone' christelijke camping? Daarnaast zijn er legio campings zonder animatie.

Ik begrijp de behoefte niet om continu tussen OSM te zitten. Daarnaast vind ik vakantie echt een periode voor het gezin en geniet enorm om dingen samen te doen.
Laatst gewijzigd door merel op 25 jan 2022, 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
TSD
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Vakantie

Bericht door TSD »

merel schreef:
TSD schreef:
merel schreef:Waarom kiezen mensen tijdens vakanties ook voor refo campings/parken? Er zijn toch ook genoeg parken/campings zonder refo signatuur waar het prima toeven is, zonder dat je gelijk in Sodom en Gomorra komt?
Bijvoorbeeld je kind verantwoord naar georganiseerde activiteiten kunnen sturen.
Dat kan niet op een 'gewone' christelijke camping? Daarnaast zijn er legio campings zonder animatie.
Ik geef gewoon een reden die aanwezig kan zijn en wat bijv. bij ons meespeelt. Maar ik zeg er wel bij dat ik geen grote fan ben van reformatorische vakantieparken of campings hoor, maar dit is een voordeel in positieve zin, wat ons betreft.
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door JvW »

Ons gezin heeft ook de voorkeur om vooral met het gezin samen bezig te zijn. Het nadeel van een camping vol met animatie is dat je geneigd bent om het gezins-programma rond de animatieplanning te maken. Wij zijn sowieso al nooit op een camping of park te vinden, dus voor ons speelt het niet. Al herken ik het wel van vroeger toen ik nog thuis woonde. In de basisschooltijd gingen we ook naar een camping met allerlei animatie.
Aan de andere kant: als de kinderen het naar hun zin hebben is dat ook veel waard! Het verschilt dus echt per gezin of zo'n camping of park wat is.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11592
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
TSD schreef:
merel schreef:Waarom kiezen mensen tijdens vakanties ook voor refo campings/parken? Er zijn toch ook genoeg parken/campings zonder refo signatuur waar het prima toeven is, zonder dat je gelijk in Sodom en Gomorra komt?
Bijvoorbeeld je kind verantwoord naar georganiseerde activiteiten kunnen sturen.
Dat kan toch ook op een 'gewone' christelijke camping? Daarnaast zijn er legio campings zonder animatie.

Ik begrijp de behoefte niet om continu tussen OSM te zitten. Daarnaast vind ik vakantie echt een periode voor het gezin en geniet enorm om dingen samen te doen.
Tot nu toe zijn alle seculiere campings waar ik was, altijd gericht op dansen/feesten etc op muziek die ik normaal niet aan mijn kinderen laat horen. Ik vind het fijn dat ik mijn kinderen naar een activiteit kan sturen, waar ik weet dat het niet 1 grote disco is. Maar bv in de ochtend een Bijbelverhaal, in de avond samen spelletjes te doen etc.
Ik vind het juist in de vakantie heerlijk als ik, zoals jij het noemt, osm ontmoet. Vaak heb je dan al direct een gedeelde basis in het geloof, wat een mooie basis voor gesprekken geeft. Zo vind ik ook de zondagse diensten, het samen zingen en beleven bijzonder aangenaam.
Valcke
Berichten: 7616
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vakantie

Bericht door Valcke »

Wij bezochten met kinderen vooral kleine campings en bergcampings. Daar zijn zelden activiteiten en kun je als gezin je eigen programma volgen (vooral veel wandelen en eropuit buiten de camping).
merel
Berichten: 9778
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

@ Zeeuw Dat ligt enorm aan de camping. Wij zijn wel eens naar een camping geweest waar ' bij toeval' een christelijke kinderclub was. De animatie voor de oudere kinderen kwam niet verder dan levend Stratego en dergelijke. Daarnaast zijn wij ook op diverse seculiere campings geweest zo der enige vorm van animatie. Aankomend jaar gaan wij waarschijnlijk ook naar een camping in de bergen zonder wifi en/ of animatie.
Laatst gewijzigd door merel op 25 jan 2022, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vakantie

