Vakantie

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vakantie

Bericht door J.C. Philpot »

Ik zie het zelf als een tijdelijk iets. Nu is het fijn om de kinderen lekker lis te kunnen laten, zonder dat ze met allerlei discoachtige toestanden in aanraking komen.

Als de kinderen ouder zijn (niet meer mee gaan?) zal ik er minder behoefte aan hebben. Al zijn de momenten van samen zingen, preekbesprekingen e.d. toch voor mezelf ook echt momenten dat ik de meerwaarde aan der lijve ervaar.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vakantie

Bericht door J.C. Philpot »

Terri schreef:Hebben jullie wel eens gedacht aan gezinskampen? Sint- Michelsgestel , Someren en volgens mij inmiddels ook in het buitenland.
Elke ochtend Bijbelstudie, voor de kinderen heel laagdrempelig. 's Middags altijd leuke activiteiten en 's avonds ook regelmatig iets gezelligs of leerzaams. En je bent niet verplicht om aan alle activiteiten mee te doen, buiten de ochtenden, dat wordt wel op prijs gesteld.
Wij zijn er jaren naar toe geweest, zeer goede herinneringen aan, ook de kinderen.
Het gaat in principe uit van de Ger.Gem. geloof ik. Dus behoudend, maar wel met een evangelisch tintje :)
De ligging en evangelische invloeden verschillen per locatie. Hengelo is denk ik het modernst, Someren zit er tussen in, en Sint-Michielsgestel is het meest traditioneel. Wij zijn in het verleden ongeveer 5 keer meegeweest. Je moet er wel een beetje een type voor zijn, een week in een strak schema met heel veel contact, veel bijbelstudie, maar het was wel een unieke ervaring.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vakantie

Bericht door Lilian1975 »

Maanenschijn schreef:Wij zijn jaren naar een christelijke camping geweest:

- Fontana, Tsjechie (2x)
- La Bonne Source, Frankrijk
- RCN Castellane, Frankrijk
- Noa Hebalm, Oostenrijk

Ook naar seculiere campings met heel weinig animatie:

- Kim’s Llafranc, Spanje (2x)
- Roma Flash Bracciano, Italie
- Familycamping Mesenich, Duitsland.

We hebben bij de seculiere campings nooit last gehad van de animatie, we zochten ook niet echt de entertainment-fabrieken. Toch wel ervaren dat je makkelijke aansluiting hebt met andere gasten, of andere kinderen op een camping met christelijke gezinnen. Waarbij de diversiteit uit de verschillende richtingen mij/ons meer aanspreekt dan strikt reformatorisch of osm.

Dit jaar is nog afwachten. Indien mogelijk hopen we weer af te reizen naar het zonnige zuiden.


Wij hopen voor het eerst een christelijke camping te bezoeken. La Bonne Source. Met deze redenen:
Onze jongste heeft niet het gezelschap van broers of zussen.
Wij merken dat de oudere puber leeftijd op de rustige seculiere campings bijna niet aanwezig is. Vaak zijn het jonge gezinnen . Dus dat zij dan altijd op ons aangewezen is. En dat is naast gezellig ook wel een beetje saai voor haar. :) De kerkelijke jeugdcontacten eigenlijk al 2 jaar op zeer laag pitje staan (corona). En via school, buitenom nauwelijks. Vanwege afstand. En straks een seculiere school vanwege opleiding. Dan leek het ons wel een goede reden om het eens te proberen op La bonne Source. Spannend vind ik het wel. We stonden er altijd zeer kritisch tegenover. Maar begreep dat het een gemêleerde camping is. :)
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 25 jan 2022, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Vakantie

Bericht door FlyingEagle »

Terri schreef:
Mannetje schreef:Het gaat niet uit van de Ger Gem, hooguit van Gergemmers.
Oke, ik schreef te goeder trouw, zo is het mij verteld :)
Ook het argument om naar de zondagse kerkdienst in Eindhoven ( Ger.Gem.) te gaan werd vanuit die gedachte altijd aangehouden.
Jullie weten ook overal weer een gergem topic van te maken Afbeelding
Laatst gewijzigd door FlyingEagle op 25 jan 2022, 22:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vakantie

