Vaccinatie met het oog op COVID-19

Stel, er komt een vaccin tegen COVID-19. Inenten of niet?

Ja, nog nooit gewetensbezwaren tegen gehad.
75
48%
Ja, sinds CIVID-19 ben ik er anders over gaan denken.
7
4%
Twijfel.
12
8%
Nee. Mijn geweten komt hiermee in conflict.
42
27%
Anders nl.
20
13%
 
Totaal aantal stemmen: 156

merel
Berichten: 10075
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

Valcke schreef:
merel schreef:
Dat gold ook niet voor heel Nederland. Mijn schoonmoeder moest de vorige keer ook ruim een uur fietsen voordat zij de prik kon halen.
Dat klopt. Maar wanneer je in een stedelijk gebied met veel allochtonen en veel mensen zonder auto of familiesamenhang niet verder komt dan een locatie op Zestienhoven, dan heeft dat natuurlijk wel gevolgen voor de opkomst.

Overigens was er vorige keer nog een vangnet voor de ouderen via de huisartsen. Huisartsen deden onder de ouderen ook vaccinaties wanneer het reizen bezwaarlijk was. Dat vangnet is er nu niet. Dat moet nu dus anders georganiseerd worden. Dan kun je niet van iedereen verwachten dat hij/zij zelf komt of iemand heeft die hem/haar brengt.
Mijn schoonmoeder ( 75 jaar) heeft geen rijbewijs en geen familie in de buurt die haar kon brengen. Zij is beide keren gewoon op de fiets gestapt. Ook nu zal ze dat moeten doen.

Op zich is zestienhoven niet het probleem, maar vooral de gezondheidstoestand van mensen in achterstandswijken. Mijn schoonmoeder heeft zich haar hele leven verplaatst op de fietst en veel gewandeld. Daarom kan zij dit ook nog op hoge leeftijd.
Marco
Berichten: 3621
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Marco »

merel schreef:
Valcke schreef:
merel schreef:
Dat gold ook niet voor heel Nederland. Mijn schoonmoeder moest de vorige keer ook ruim een uur fietsen voordat zij de prik kon halen.
Dat klopt. Maar wanneer je in een stedelijk gebied met veel allochtonen en veel mensen zonder auto of familiesamenhang niet verder komt dan een locatie op Zestienhoven, dan heeft dat natuurlijk wel gevolgen voor de opkomst.

Overigens was er vorige keer nog een vangnet voor de ouderen via de huisartsen. Huisartsen deden onder de ouderen ook vaccinaties wanneer het reizen bezwaarlijk was. Dat vangnet is er nu niet. Dat moet nu dus anders georganiseerd worden. Dan kun je niet van iedereen verwachten dat hij/zij zelf komt of iemand heeft die hem/haar brengt.
Mijn schoonmoeder ( 75 jaar) heeft geen rijbewijs en geen familie in de buurt die haar kon brengen. Zij is beide keren gewoon op de fiets gestapt. Ook nu zal ze dat moeten doen.

Op zich is zestienhoven niet het probleem, maar vooral de gezondheidstoestand van mensen in achterstandswijken. Mijn schoonmoeder heeft zich haar hele leven verplaatst op de fietst en veel gewandeld. Daarom kan zij dit ook nog op hoge leeftijd.
Is die locatie zo slecht bereikbaar dan?
Gaat toch om deze locatie:

Openbaar Vervoer:
Vanaf metrostation Meijersplein/Airport rijdt een reguliere pendeldienst (elke 7 min) naar Rotterdam The Hague Airport. Hiervoor gelden de reguliere COVID-maatregelen van het RIVM voor openbaar vervoer (o.a. mondkapje dragen).

bron: https://support.zorgwerk.nl/hc/nl/artic ... e-Rijnmond

Ik kan me wel voorstellen dat de drempel vanuit Rotterdam-Zuid wel een stuk hoger is dan een locatie bij bijvoorbeeld Zuidplein. Maar of dat echt aan de gezondheidstoestand ligt?
Bloksteen
Berichten: 31
Lid geworden op: 13 jun 2019, 17:42

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bloksteen »

Simon0612 schreef:Brief van GGiN aan minister de Jonge inzake vaccinatiedrang/dwang.