Bericht door Terri »

Hebben jullie wel eens gedacht aan gezinskampen? Sint- Michelsgestel , Someren en volgens mij inmiddels ook in het buitenland.
Elke ochtend Bijbelstudie, voor de kinderen heel laagdrempelig. 's Middags altijd leuke activiteiten en 's avonds ook regelmatig iets gezelligs of leerzaams. En je bent niet verplicht om aan alle activiteiten mee te doen, buiten de ochtenden, dat wordt wel op prijs gesteld.
Wij zijn er jaren naar toe geweest, zeer goede herinneringen aan, ook de kinderen.
Het gaat in principe uit van de Ger.Gem. geloof ik. Dus behoudend, maar wel met een evangelisch tintje :)
Mannetje
Berichten: 7745
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

Het gaat niet uit van de Ger Gem, hooguit van Gergemmers.
-
CvdW
Berichten: 2943
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vakantie

Bericht door CvdW »

J.C. Philpot schreef:De chalets bij Schoolzicht zijn helaas al vol. Anders zou ik eens wat navraag en onderzoek kunnen doen naar een prominente forummer die in die regio woonachtig is.

Heeft iemand ervaring met de Kleine Beltjes? In welke mate sluit de cultuur daar aan bij een conservatieve Reformatorische hardliner zoals ik? Als ik de website bekijk, ziet het recreatieprogramma voor de kinderen er wel heel modern uit.
Ik ken beide parken. Gelet op uw bijdragen verwacht ik dat u zich meer thuisvoelt op: 'park' Schoolzicht. Wij kiezen nu voor in de middle of nowhere. Bij voorkeur geen wifi of media.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vakantie

Bericht door Terri »

Mannetje schreef:Het gaat niet uit van de Ger Gem, hooguit van Gergemmers.
Oke, ik schreef te goeder trouw, zo is het mij verteld :)
Ook het argument om naar de zondagse kerkdienst in Eindhoven ( Ger.Gem.) te gaan werd vanuit die gedachte altijd aangehouden.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4073
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Vakantie

Bericht door Maanenschijn »

Wij zijn jaren naar een christelijke camping geweest:

- Fontana, Tsjechie (2x)
- La Bonne Source, Frankrijk
- RCN Castellane, Frankrijk
- Noa Hebalm, Oostenrijk

Ook naar seculiere campings met heel weinig animatie:

- Kim’s Llafranc, Spanje (2x)
- Roma Flash Bracciano, Italie
- Familycamping Mesenich, Duitsland.

We hebben bij de seculiere campings nooit last gehad van de animatie, we zochten ook niet echt de entertainment-fabrieken. Toch wel ervaren dat je makkelijke aansluiting hebt met andere gasten, of andere kinderen op een camping met christelijke gezinnen. Waarbij de diversiteit uit de verschillende richtingen mij/ons meer aanspreekt dan strikt reformatorisch of osm.

Dit jaar is nog afwachten. Indien mogelijk hopen we weer af te reizen naar het zonnige zuiden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2965
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Vakantie

Bericht door Job »

Met alle respect voor hen die het juist wel fijn vinden en er ook echt zegen in ervaren: wij/ik hebben er best wel moeite mee om zelfs de vakantie nog met eigen mensen door te brengen. De wens en gedachte snap ik ergens zeker. Juist met het oog op kinderen. Toch hebben wij er hetzelfde probleem mee als met Wegwijs en Familiedagen: het opsluiten in het eigen kringetje. Overal "Barneveldjes" stichten. Dat is naar mijn bescheiden mening toch niet hoe het bedoeld is? Ik veroordeel het zeker niet. Worstel er in mijn eigen meningsvorming wel mee.

Een uitzondering maak ik in mijn mening voor hen die buiten de Biblebelt wonen en juist snakken naar contacten met gelijkgezinden. Kan me voorstellen dat het voor hun heerlijk is.
Plaats reactie