Ontwikkelingen HHK

Henk J
Berichten: 2634
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Henk J »

Mannetje schreef:
Henk J schreef:Gebeurt toch in meer kerkverbanden dat men niet kerkt in de plaatselijke gemeente?
Klopt. Maar het zou zo niet moeten zijn.
Eens, het is goed als de kerkenraden mensen hierop aanspreken. Maar ik ken mensen die er bepaalde redenen voor hebben, en we hoeven de onderlinge liggingsverschillen ook niet te ontkennen. Daarnaast wat voor de één een wereld van verschil is is voor de ander één pot nat.
Jeschurun
Berichten: 143
Lid geworden op: 10 jun 2017, 00:53
Locatie: Av. da República

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Jeschurun »

HersteldHervormd
Berichten: 6231
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door HersteldHervormd »

Orchidee schreef:Oke, dat kan hoor.
Vanaf mijn huis is het 3,5 km naar Kralingse Veer en 5,5 km naar Ouderkerk Afbeelding
Kijk uit, voor je het weet staan er nieuwsgierige RF’ers voor je deur.

Ik zal eerlijk zeggen dat ik ook in straal van 300 kilometer van Amsterdam woon :)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10455
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Orchidee »

Welkom, de koffie/thee staat klaar
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28921
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door DDD »

Henk J schreef:
Mannetje schreef:
Henk J schreef:Gebeurt toch in meer kerkverbanden dat men niet kerkt in de plaatselijke gemeente?
Klopt. Maar het zou zo niet moeten zijn.
Eens, het is goed als de kerkenraden mensen hierop aanspreken. Maar ik ken mensen die er bepaalde redenen voor hebben, en we hoeven de onderlinge liggingsverschillen ook niet te ontkennen. Daarnaast wat voor de één een wereld van verschil is is voor de ander één pot nat.
Nou inderdaad. Er zijn mensen die het verschil tussen confessioneel en GGiN al een verschil van dag en nacht noemen. Dan beschik je mijns inziens wel over flinke verduisteringsgordijnen in hoofd en hart.
CvdW
Berichten: 2977
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door CvdW »

:haha :haha :haha
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12161
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Herman »

CvdW schreef::haha :haha :haha
Het was helaas geen grap van DDD.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4806
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Johann Gottfried Walther »

DDD schreef:
Henk J schreef:
Mannetje schreef:
Henk J schreef:Gebeurt toch in meer kerkverbanden dat men niet kerkt in de plaatselijke gemeente?
Klopt. Maar het zou zo niet moeten zijn.
Eens, het is goed als de kerkenraden mensen hierop aanspreken. Maar ik ken mensen die er bepaalde redenen voor hebben, en we hoeven de onderlinge liggingsverschillen ook niet te ontkennen. Daarnaast wat voor de één een wereld van verschil is is voor de ander één pot nat.
Nou inderdaad. Er zijn mensen die het verschil tussen confessioneel en GGiN al een verschil van dag en nacht noemen. Dan beschik je mijns inziens wel over flinke verduisteringsgordijnen in hoofd en hart.
DDD gaat vanaf volgend jaar alleen nog maar naar de Ger Gem in Ned?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
GerefGemeente-lid
Berichten: 6716
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door GerefGemeente-lid »

Interessante gedachtewisseling in dit draadje. :)

Maar ik heb uit deze discussie geleerd dat we er op Walcheren in de GG ook perforatie op nahouden, waar zelfs ambtsdragers onder vallen.
HersteldHervormd
Berichten: 6231
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef:Interessante gedachtewisseling in dit draadje. :)

Maar ik heb uit deze discussie geleerd dat we er op Walcheren in de GG ook perforatie op nahouden, waar zelfs ambtsdragers onder vallen.
Als iedereen daar tevreden mee is, is het natuurlijk prima, ik weet niet of de gemeentes op Walcheren stabiel zijn?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
GerefGemeente-lid
Berichten: 6716
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door GerefGemeente-lid »

HersteldHervormd schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Interessante gedachtewisseling in dit draadje. :)

Maar ik heb uit deze discussie geleerd dat we er op Walcheren in de GG ook perforatie op nahouden, waar zelfs ambtsdragers onder vallen.
Als iedereen daar tevreden mee is, is het natuurlijk prima, ik weet niet of de gemeentes op Walcheren stabiel zijn?
Zeker. Heel stabiel.
JvW
Berichten: 771
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door JvW »

GerefGemeente-lid schreef:
HersteldHervormd schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Interessante gedachtewisseling in dit draadje. :)

Maar ik heb uit deze discussie geleerd dat we er op Walcheren in de GG ook perforatie op nahouden, waar zelfs ambtsdragers onder vallen.
Als iedereen daar tevreden mee is, is het natuurlijk prima, ik weet niet of de gemeentes op Walcheren stabiel zijn?
Zeker. Heel stabiel.
Ik weet niet wat jij stabiel vindt, maar ik zie toch wat anders. Oostkapelle, Haamstede en Westkapelle zijn de laatste jaren uitzonderingen.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Job »

GerefGemeente-lid schreef:Interessante gedachtewisseling in dit draadje. :)

Maar ik heb uit deze discussie geleerd dat we er op Walcheren in de GG ook perforatie op nahouden, waar zelfs ambtsdragers onder vallen.
"Dingdong. #ggalert. Keer om. Sla rechtsaf en ga terug naar de OntwikkelingenHHK-laan." ;)
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Gerrit35
Berichten: 108
Lid geworden op: 25 jun 2019, 13:18

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door Gerrit35 »

Er zijn een paar plaatsen waarvan ik me afvraag of je op basis van postcode/straatnaam tot een bepaalde gemeente behoort.
Misschien kan iemand anders me hierover meer informatie geven.

Allereerst de gemeenten van Loon op Zand en 's Grevelduin-Vrijhoeve-Capelle. Deze liggen hemelsbreed twee straten uit elkaar, maar qua ligging (niet geografisch :) ) zijn het heel verschillende gemeenten met een verschillend uitnodigingsbeleid.
Het lijkt me onwenselijk als mensen hier op basis van hun adres tot een gemeente zouden behoren waar ze zich minder goed thuisvoelen.

Het tweede voorbeeld is Katwijk aan Zee. Hier zijn natuurlijk de twee wijkgemeenten Adullam (ds. P. den Ouden) en Elim (vacant, voorheen ds. Reinders) en daarnaast is er nog de B.W. Benjamin. Ik heb het idee dat wijkgemeente Elim de wat 'zwaardere' wijkgemeente is, maar behoor je hier op grond van je adres tot een van beide wijkgemeenten? En als je tot de B.W. Benjamin wilt behoren, hoe regel je dat dan? Mag je daar wel heen, ongeacht je adres?
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9016
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Ontwikkelingen HHK

Bericht door J.C. Philpot »

Gerrit35 schreef:Er zijn een paar plaatsen waarvan ik me afvraag of je op basis van postcode/straatnaam tot een bepaalde gemeente behoort.
Misschien kan iemand anders me hierover meer informatie geven.

Allereerst de gemeenten van Loon op Zand en 's Grevelduin-Vrijhoeve-Capelle. Deze liggen hemelsbreed twee straten uit elkaar, maar qua ligging (niet geografisch :) ) zijn het heel verschillende gemeenten met een verschillend uitnodigingsbeleid.
Het lijkt me onwenselijk als mensen hier op basis van hun adres tot een gemeente zouden behoren waar ze zich minder goed thuisvoelen.

Het tweede voorbeeld is Katwijk aan Zee. Hier zijn natuurlijk de twee wijkgemeenten Adullam (ds. P. den Ouden) en Elim (vacant, voorheen ds. Reinders) en daarnaast is er nog de B.W. Benjamin. Ik heb het idee dat wijkgemeente Elim de wat 'zwaardere' wijkgemeente is, maar behoor je hier op grond van je adres tot een van beide wijkgemeenten? En als je tot de B.W. Benjamin wilt behoren, hoe regel je dat dan? Mag je daar wel heen, ongeacht je adres?
BW betekend dat dit een Buitengewone Wijkgemeente is, een wijkgemeente dus die niet Geografisch is. De andere twee wijkgemeenten hoor je automatisch bij vanwege je adres, maar de BW kun je alleen bijhoren door perforatie.

Loon op Zand en 's Grevelduin-Vrijhoeve-Capelle hebben gewoon beide een grondgebied. Het is zelfs zo dat als je in Maastricht woont, je in het grondgebied van de HHG Loon op Zand woont, en in principe daar lid bent.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie