Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine ergernissen

Bericht door J.C. Philpot »

Tiberius schreef:
Zeeuw schreef:En als ik er nu een bijzettafeltje met sigaren en whisky naast zet?
Ik denk dat mevrouw Van Ewijk ons van de bank af mept, als we sigaren bij haar gordijnen gaan zitten roken.
Dus laten we dat maar niet doen.
Daar is dan weer de Whisky voor. Om de hoofdpijn na de mep van Mevrouw Van Ewijk te verzachten en bedwelmen.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 11 mei 2022, 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ad Anker »

J.C. Philpot schreef:
Tiberius schreef:Ik denk dat mevrouw Van Ewijk ons van de bank af mept, als we sigaren bij haar gordijnen gaan zitten roken.
Dus laten we dat maar niet doen.
Daar is dan weer de Whisky voor. Om de hoofdpijn na de mep van Mevrouw Van Ewijk te verzachten en bedwelmen.
Of mevrouw een flinke scheut toedienen. Zodat ze de helft van het bed beschikbaar stelt voor meneer.
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Kan het met iets meer respect? Het gaat hier niet over een grapje.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine ergernissen

Bericht door J.C. Philpot »

DDD schreef:Kan het met iets meer respect? Het gaat hier niet over een grapje.
Ik denk dat de Betuwse kersen niet zo heet worden gegeten, als dat ze worden opgedient.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Dat dacht ik eerst ook. Maar ik denk dat ik mij hierin aansluit bij Mannetje.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

J.C. Philpot schreef:
DDD schreef:Kan het met iets meer respect? Het gaat hier niet over een grapje.
Ik denk dat de Betuwse kersen niet zo heet worden gegeten, als dat ze worden opgedient.
Dat denk ik ook niet. Ik lees hierboven dat het echtpaar Van Ewijk inmiddels weer erg vriendelijk is (alhoewel de bank wat tegenviel, maar daar worden de kersen niet warm van).
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:Dat dacht ik eerst ook. Maar ik denk dat ik mij hierin aansluit bij Mannetje.
Ik snap best dat jij zit te suizebollen op een Franse camping als je leest over zoveel echtelijke dynamiek. :OO3 :super
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Kleine ergernissen

Bericht door pierre27 »

DDD schreef:Dat dacht ik eerst ook. Maar ik denk dat ik mij hierin aansluit bij Mannetje.
Dit begrijp ik niet goed, waar bestaat die aansluiting uit?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Van Ewijk »

Erik1960 schreef:
Mannetje schreef:Ik meen me te herinneren dat hij een stuk vlees bij mensen door de bus deed, die drie weken op vakantie bleken te zijn
Dat herinnert me aan die keer dat we op de avond voor we op vakantie gingen een bord eten voor onze oudste in de magnetron gezet hadden omdat hij later thuis zou komen van voetbaltraining ofzo. Wij gingen die avond vroeg slapen omdat we rond 4 uur in de nacht wilden vertrekken. Na een dag of wat begon het wat typisch te ruiken, maar de buren die de planten verzorgden hadden toch nog een paar dagen nodig om te ontdekken wat de bron van die geur was. Zoonlief bleek een patatje op de voetbalclub gegeten te hebben. :humhihi
Hekel aan verkwisting, had het alsnog opgegeten.
Kan makkelijk met een beetje nootmuskaat en een lekker rood wijntje.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Terri »

Van Ewijk schreef:
Erik1960 schreef:
Mannetje schreef:Ik meen me te herinneren dat hij een stuk vlees bij mensen door de bus deed, die drie weken op vakantie bleken te zijn
Dat herinnert me aan die keer dat we op de avond voor we op vakantie gingen een bord eten voor onze oudste in de magnetron gezet hadden omdat hij later thuis zou komen van voetbaltraining ofzo. Wij gingen die avond vroeg slapen omdat we rond 4 uur in de nacht wilden vertrekken. Na een dag of wat begon het wat typisch te ruiken, maar de buren die de planten verzorgden hadden toch nog een paar dagen nodig om te ontdekken wat de bron van die geur was. Zoonlief bleek een patatje op de voetbalclub gegeten te hebben. :humhihi
Hekel aan verkwisting, had het alsnog opgegeten.
Kan makkelijk met een beetje nootmuskaat en een lekker rood wijntje.
Dit alles tot me genomen hebbende overweeg ik nu toch om het in de categorie 'fantasie-verhaaltjes' te scharen :hum
Daarom is er zoveel flauwekul @DDD, we worden volgens mij behoorlijk in het ootje genomen door Van Ewijk :)
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Ik sluit het niet uit. Maar andersom ook niet.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine ergernissen

Bericht door -DIA- »

Ergernis, is een groot woord. Maar het is noodzakelijk dat er ergernissen ontstaan.
Dat de waarheid vaak niet meer verdragen wordt is niet zozeer een ergernis, maar baart me wel hele grote zorgen ziende op de tijd waarin wij samen leven. We noemen feiten, maar toch leren we niet. Het doet me denken wat in deze tijd past, wat we lezen over het laatste der dagen, hoe er is geschreven dat de mensen kittelachtig van gehoor worden. Lees ook de andere tekenen der tijd en denk aan wat de Heere Jezus sprak tot de Farizeeën, waar Hij hen geveinsden noemde, daar ze wel de tekenen in de natuur konden onderscheiden maar niet de tekenen der tijd. Als dit geknipt wordt, dan zal het iedereen duidelijk kunnen zijn in hoeverre we de Bijbel serieus nemen, of we de tekenen wel zien, en er ook daadwerkelijk acht op slaan. Dit was dan mijn zogenaamde ergernis, maar dit is dus in feite geen ergernis, maar een grote zorg.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28479
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

-knip, niet op de persoon graag-
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Van Ewijk »

Terri schreef:
Van Ewijk schreef:
Erik1960 schreef:
Mannetje schreef:Ik meen me te herinneren dat hij een stuk vlees bij mensen door de bus deed, die drie weken op vakantie bleken te zijn
Dat herinnert me aan die keer dat we op de avond voor we op vakantie gingen een bord eten voor onze oudste in de magnetron gezet hadden omdat hij later thuis zou komen van voetbaltraining ofzo. Wij gingen die avond vroeg slapen omdat we rond 4 uur in de nacht wilden vertrekken. Na een dag of wat begon het wat typisch te ruiken, maar de buren die de planten verzorgden hadden toch nog een paar dagen nodig om te ontdekken wat de bron van die geur was. Zoonlief bleek een patatje op de voetbalclub gegeten te hebben. :humhihi
Hekel aan verkwisting, had het alsnog opgegeten.
Kan makkelijk met een beetje nootmuskaat en een lekker rood wijntje.
Dit alles tot me genomen hebbende overweeg ik nu toch om het in de categorie 'fantasie-verhaaltjes' te scharen :hum
Daarom is er zoveel flauwekul @DDD, we worden volgens mij behoorlijk in het ootje genomen door Van Ewijk :)
Dat, of ik heb in vergelijking met de rest hier een levendig huwelijk.
En dat kan kloppen, Wij komen niet voor niets uit Tiel.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Online
merel
Berichten: 9674
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Werk. :banghead
Plaats reactie