https://www.rd.nl/artikel/951294
Ja fijn en ik kan het er mee eens zijn. Maar ik vind het wel erg dubbel hoor. Als GGIN-lid voel ik namelijk ook drang en dwang.
Door alle brochures / weekdiensten door predikanten / meditaties in kerkblaadjes / uitspraken tijdens gebeden door ouderlingen enz enz, waar we het afgelopen jaar mee bestookt zijn. De GGIN voert behoorlijke drang uit op de leden om zich niet te vaccineren.
Mistig
Berichten: 2396
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mistig »

Bloksteen schreef:
Simon0612 schreef:Brief van GGiN aan minister de Jonge inzake vaccinatiedrang/dwang.

https://www.rd.nl/artikel/951294
Ja fijn en ik kan het er mee eens zijn. Maar ik vind het wel erg dubbel hoor. Als GGIN-lid voel ik namelijk ook drang en dwang.
Door alle brochures / weekdiensten door predikanten / meditaties in kerkblaadjes / uitspraken tijdens gebeden door ouderlingen enz enz, waar we het afgelopen jaar mee bestookt zijn. De GGIN voert behoorlijke drang uit op de leden om zich niet te vaccineren.
Ik vind het mooi dat je dit zo zegt. Want het is inderdaad een wisselwerking.
Gemoedsbezwaren kan je een ander niet aanpraten.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
merel
Berichten: 10075
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

@ marco Ik vind Zestienhoven niet slecht bereikbaar, maar blijkbaar is dat wel een bezwaar voor een aantal mensen.
Mijn schoonmoeder woont trouwens niet in Rotterdam, maar in een gebied dat sowieso een slechter OV netwerk heeft dan de Randstad.
Cantate
Berichten: 227
Lid geworden op: 04 jul 2009, 12:03

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Cantate »

Bloksteen schreef:
Simon0612 schreef:Brief van GGiN aan minister de Jonge inzake vaccinatiedrang/dwang.

https://www.rd.nl/artikel/951294
Ja fijn en ik kan het er mee eens zijn. Maar ik vind het wel erg dubbel hoor. Als GGIN-lid voel ik namelijk ook drang en dwang.
Door alle brochures / weekdiensten door predikanten / meditaties in kerkblaadjes / uitspraken tijdens gebeden door ouderlingen enz enz, waar we het afgelopen jaar mee bestookt zijn. De GGIN voert behoorlijke drang uit op de leden om zich niet te vaccineren.
Inderdaad heel bijzonder en dubbel zo'n brief van de GGiN aan minister De Jonge. Zoals de minister de mensen oproept zich te laten vaccineren, roept het kerkverband van de GGiN zijn leden op allerlei manieren op het niet te doen. Heel ongeloofwaardig dus zo'n brief!
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6559
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Posthoorn »

merel schreef:Mijn schoonmoeder heeft zich haar hele leven verplaatst op de fietst en veel gewandeld. Daarom kan zij dit ook nog op hoge leeftijd.
Dat laatste vloeit niet per se voort uit het eerste. Mijn moeder heeft zich ook (bijna) haar hele leven op de fiets verplaatst, maar kon dit toch echt niet meer op hogere leeftijd.
merel
Berichten: 10075
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door merel »

Posthoorn schreef:
merel schreef:Mijn schoonmoeder heeft zich haar hele leven verplaatst op de fietst en veel gewandeld. Daarom kan zij dit ook nog op hoge leeftijd.
Dat laatste vloeit niet per se voort uit het eerste. Mijn moeder heeft zich ook (bijna) haar hele leven op de fiets verplaatst, maar kon dit toch echt niet meer op hogere leeftijd.
Dat klopt, het geldt niet voor iedereen. Aan de andere kant zie ik wel vooral de andere kant. Mensen die weinig bewogen hebben tijdens hun leven, worden sneller en meer beperkt naarmate ze ouder worden.
Zeeuw
Berichten: 11802
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Posthoorn schreef:
merel schreef:Mijn schoonmoeder heeft zich haar hele leven verplaatst op de fietst en veel gewandeld. Daarom kan zij dit ook nog op hoge leeftijd.
Dat laatste vloeit niet per se voort uit het eerste. Mijn moeder heeft zich ook (bijna) haar hele leven op de fiets verplaatst, maar kon dit toch echt niet meer op hogere leeftijd.
Dat klopt, het geldt niet voor iedereen. Aan de andere kant zie ik wel vooral de andere kant. Mensen die weinig bewogen hebben tijdens hun leven, worden sneller en meer beperkt naarmate ze ouder worden.
Ja, ik zie om me heen ook dat mensen de vruchten plukken van wat ze de decennia ervoor hebben opgebouwd. Zowel ten positieve als ten negatieve. En er soms bij het negatieve erg verbaasd over zijn.
Valcke
Berichten: 7634
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

Simon0612 schreef:Brief van GGiN aan minister de Jonge inzake vaccinatiedrang/dwang.

https://www.rd.nl/artikel/951294
Hoewel ik geen principieel tegenstander ben van vaccinatie op zich (maar wel van vaccinatie zoals die thans gepropageerd wordt), ben ik het eens met de primaire strekking van deze brief. Ik ben blij met de oproep aan de overheid. (Bepaalde zinnen zou ik wel anders hebben willen zien, bv het onderscheid dat gemaakt wordt tussen principiële bezwaren en andere bezwaren die mi even goed legitiem zijn en waartegen de overheid ook geen maatregelen zou mogen nemen.)

Ook eens met de duidelijke boodschap dat de overheid in deze niet betrouwbaar is gebleken en ook dat de overheid zelf de polarisatie bevordert. Het is pijnlijk dit te moeten zeggen, maar helaas is dit wel de situatie.
Bertiel
Berichten: 4741
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bertiel »

werkt echt ten positive die corona pas...
https://www.rd.nl/artikel/951321-ing-zi ... -coronapas
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Mara »

Valcke schreef: Dat klopt. Maar wanneer je in een stedelijk gebied met veel allochtonen en veel mensen zonder auto of familiesamenhang niet verder komt dan een locatie op Zestienhoven, dan heeft dat natuurlijk wel gevolgen voor de opkomst.
Het gaat niet alleen om de afstand, maar ouderen zijn bezorgd dat ze een eind moeten lopen, lang in een rij moeten staan, is er wel een wc, zoveel mensen in één ruimte, is dat niet gevaarlijk dan?
Dat zijn de vragen die bij hen opkomen.
Posthoorn schreef:Mijn moeder heeft zich ook (bijna) haar hele leven op de fiets verplaatst, maar kon dit toch echt niet meer op hogere leeftijd.
Mijn ouders hadden geen rijbewijs, dus zij hebben ook altijd gefietst en heel veel gelopen. Op zondag altijd lopend naar de kerk, hoe ver het ook was.
En dan ineens is het toch afgelopen. Met bloeddrukmedicatie werd mijn moeder bang om te vallen en mijn vader kon op een gegeven moment niet meer fietsen met wind tegen.
Marco schreef:Is die locatie zo slecht bereikbaar dan?
Met de auto zeker niet, ik was altijd blij als ik de kinderen naar 16hoven kon brengen (zo noemen we het nog steeds :) ) ipv Schiphol.
Je kunt hen tot vlak vóór de de ingang afzetten, het is net een groot treinstation.
Maar ik vraag me af hoe dat kan, of er een tent op het parkeerterrein komt en hoe moet het dan met de parkeerplaatsen?
Want de meeste mensen zullen toch met een auto komen.
merel schreef:Mensen die weinig bewogen hebben tijdens hun leven, worden sneller en meer beperkt naarmate ze ouder worden.
Dat dacht ik ook vroeger. Er hoeft echter maar 1 gebeurtenis plaats te vinden om er - al dan niet voorgoed - af te liggen.
En dan heb ik het nog niet over aandoeningen, die je zeer kunnen beperken, weet ik helaas uit eigen ervaring. :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Valcke
Berichten: 7634
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

Bertiel schreef:werkt echt ten positive die corona pas...
https://www.rd.nl/artikel/951321-ing-zi ... -coronapas
Wat bedoel je? Is het aantal pintransacties een graadmeter voor het aantal besmettingen???
Bertiel
Berichten: 4741
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Bertiel »

Wat ik bedoelde is dat het de horeca ook niet helpt
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Valcke
Berichten: 7634
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Vaccinatie met het oog op COVID-19

Bericht door Valcke »

Bertiel schreef:Wat ik bedoelde is dat het de horeca ook niet helpt
Mee eens!
Plaats reactie