Gereformeerde Gemeenten

Guy

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Guy »

Binnen de GG weten alle preekregelaars dat het lastig is om predikanten te krijgen voor de zondagen. Dat bepaalde predikanten weinig voorgaan in bepaalde plaatsen is afhankelijk van heel wat planningstechnische factoren van deze predikanten. In de praktijk wordt bij ons over de volle breedte uitgenodigd. De uiteindelijke 'vangst' van de preekbeurtenregelaar is vooral het resultaat van de agenda's van de predikanten.
Dat er lieden zijn die hier allerhande kerkpolitiek geladen nepnieuws van maken zegt veel over deze lieden.
Ik zit uiterst links. Zodoende lukt het alleen nog maar om naar rechts kijken.
Guy

Bericht door Guy »

Erskinees schreef:
Thea schreef:Hoe vd Schans uitnodigt, weet ik niet, maar hij is wel de scriba. En ik weet ook dat er zondags zeer weinig variatie is in predikanten.
Een scriba bepaalt niet wie hij uitnodigt. Dat is aan de gehele kerkenraad en het beleid. Dat weet je toch ook wel?!
Ik ken geen kerkenraad die een restrictief beleid heeft vastgelegd en handhaaft. Dat zou anders tijdens visitaties ongetwijfeld aan de orde komen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Thea schreef:Nou @ Louis 2, als je dan van iemand wat moet aannemen over een breed uitnodigingsbeleid is het niet v d Schans. Die bedoelde ik precies met het minieme aantal predikanten, dat bij hem in de gemeente preekt.
Het uitnodigingsbeleid van een gemeente berust bij het geheel van de kerkenraad en niet bij één ouderling. Je kunt de gemeente Bodegraven dus niet vereenzelvigen met Van der Schans.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Guy schreef:Dat bepaalde predikanten weinig voorgaan in bepaalde plaatsen is afhankelijk van heel wat planningstechnische factoren van deze predikanten. In de praktijk wordt bij ons over de volle breedte uitgenodigd.
Ik heb mij vandaag druk gemaakt over het uitnodigen van predikanten. Veel van de planning is terug te voeren op het feit of je ze aan het begin van de dag te pakken krijgt, of aan het eind. Intussen zijn er dan heel wat diensten ingevuld.
GerefGemeente-lid

Bericht door GerefGemeente-lid »

Guy schreef:Binnen de GG weten alle preekregelaars dat het lastig is om predikanten te krijgen voor de zondagen. Dat bepaalde predikanten weinig voorgaan in bepaalde plaatsen is afhankelijk van heel wat planningstechnische factoren van deze predikanten. In de praktijk wordt bij ons over de volle breedte uitgenodigd. De uiteindelijke 'vangst' van de preekbeurtenregelaar is vooral het resultaat van de agenda's van de predikanten.
Dat er lieden zijn die hier allerhande kerkpolitiek geladen nepnieuws van maken zegt veel over deze lieden.
Waarom kon het 5 jaar geleden dan wel veel breder?
Waarom kan het in Woerden en Zeist wel?
Waarom gaan bepaalde predikanten uit de classis nooit voor?
Ik ga hier geen bronnen noemen. Maar ik verzin niets.
Guy

Bericht door Guy »

Herman schreef:
Thea schreef:Nou @ Louis 2, als je dan van iemand wat moet aannemen over een breed uitnodigingsbeleid is het niet v d Schans. Die bedoelde ik precies met het minieme aantal predikanten, dat bij hem in de gemeente preekt.
Het uitnodigingsbeleid van een gemeente berust bij het geheel van de kerkenraad en niet bij één ouderling. Je kunt de gemeente Bodegraven dus niet vereenzelvigen met Van der Schans.
Niemand van jullie weet wie vd Schans uitnodigt. Je kunt aan het eindresultaat van de vele uitnodingen niet zomaar iets vaststellen als beleid. En al helemaal niet iets suggereren alsof een scriba op eigen houtje zou opereren.
Guy

Bericht door Guy »

GerefGemeente-lid schreef:Waarom kon het 5 jaar geleden dan wel veel breder?
Waarom kan het in Woerden en Zeist wel?
Waarom gaan bepaalde predikanten uit de classis nooit voor?
Ik ga hier geen bronnen noemen. Maar ik verzin niets.
Waarom stel je deze vragen alsof er iets verantwoord moet worden? Je trekt verkeerde conclusies uit je waarnemingen (wat een gehijg weer...).
Die vragen moet je aan de predikanten stellen, niet aan de gemeenten die al de nodige moeite moeten doen om de kansel elke zondag gevuld te krijgen. Wie met de predikantennood in de GG bekend is snapt toch wel dat je blij bent met elke predikant die beschikbaar is om gaten in de agenda op te vullen van je vacante gemeente?
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Wat een gezeur GGL.
Ga toch weg.

Dat gaat ons helemaal niet aan.
Volgens mij zijn ze goed voorzien van preekbeurten. Mooi toch? Daar gaat het tenslotte om.
Het is geen wedstrijdje , "kijk ons eens breed uitnodigen"..
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

We gaan nu stoppen met het speculatief bespreken van een specifieke gemeente. Kortom: niet doorgaan over Bodegraven of welke gemeente dan ook.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

newton schreef:
-DIA- schreef: Een predikant als ds. vD kwam in Enter niet op de kansel.
Waarom niet?
Opvallend inderdaad, omdat in Enter verder de hele breedte van de GG lijkt te komen. Is Enter dan de oorzaak?
Ik denk niet de gemeente. Niet de gemeente veranderd doorgaans eerst.
© -DIA- 33.330 || 16 Years of Struggle (03.10.2008-31.10.2024)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:We gaan nu stoppen met het speculatief bespreken van een specifieke gemeente. Kortom: niet doorgaan over Bodegraven of welke gemeente dan ook.
Sorry ik reageerde op een notificatie en zag dus niet wat u hier had geschreven. Het was ook te laat om vanavond nog alles door te lezen.
© -DIA- 33.330 || 16 Years of Struggle (03.10.2008-31.10.2024)
Ararat

Bericht door Ararat »

Er is nog best wat cake over trouwens :huhu
GGotK

Bericht door GGotK »

Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Dit zou wel eens verrassende inzichten kunnen opleveren en conflicterende uitkomsten tov de huidige mainstream ligging van de Gereformeerde Gemeenten.
Job

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Job »

Hoe kun je onderzoek doen naar één persoon? Hoe krijg je dat wetenschappelijk en empirisch?
Plaats reactie