Ditbenik schreef:Herman schreef:Het kan natuurlijk inmiddels prima zonder testen
Gewoon een dag binnenblijven bij klachten lijkt me voldoende.
De vraag wat jij en ik voldoende vinden, vind ik niet belangrijk. Het gaat in deze om wat de overheid van ons vraagt en dat is nog steeds testen. Een dag binnen blijven is bij klachten is trouwens wel erg kort. De klachten zijn na een dag niet over.
Maar een zelftest is voldoende. Dan hoef je niet bij de GGD in de rij te staan. Vooral jongeren rennen na een positieve zelftest naar de GGD om zo aan een herstelbewijs te komen en dus een langer werkende QR code.
Boosteren doen ze (terecht) niet.
RIVM zegt zelf dat het zicht op het virus met omicron toch niet lukt. Veel te veel besmettingen en dan ook nog veel (bijna) zonder klachten.
Gisteren zat virologe Anne Wensink bij OP1. Ze had foto's uit het lab bij zich wat delta aan schade veroorzaakt aan een menselijke cellijn . Echt een ravage. Daarna toonde ze een foto wat omicron veroorzaakt aan zo’n cellijn. Bijna geen enkele schade terwijl ze aangaf dat ze deze cellijn hadden bestookt met honderd keer zoveel omicron virus dan bij het delta onderzoek.
Hoop dat ook de christenen in ons land danken voor deze ontwikkeling. De christenen in Afrika doen het al.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.