Bericht door Mannetje »

Ik zeg juist: geen GerGem... ;)
-
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Vakantie

Bericht door Marck »

Terri schreef:
Mannetje schreef:Het gaat niet uit van de Ger Gem, hooguit van Gergemmers.
Oke, ik schreef te goeder trouw, zo is het mij verteld :)
Ook het argument om naar de zondagse kerkdienst in Eindhoven ( Ger.Gem.) te gaan werd vanuit die gedachte altijd aangehouden.
Lijkt me geen verkeerd argument, integendeel.
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

Niemand naar La Draille?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Vakantie

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef:Niemand naar La Draille?
Ik heb er naar zitten kijken, en ik zou er best nog een keer heen willen (ik ben er vroeger met mijn ouders geweest), maar ik durf het nog niet aan in verband met de onzekerheid qua coronaregels.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bertiel »

nope, ook la bonne source.
mij trekt eerlijk gezegd liever de kleinere, natuurlijke campings, maar de eerste keer zelf kamperen is een nederlandstalig wel aangenaam
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bertiel »

Valcke schreef:Wij bezochten met kinderen vooral kleine campings en bergcampings. Daar zijn zelden activiteiten en kun je als gezin je eigen programma volgen (vooral veel wandelen en eropuit buiten de camping).
Heb je nog tips? (voor komende jaren...)
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Vakantie

Bericht door Erik1960 »

Bertiel schreef:nope, ook la bonne source.
mij trekt eerlijk gezegd liever de kleinere, natuurlijke campings, maar de eerste keer zelf kamperen is een nederlandstalig wel aangenaam
https://9vakantieparels.com/albugue.html
Klein, natuurlijk, nederlandstalig. Hele lieve mensen.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Bertiel
Berichten: 4557
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bertiel »

Erik1960 schreef:
Bertiel schreef:nope, ook la bonne source.
mij trekt eerlijk gezegd liever de kleinere, natuurlijke campings, maar de eerste keer zelf kamperen is een nederlandstalig wel aangenaam
https://9vakantieparels.com/albugue.html
Klein, natuurlijk, nederlandstalig. Hele lieve mensen.
leuk! wat moet ik me bij de zangavond voorstellen?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Bertiel schreef:
Valcke schreef:Wij bezochten met kinderen vooral kleine campings en bergcampings. Daar zijn zelden activiteiten en kun je als gezin je eigen programma volgen (vooral veel wandelen en eropuit buiten de camping).
Heb je nog tips? (voor komende jaren...)
https://www.lepelly.com/
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Vakantie

Bericht door Erik1960 »

Bertiel schreef:
Erik1960 schreef:
Bertiel schreef:nope, ook la bonne source.
mij trekt eerlijk gezegd liever de kleinere, natuurlijke campings, maar de eerste keer zelf kamperen is een nederlandstalig wel aangenaam
https://9vakantieparels.com/albugue.html
Klein, natuurlijk, nederlandstalig. Hele lieve mensen.
leuk! wat moet ik me bij de zangavond voorstellen?
Geen idee, wij waren er zonder kinderen en buiten het seizoen. De enige animatie die wij hadden was een etentje met de eigenaren en een paar andere gasten, inclusief bezoek van een vriendelijke aanloophond die waarschijnlijk ergens in het bos in een kadaver had liggen rollen. :deg
Het is geen refocamping, dus het genre zal breed zijn. De eigenaren (beide de 65 gepasseerd) hebben het hart op de goede plek: als het seizoen voorbij is trekken ze een week of wat naar Lesbos om vrijwilligerswerk te doen in de vluchtelingenkampen aldaar.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Een collega gaat ook altijd naar soortgelijke campings. De gezamenlijke maaltijden zouden mij tegenstaan. Het voordeel van vakantie is voor mij juist dat er geen verplichtingen zijn.
Plaats reactie