Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door J.C. Philpot »

Ararat schreef:Ik stel een ingetogen applaus van drie klapjes voor. Een veertje heeft immers nog wind nodig om op te stijgen... Voor of na is me om het even, als het maar buiten de eredienst plaatsvindt.
:D
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Ambtenaar »

Geytenbeekje schreef: Ook niet als er meerdere mensen achter een kist/baar lopen?
Nee.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:
Ik vind het bij Italianen of Spanjaarden echt wel mooi, mits in een goed model. Maar bij blank-blanke mensen is het mijns inziens naargeestig.
Precies.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door GerefGemeente-lid »

GGotK schreef:Zijn jullie ook zo blij dat we weer temperaturen mogen komen te gaan bereiken waarbij de manspersonen zich weer zweetvrij in een 3-delig zwart pak kunnen steken?
Een stropdas draag ik niet altijd. Maar verder ben ik er inderdaad wel weer zeer verheugd over.

Al dacht ik eigenlijk dat jij bij 30 graden ook nog wel een pak zou dragen. Toen het enkele weken terug zondags zo warm was, zag ik namelijk toch best nog wat mannen in een driedelig pak in de kerk, soms zelfs nog met een t-shirt er onder. Maar ja, het waren wel allemaal vakantiegangers.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:
Ik vind het bij Italianen of Spanjaarden echt wel mooi, mits in een goed model. Maar bij blank-blanke mensen is het mijns inziens naargeestig.
Precies.
Geldt dit ook voor vrouwen?
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door DDD »

Dat ligt natuurlijk aan. Voor vrouwen komt het mijns inziens wel minder krap, zeker als de make-up past.
Ambtenaar
Berichten: 9145
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:
Geldt dit ook voor vrouwen?
Een witte huid en zwarte kleding is geen aantrekkelijke combinatie wat mij betreft.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
merel schreef:
Geldt dit ook voor vrouwen?
Een witte huid en zwarte kleding is geen aantrekkelijke combinatie wat mij betreft.
DDD schreef:Dat ligt natuurlijk aan. Voor vrouwen komt het mijns inziens wel minder krap, zeker als de make-up past.
Ik sta er denk ik hetzelfde in als DDD. Het totale plaatsje ( haar, make up en sieraden) bepaalt voor mij of het wel/niet kan. Terwijl ik zwarte pakken zelden vind flatteren.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door ejvl »

Apologeet schreef: Maar ik vraag me serieus af waarom daar weken over nagepraat moet worden.
Saaie uithoek als dat wekenlang het gesprek van de dag is.
Dat ligt er een beetje aan in waar je je in het land bevind.
Ik kan mij herinneren, een jaar of 30 geleden, dat er een man op de motor naar de kerk kwam, wellicht een vakantieganger. Nou dat was heel wat hoor. Zelfs door de predikant werd het aangehaald, in het negatieve dan.

Heden ten dage ook nog, bij het uitgaan van de kerk steken veel mannen een sigaret op. Wordt niet vreemd van opgekeken. Maar als een vrouw dat doet, dat kan toch echt niet. Daar zal over gepraat worden.

Evenals dat het heel vreemd wordt gevonden als een vrouw auto rijdt naar/van de kerk en de man er naast zit.

Strekking, als het afwijkt van wat "normaal" is, wordt er over gepraat.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door merel »

ejvl schreef:
Apologeet schreef: Maar ik vraag me serieus af waarom daar weken over nagepraat moet worden.
Saaie uithoek als dat wekenlang het gesprek van de dag is.
Dat ligt er een beetje aan in waar je je in het land bevind.
Ik kan mij herinneren, een jaar of 30 geleden, dat er een man op de motor naar de kerk kwam, wellicht een vakantieganger. Nou dat was heel wat hoor. Zelfs door de predikant werd het aangehaald, in het negatieve dan.

Heden ten dage ook nog, bij het uitgaan van de kerk steken veel mannen een sigaret op. Wordt niet vreemd van opgekeken. Maar als een vrouw dat doet, dat kan toch echt niet. Daar zal over gepraat worden.

Evenals dat het heel vreemd wordt gevonden als een vrouw auto rijdt naar/van de kerk en de man er naast zit.

Strekking, als het afwijkt van wat "normaal" is, wordt er over gepraat.
Door bepaalde mensen wordt er over gepraat. Direct roken als je buiten komt vind ik sowieso ongepast, bij mannen en vrouwen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door J.C. Philpot »

ejvl schreef:Evenals dat het heel vreemd wordt gevonden als een vrouw auto rijdt naar/van de kerk en de man er naast zit.
Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat mensen dat heel vreemd vinden, of dat er over gepraat wordt (ook al is hier de bestuurder ook meestal de man). Maar wellicht zit je in een wat mindere tolerante omgeving als ik.
Laatst gewijzigd door J.C. Philpot op 31 aug 2022, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
merel schreef:Evenals dat het heel vreemd wordt gevonden als een vrouw auto rijdt naar/van de kerk en de man er naast zit.
Ik kan me heel moeilijk voorstellen dat mensen dat heel vreemd vinden, of dat er over gepraat wordt (ook al is hier de bestuurder ook meestal de man). Maar wellicht zit je in een wat mindere tolerante omgeving als ik.
Eh, de geciteerde tekst was niet van mij ;)
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8917
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door J.C. Philpot »

merel schreef:Eh, de geciteerde tekst was niet van mij ;)
Excuus, gecorrigeerd :)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef:
GGotK schreef:Zijn jullie ook zo blij dat we weer temperaturen mogen komen te gaan bereiken waarbij de manspersonen zich weer zweetvrij in een 3-delig zwart pak kunnen steken?
Een stropdas draag ik niet altijd. Maar verder ben ik er inderdaad wel weer zeer verheugd over.

Al dacht ik eigenlijk dat jij bij 30 graden ook nog wel een pak zou dragen. Toen het enkele weken terug zondags zo warm was, zag ik namelijk toch best nog wat mannen in een driedelig pak in de kerk, soms zelfs nog met een t-shirt er onder. Maar ja, het waren wel allemaal vakantiegangers.
Jaja, die weten zich, in tegenstelling tot de Zeeuwen, nog te kleden zoals het behoort. Het gewaad spot on.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Correcte kleding in de kerk bij hoge temperaturen

Bericht door Zeeuw »

ejvl schreef:
Apologeet schreef: Maar ik vraag me serieus af waarom daar weken over nagepraat moet worden.
Saaie uithoek als dat wekenlang het gesprek van de dag is.
Dat ligt er een beetje aan in waar je je in het land bevind.
Ik kan mij herinneren, een jaar of 30 geleden, dat er een man op de motor naar de kerk kwam, wellicht een vakantieganger. Nou dat was heel wat hoor. Zelfs door de predikant werd het aangehaald, in het negatieve dan.

Heden ten dage ook nog, bij het uitgaan van de kerk steken veel mannen een sigaret op. Wordt niet vreemd van opgekeken. Maar als een vrouw dat doet, dat kan toch echt niet. Daar zal over gepraat worden.

Evenals dat het heel vreemd wordt gevonden als een vrouw auto rijdt naar/van de kerk en de man er naast zit.

Strekking, als het afwijkt van wat "normaal" is, wordt er over gepraat.
Bij ons is dat standaard bij onze predikant :)
Plaats reactie