Gereformeerde Gemeenten

GerefGemeente-lid

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

huisman schreef:
J.C. Philpot schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Vandaag in het RD een zeer inhoudsvol en ontroerend artikel met scriba en ouderling Jan van Haaften van de Gereformeerde Gemeente op Urk, over de wederwaardigheden uit het bijna vervlogen 2021.

Van harte aanbevolen. Wat weet deze man de zaken kernachtig en juist te verwoorden. Zeer bijzonder, onderwijzend én vertroostend!
Ik vond het artikel enkele pagina's eerder, over de broeder in Elspeet, erg mooi.
+1
Op wie reageer je nu?
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

J.C. Philpot schreef: Ik vond het artikel enkele pagina's eerder, over de broeder in Elspeet, erg mooi.
Inderdaad!
GGotK

Bericht door GGotK »

Met ingang van 1 januari plaatst de redactie van de SB geen berichten meer over promoties van gemeenteleden (nog wel van predikanten?) en koninklijke onderscheidingen. Herhaaldelijk kwam hier commentaar op. We maken daarom liever geen onderscheid (meer) tussen personen die promoveren of onderscheiden worden, en personen die op een andere manier ook hun gaven en talen gebruiken, aldus de redactie van de Saambinder.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

GGotK schreef:Met ingang van 1 januari plaatst de redactie van de SB geen berichten meer over promoties van gemeenteleden (nog wel van predikanten?) en koninklijke onderscheidingen. Herhaaldelijk kwam hier commentaar op. We maken daarom liever geen onderscheid (meer) tussen personen die promoveren of onderscheiden worden, en personen die op een andere manier ook hun gaven en talen gebruiken, aldus de redactie van de Saambinder.
Heel verstandig. Ik heb de waarde van die rubrieken ook nooit begrepen.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Mister schreef:
GGotK schreef:Met ingang van 1 januari plaatst de redactie van de SB geen berichten meer over promoties van gemeenteleden (nog wel van predikanten?) en koninklijke onderscheidingen. Herhaaldelijk kwam hier commentaar op. We maken daarom liever geen onderscheid (meer) tussen personen die promoveren of onderscheiden worden, en personen die op een andere manier ook hun gaven en talen gebruiken, aldus de redactie van de Saambinder.
Heel verstandig. Ik heb de waarde van die rubrieken ook nooit begrepen.
De uitleg waarom niet meer is heel helder en prima. Aan de andere kant in het kader van kerkelijk meeleven was het plaatsen ervan ook weer niet verkeerd. Ik irriteer me meer aan al die advertenties van begrafenisondernemingen en bouwbedrijven en de rest. Maar ik begrijp ook weer dat deze inkomsten genereren. Voor de rest ben ik (denk ik voorzichtig) een van de weinige personen alhier die over algemeen tevreden is met de SB in de huidige vorm.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
CvdW

Bericht door CvdW »

Uitleg is helder. Was een schuldbelijdenis niet op zijn plaats? Hoe menselijk is men bezig.
Laten we terug gaan naar de doelstelling van de Saambinder zoals deze in het begin gesteld was.
Ditbenik
Inactief

Bericht door Ditbenik »

CvdW schreef:Uitleg is helder. Was een schuldbelijdenis niet op zijn plaats? Hoe menselijk is men bezig.
Laten we terug gaan naar de doelstelling van de Saambinder zoals deze in het begin gesteld was.
Dit snap ik niet. Waarvoor zouden ze schuldbelijdenis moeten dan? Welke zonden hebben ze begaan?
Mannetje

Bericht door Mannetje »

CvdW schreef:Uitleg is helder. Was een schuldbelijdenis niet op zijn plaats? Hoe menselijk is men bezig.
Jij ziet wel graag een ander schuld belijden, is het niet?
-
GerGem

Bericht door GerGem »

...
Laatst gewijzigd door GerGem op 05 jan 2022, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Hè hè, eindelijk. Heb ook ooit commentaar geleverd. Toch niet voor niets geweest. :)
FlyingEagle

Bericht door FlyingEagle »

Het enige positieve is dat ze blijkbaar toch gevoelig zijn voor commentaar. Zou mooi zijn als ze vaker naar commentaar van lezers zouden luisteren.
Emma de Jong

Bericht door Emma de Jong »

FlyingEagle schreef:Het enige positieve is dat ze blijkbaar toch gevoelig zijn voor commentaar. Zou mooi zijn als ze vaker naar commentaar van lezers zouden luisteren.
Het is dan alleen wel jammer dat het commentaar waarschijnlijk van een bepaalde flank afkomstig was. Dat klinkt zuur, maar het stelt mij allerminst gerust dat ze gevoeliger zijn geworden voor commentaar. Dat advertenties van prekenweb.nl in De Saambinder nog steeds geweigerd worden, zegt heel veel.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Het is natuurlijk een besluit dat helemaal niet afhankelijk is van commentaar. Promoties en onderscheidingen maken gewoon geen onderdeel meer uit van onze cultuur, waarin maatschappelijke lagen functioneren. Vroeger was dat een bijzonderheid en werd het gezien als een status maar tegenwoordig heeft elke kerkelijke gemeente wel een of meer wetenschappelijke doctoren.
DDD

Bericht door DDD »

Dat denk ik ook. Het is een vorm van nivellering. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dominees in de Saambinder met hun voornaam worden aangeduid.
GerefGemeente-lid

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat dominees in de Saambinder met hun voornaam worden aangeduid.
Je slaat nu wel heel wat over hoor.

Dit duurt nog wel een aantal generaties.
Plaats reactie