DDD schreef:Een niet onderbouwd standpunt als uitgangspunt nemen voor een discussie kan ook een denkfout zijn, natuurlijk. Dat lijkt me in dit geval heel duidelijk aan de orde. En als je de relevante verschillen tussen Afghanistan en Oekraïne niet ziet, dan moet je wel een flinke blinddoek om hebben.Ambtenaar schreef:Welke denkfout maak ik? Ik ben slechts van mening dat de oorlog in Oekraïne niet gaat om democratie vs. dictatuur. Het gaat erom dat een soeverein land zomaar wordt binnengevallen door een ander land. Dat het sommigen deze oorlog framen als een strijd tussen democratie en dictatuur, is een ander verhaal.gallio schreef: Je maakt dezelfde denkfout as George Bush. Die wilde Irak een democratie opdringen door middel van militaire interventie. Hij ging echter voorbij aan het feit dat democratie zelden werkt in landen die bevolkt worden door verschillende nationaliteiten of stammen. Totdat de Pashtuns de Tadzjieken als hun gelijken beschouwen heeft democratie in Afghanistan geen schijn van kans.
Hoofddoek denk ik (Afghanistan)