Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

Online
DDD
Berichten: 28897
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Dat is nooit met zekerheid uit te sluiten. De veronderstelling past in ieder geval goed in het algemene beeld. :haha
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10619
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef:Dat is nooit met zekerheid uit te sluiten. De veronderstelling past in ieder geval goed in het algemene beeld. :haha
:super
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17487
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door huisman »

DDD schreef:Ik vind de gevolgen voor het vertrouwen van mensen in de overheid wel schadelijk. Hoewel ik mij moeilijk kan inleven in alle dramatische gedachten die sommige burgers ontwikkelen, is dat een gegeven. De meeste ongevaccineerden zijn tamelijk irrationeel. Een overheid moet daar ook ruimte voor laten.

Aan zulke mensen is ook lastig uit te leggen dat de regels die voor hen gelden, zonder vaccinatie voor alle mensen zouden moeten gelden. Dat is dan maar zo. Het is wel hoe het gaat.

Veel van de vaccinweigeraars hier lezen de overheidsinformatie zoals de GBS de HSV: ze pikken er kleinigheden uit die beter kunnen, maar de hoofdlijn is geheel buiten beeld.
Een vroegere collega van mij stond in de negentiger jaren van de vorige eeuw aan de wieg van deze vereniging. (Kritisch prikken) https://www.nvkp.nl/

Hij was academisch geschoold, agnost en vegatarier. De mensen die kritisch kijken naar vaccinatie zijn gewone mensen waar jij niet bang voor hoeft te zijn.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Habitat »

parsifal schreef:https://twitter.com/M_B_Petersen/status ... j3jMg&s=19

Heel belangrijke inzichten hier. Voor beide kanten. Hakken in het zand is ook niet te verdedigen hier. De openheid geeft dat ik ook vanuit bijvoorbeeld Denemarken en Noorwegen eerlijke evaluaties van de vaccins verwacht.
Dank voor het delen. Interessant.

De vaccinatiecampagne in Nederland was tot circa halverwege zomer heel positief. Gezellig, leuk, soms wat ballonnen of een muzikant erbij, etc. En toen ineens kwam de omslag. Grimmiger toon, coronapas met beperkingen voor de ongevaccineerden, etc.

Hoewel ik helemaal voor vaccinatie ben, vraag ik mij toch af of de omslag naar een grimmiger toon en sterke beperkingen voor de weigeraars zo handig is geweest. Was het niet verstandiger geweest om door te blijven gaan met een positief beleid? Krijg je dan niet uiteindelijk meer mensen mee? (We zullen het helaas nooit weten.)
GerefGemeente-lid
Berichten: 6696
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Dat is nooit met zekerheid uit te sluiten. De veronderstelling past in ieder geval goed in het algemene beeld. :haha
Ik lees geen HSV en ben wel gevaccineerd...
Online
DDD
Berichten: 28897
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:Ik vind de gevolgen voor het vertrouwen van mensen in de overheid wel schadelijk. Hoewel ik mij moeilijk kan inleven in alle dramatische gedachten die sommige burgers ontwikkelen, is dat een gegeven. De meeste ongevaccineerden zijn tamelijk irrationeel. Een overheid moet daar ook ruimte voor laten.

Aan zulke mensen is ook lastig uit te leggen dat de regels die voor hen gelden, zonder vaccinatie voor alle mensen zouden moeten gelden. Dat is dan maar zo. Het is wel hoe het gaat.

Veel van de vaccinweigeraars hier lezen de overheidsinformatie zoals de GBS de HSV: ze pikken er kleinigheden uit die beter kunnen, maar de hoofdlijn is geheel buiten beeld.
Een vroegere collega van mij stond in de negentiger jaren van de vorige eeuw aan de wieg van deze vereniging. (Kritisch prikken) https://www.nvkp.nl/

Hij was academisch geschoold, agnost en vegatarier. De mensen die kritisch kijken naar vaccinatie zijn gewone mensen waar jij niet bang voor hoeft te zijn.
Ik ben er ook helemaal niet bang voor. Mijn beste vriendin is niet ingeënt, en een collega van mij ook niet. Maar dat doet er toch verder niets aan af?
Online
DDD
Berichten: 28897
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Dat is nooit met zekerheid uit te sluiten. De veronderstelling past in ieder geval goed in het algemene beeld. :haha
Ik lees geen HSV en ben wel gevaccineerd...
Toch trek jij ook wel eens conclusies alsof je bewust ongevaccineerd bent.
Online
DDD
Berichten: 28897
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Habitat schreef:
parsifal schreef:https://twitter.com/M_B_Petersen/status ... j3jMg&s=19

Heel belangrijke inzichten hier. Voor beide kanten. Hakken in het zand is ook niet te verdedigen hier. De openheid geeft dat ik ook vanuit bijvoorbeeld Denemarken en Noorwegen eerlijke evaluaties van de vaccins verwacht.
Dank voor het delen. Interessant.

De vaccinatiecampagne in Nederland was tot circa halverwege zomer heel positief. Gezellig, leuk, soms wat ballonnen of een muzikant erbij, etc. En toen ineens kwam de omslag. Grimmiger toon, coronapas met beperkingen voor de ongevaccineerden, etc.

Hoewel ik helemaal voor vaccinatie ben, vraag ik mij toch af of de omslag naar een grimmiger toon en sterke beperkingen voor de weigeraars zo handig is geweest. Was het niet verstandiger geweest om door te blijven gaan met een positief beleid? Krijg je dan niet uiteindelijk meer mensen mee? (We zullen het helaas nooit weten.)
Dat denk ik ook. Mede door de achterlijke reacties van sommige vaccinweigeraars en tegen de achtergrond van de stress in de zorg, is het maatschappelijke gesprek extreem verhard. Ik geloof ook niet zo in wie niet horen wil, moet maar voelen, afgezien van voorrang in de zorg dan, zodat het niet ten koste gaat van anderen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6696
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Dat is nooit met zekerheid uit te sluiten. De veronderstelling past in ieder geval goed in het algemene beeld. :haha
Ik lees geen HSV en ben wel gevaccineerd...
Toch trek jij ook wel eens conclusies alsof je bewust ongevaccineerd bent.
Dat moet je uitleggen... Ik begrijp er niets van.

Overigens geloof ik niet dat je ook onbewust ongevaccineerd kunt zijn. Maar dat geheel terzijde.
Online
DDD
Berichten: 28897
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Ik zei dat de reactie van Ad Anker op mijn opmerking over de GBS (zijn veronderstelling dus) net zo (on)logisch was als veel bezwaren van ongevaccineerden tegen het overheidsbeleid en tegen vaccinatie (verwoord met 'het algemene beeld').

Ik begrijp niet goed wat daar onduidelijk aan is, maar nu is er geen misverstand over mogelijk, denk ik.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6696
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Ik zei dat de reactie van Ad Anker op mijn opmerking over de GBS (zijn veronderstelling dus) net zo (on)logisch was als veel bezwaren van ongevaccineerden tegen het overheidsbeleid en tegen vaccinatie (verwoord met 'het algemene beeld').

Ik begrijp niet goed wat daar onduidelijk aan is, maar nu is er geen misverstand over mogelijk, denk ik.
Jawel. Maar ik ben @Ad Anker niet. En ik maak die opmerking ook niet. En ik ben wel gevaccineerd en tegen de HSV. Dus hoe kun jij dan de opmerking maken dat ik ook wel eens conclusies trek alsof ik bewust ongevaccineerd bent??
Online
DDD
Berichten: 28897
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door DDD »

Ik meen dat jouw conclusies wel eens even onlogisch zijn. Dat kan ook bij gevaccineerden. Ik vind deze tegenwerping wel een mooi voorbeeld. :)
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10619
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Ik zie het al, beiden dezelfde bijwerking. Sterkte mannen!
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ora et labora »

Verontrustend zie feitelijk bericht hieronder.
Ontsteking van de hartspier (myocarditis) en hartzakje (pericarditis) wordt opgenomen als bijwerking in de bijsluiters van het Pfizer/BioNTech (Comirnaty) en het Moderna vaccin (Spikevax). Mensen die pijn op de borst, benauwdheid of hartkloppingen krijgen, moeten contact opnemen met de huisarts.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Gebruikersavatar
Ora et labora
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Ora et labora »

GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Ik zei dat de reactie van Ad Anker op mijn opmerking over de GBS (zijn veronderstelling dus) net zo (on)logisch was als veel bezwaren van ongevaccineerden tegen het overheidsbeleid en tegen vaccinatie (verwoord met 'het algemene beeld').

Ik begrijp niet goed wat daar onduidelijk aan is, maar nu is er geen misverstand over mogelijk, denk ik.
Jawel. Maar ik ben @Ad Anker niet. En ik maak die opmerking ook niet. En ik ben wel gevaccineerd en tegen de HSV. Dus hoe kun jij dan de opmerking maken dat ik ook wel eens conclusies trek alsof ik bewust ongevaccineerd bent??
DDD moet gewoon niet ongevaccineerden koppelen met de GBS. Dat is gewoon dom.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Plaats reactie