Erdee

Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Ik heb nog even verder gezocht, maar ik houd het er zonder nader tegenbewijs maar op dat deze jongen de waarheid spreekt.

Ik heb gezien mijn ervaringen met zulke instanties ook alle reden om daar niet aan te twijfelen, want ik heb nog wel gekkere dingen meegemaakt, bijvoorbeeld bij Jeugdzorg.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Erdee

Bericht door merel »

DDD schreef:Een heel aangrijpend verhaal van één van de kinderen van Ruinerwold.

Wat schokkend dat de politie drie weken niets doet met zo'n melding. Kennelijk past het niet in dit verhaal om daarop door te vragen, maar dat blijft wel absurd.
Heb je afgelopen jaar de documentaire gezien die over deze kinderen ( en met medewerking van) gemaakt is? Dat is ook heel aangrijpend!
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Nee. Misschien wil ik die dan nog bekijken. Dank voor de tip.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Erdee

Bericht door Bezorgd »

DDD schreef:Nee. Misschien wil ik die dan nog bekijken. Dank voor de tip.
Zeker de moeite waard.
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Erdee

Bericht door merel »

Bezorgd schreef:
DDD schreef:Nee. Misschien wil ik die dan nog bekijken. Dank voor de tip.
Zeker de moeite waard.
Heel aangrijpend en verdrietig!
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

https://www.rd.nl/artikel/958565-reform ... e-werelden

Opmerkelijk artikel. Ik betwijfel toch echt of jongeren in Bodegraven-Reeuwijk vergelijkbaar zijn met jongeren in de Gelderse vallei. Ik vind het heel onaannemelijk. In zo'n context moet je toch echt de verschillen in jeugdcultuur en kerkelijke cultuur meenemen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Erdee

Bericht door Erik1960 »

DDD schreef:https://www.rd.nl/artikel/958565-reform ... e-werelden

Opmerkelijk artikel. Ik betwijfel toch echt of jongeren in Bodegraven-Reeuwijk vergelijkbaar zijn met jongeren in de Gelderse vallei. Ik vind het heel onaannemelijk. In zo'n context moet je toch echt de verschillen in jeugdcultuur en kerkelijke cultuur meenemen.
Zou dat echt veel verschil maken voor het knelpunt dat reformatorische ouders minder vertrouwen hebben in hulpverleners van buiten hun eigen king? En aan welke verschillen denk je dan?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Het opleidingsniveau is anders. De verhouding tot de groepscultuur is anders. De middelbare school heeft een (iets) ander beleid. De kerkenraden hebben een iets andere insteek. Maar voornamelijk: de plaatselijke cultuur heeft heel veel invloed op dit soort problematiek. Dus ik vind niet dat je zonder nadere toelichting zomaar Bodegraven en Reeuwijk met Scherpenzeel kunt gelijkstellen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Erdee

Bericht door Erik1960 »

Dat kan ik voor een deel volgen. Hoewel ik niet kan inschatten of dat echt tot totaal andere uitkomsten zou leiden. Dat zou een mooi vervolgonderzoek kunnen zijn.
Overigens lees ik in het artikel dat het onderzoek langs twee lijnen is gelopen: de interviews met de jongeren in Bodegraven en literatuuronderzoek. Het zou logisch zijn wanneer de conclusies ook langs de kant van de literatuur getoetst zijn. Dat komt in het artikel niet naar voren.

Aanvullend: als ik het artikel ‘door mijn oogharen lees’ en de specifieke verwijzingen naar de reformatorische context weglaat, dan denk ik dat de beschreven conclusies voor een heel groot deel van de jongeren in Nederland geldig zijn. Hoe kijk jij daar naar?
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Online
DDD
Berichten: 28482
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Daar heb ik dan weer geen idee van. Ik had ook het idee dat het nogal open deuren waren, maar dat zegt niet alles.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Erdee

Bericht door Erik1960 »

Mijn achterbuurman en vriend werkt op de CHE. Ik zal hem eens bevragen.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1424
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door Marck »

DDD schreef:https://www.rd.nl/artikel/958565-reform ... e-werelden

Opmerkelijk artikel. Ik betwijfel toch echt of jongeren in Bodegraven-Reeuwijk vergelijkbaar zijn met jongeren in de Gelderse vallei. Ik vind het heel onaannemelijk. In zo'n context moet je toch echt de verschillen in jeugdcultuur en kerkelijke cultuur meenemen.
Interessant ook de artikelen waarnaar wordt gelinkt onder dit artikel.

O.a. https://www.rd.nl/artikel/788959-waarom ... t-sterk-is

En: https://www.rd.nl/artikel/461422-jonger ... koppelaars
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Erdee

Bericht door Ad Anker »

Vandaag verheugd met de krant. De 2 huisartsen, ds. C.P. de Boer, B.J. Spruyt. Dat maakt de krant van vandaag zeer de moeite waard!
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: RE: Re: Erdee

Bericht door Herman »

Ad Anker schreef:Vandaag verheugd met de krant. De 2 huisartsen, ds. C.P. de Boer, B.J. Spruyt. Dat maakt de krant van vandaag zeer de moeite waard!
Ben speciaal de papieren editie wezen halen. Mooi.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Erdee

Bericht door GerefGemeente-lid »

Wat een bijzonder mooi interview met Hans van der Knijff uit Rijnsaterwoude, in het RD van vandaag!
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie