Voortbestaan TUA

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door huisman »

Posthoorn schreef:Ik heb eveneens de andere vier, en verder In het heiligdom des lijdens Christi, De heilsfeiten, en dan nog twee bloemlezingen, waarvan een met een korte levensbeschrijving.

Zijn beide ook zeer lezenswaardig.

Ik ben niet compleet maar onderstaande trek ik uit mijn boekenkast. Boven heb ik nog brochures. Voornamelijk tijdredes.

1. De drie beesten uit Openbaringen
2. De drie gezellinnen op de Pelgrimsreis.
3. De slang in het paradijs
4. De dood en het hiernamaals
5. Pastorale brieven rond geloofsvragen
6. Pastorale brieven rond de heilsfeiten
7. Avondrood
8. De wederkomst des Heere
9. Het nieuwe Jeruzalem
10. Vrije genade
11.Mag ik ten avondmaal gaan.
12. De rechte Godsvrucht
13 Is Jezus de Christus?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Stam
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 dec 2022, 15:51

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Stam »

Ik heb ook een aantal van zijn werken. De apologetische werken
1 God en Religie,
2 Religie en Christendom,
3 Is Jezus de Christus?
hebben veel indruk op mij gemaakt. Maar de meeste herkenning ligt toch bij ‘De Heilsfeiten’.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door FlyingEagle »

Dr. Huijgen is nu bijna een jaar weg bij de TUA, wie is zijn opvolger geworden? Ik heb ooit wel een advertentie gezien maar nooit een bericht dat die functie is ingevuld.

Ik weet zo niet een ander topic om dit te vragen dus vandaar dat ik hem hier stel.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door huisman »

FlyingEagle schreef: 06 jun 2023, 09:44 Dr. Huijgen is nu bijna een jaar weg bij de TUA, wie is zijn opvolger geworden? Ik heb ooit wel een advertentie gezien maar nooit een bericht dat die functie is ingevuld.

Ik weet zo niet een ander topic om dit te vragen dus vandaar dat ik hem hier stel.
Nog even geduld. Meer kan ik nu niet zeggen. :OO3
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door FlyingEagle »

Aangezien jij al met emeritaat bent zal het toch iemand anders moeten zijn. Maar blijkbaar is er nog niemand in die functie benoemd.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door huisman »

FlyingEagle schreef: 06 jun 2023, 20:30 Aangezien jij al met emeritaat bent zal het toch iemand anders moeten zijn. Maar blijkbaar is er nog niemand in die functie benoemd.
Correct. Vacature bestaat nog.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Tiberius »

FlyingEagle schreef: 06 jun 2023, 20:30 Aangezien jij al met emeritaat bent zal het toch iemand anders moeten zijn. Maar blijkbaar is er nog niemand in die functie benoemd.
Gepensioneerde militairen kunnen nog makkelijk 10 jaar als hoogleraar dienen hoor.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door huisman »

Tiberius schreef: 06 jun 2023, 22:09
FlyingEagle schreef: 06 jun 2023, 20:30 Aangezien jij al met emeritaat bent zal het toch iemand anders moeten zijn. Maar blijkbaar is er nog niemand in die functie benoemd.
Gepensioneerde militairen kunnen nog makkelijk 10 jaar als hoogleraar dienen hoor.
Dank voor het vertrouwen maar ik ben sinds kort weer werkzaam in de luchtvaart. Aan ‘Samen luchtvaart mogelijk maken’ mag ik voorlopig een klein steentje bijdragen.

https://www.lvnl.nl/over-lvnl/samen-luc ... lijk-maken
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Tiberius »

huisman schreef: 07 jun 2023, 00:02
Tiberius schreef: 06 jun 2023, 22:09
FlyingEagle schreef: 06 jun 2023, 20:30 Aangezien jij al met emeritaat bent zal het toch iemand anders moeten zijn. Maar blijkbaar is er nog niemand in die functie benoemd.
Gepensioneerde militairen kunnen nog makkelijk 10 jaar als hoogleraar dienen hoor.
Dank voor het vertrouwen maar ik ben sinds kort weer werkzaam in de luchtvaart. Aan ‘Samen luchtvaart mogelijk maken’ mag ik voorlopig een klein steentje bijdragen.

https://www.lvnl.nl/over-lvnl/samen-luc ... lijk-maken
Twee maanden opzegtermijn neem ik aan?
En het nieuwe schooljaar begint op 1 september. :super
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17252
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door huisman »

Tiberius schreef: 07 jun 2023, 06:59
huisman schreef: 07 jun 2023, 00:02
Tiberius schreef: 06 jun 2023, 22:09
FlyingEagle schreef: 06 jun 2023, 20:30 Aangezien jij al met emeritaat bent zal het toch iemand anders moeten zijn. Maar blijkbaar is er nog niemand in die functie benoemd.
Gepensioneerde militairen kunnen nog makkelijk 10 jaar als hoogleraar dienen hoor.
Dank voor het vertrouwen maar ik ben sinds kort weer werkzaam in de luchtvaart. Aan ‘Samen luchtvaart mogelijk maken’ mag ik voorlopig een klein steentje bijdragen.

https://www.lvnl.nl/over-lvnl/samen-luc ... lijk-maken
Twee maanden opzegtermijn neem ik aan?
En het nieuwe schooljaar begint op 1 september. :super
Met een diploma moeder-Mavo met hoofdvak koken en een volle spaarkaart van de Schoenenreus denk ik niet dat ik de juiste papieren heb voor een hoogleraarschap . :)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1471
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door Jeremiah »

-DIA- schreef: 13 dec 2022, 10:14
huisman schreef:
-DIA- schreef:Bij wat zoeken stuitte ik op een brochure waarin eerst de Kanselboodschap van 1953 is opgenomen, en daaropvolgend een bezinning in het licht daarop. Ik denk dat ons dit vandaag meer dan ooit veel te zeggen heeft.
Wie kent prof. G. Wisse nog? We hebben vandaag zo onze twijfels over deze prediker, als ik dat zo af en toe openbaar hoor. Waarom? Was hij een volmaakt prediker? Dat zou hij zelf het beste kunnen vertellen als hij op zijn plekje was.
Neem en lees met aandacht, en toets het: WAT IS CHRISTELIJKE GEREFORMEERDE PREDIKING?
https://www.bewaarhetpand.nl/index.php/ ... -prediking
Brochure, kanselboodschap en prof.G. Wisse zijn mij zeer bekent. Ik heb denk ik ongeveer al zijn boeken en brochures.

Voor degenen die zijn werk niet kennen hier 5 boeken die ik zeer aanbeveel. Getrouw aan Gods Woord en Schriftuurlijk bevindelijk.

1. De droefheid naar God
2. Uit het zielenleven
3. Uit de verbondsschat
4. De zeven kruiswoorden
5. De drie ambten van Christus
Het eerste boekje heb ik. De rest zal ook lezenswaardig zijn.
Het nieuwe Jeruzalem zou ik ook aanbevelen.

https://docplayer.nl/63291699-Het-nieuw ... rkver.html
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door -DIA- »

Jeremiah schreef: 07 jun 2023, 12:13
-DIA- schreef: 13 dec 2022, 10:14
huisman schreef:
-DIA- schreef:Bij wat zoeken stuitte ik op een brochure waarin eerst de Kanselboodschap van 1953 is opgenomen, en daaropvolgend een bezinning in het licht daarop. Ik denk dat ons dit vandaag meer dan ooit veel te zeggen heeft.
Wie kent prof. G. Wisse nog? We hebben vandaag zo onze twijfels over deze prediker, als ik dat zo af en toe openbaar hoor. Waarom? Was hij een volmaakt prediker? Dat zou hij zelf het beste kunnen vertellen als hij op zijn plekje was.
Neem en lees met aandacht, en toets het: WAT IS CHRISTELIJKE GEREFORMEERDE PREDIKING?
https://www.bewaarhetpand.nl/index.php/ ... -prediking
Brochure, kanselboodschap en prof.G. Wisse zijn mij zeer bekent. Ik heb denk ik ongeveer al zijn boeken en brochures.

Voor degenen die zijn werk niet kennen hier 5 boeken die ik zeer aanbeveel. Getrouw aan Gods Woord en Schriftuurlijk bevindelijk.

1. De droefheid naar God
2. Uit het zielenleven
3. Uit de verbondsschat
4. De zeven kruiswoorden
5. De drie ambten van Christus
Het eerste boekje heb ik. De rest zal ook lezenswaardig zijn.
Het nieuwe Jeruzalem zou ik ook aanbevelen.

https://docplayer.nl/63291699-Het-nieuw ... rkver.html
Dank voor de link! Dit lijkt me inderdaad een lezenswaardig geschriftje. Ik probeer het over te zetten in de huidige spelling, maar ik laat daarbij zoveel mogelijk de stijl van prof. Wisse intact. Naamvallen kunnen veelal vervallen en de 'ch' in mensen bijvoorbeeld. Op die manier zal het geschriftje wel wat minder gedateerd aanvoelen. Ik denk soms dat mensen van de oude spelling afschrikken. Daarom zeker waard om heel licht te hertalen. Als ik licht zeg, bedoel ik ook licht. Prof. Wisse is herkenbaar aan zijn stijl en daar wil ik niets van af doen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
deschpin
Berichten: 393
Lid geworden op: 25 jul 2019, 14:25

Re: Voortbestaan TUA

Bericht door deschpin »

huisman schreef: 07 jun 2023, 09:59
Tiberius schreef: 07 jun 2023, 06:59
huisman schreef: 07 jun 2023, 00:02
Tiberius schreef: 06 jun 2023, 22:09
Gepensioneerde militairen kunnen nog makkelijk 10 jaar als hoogleraar dienen hoor.
Dank voor het vertrouwen maar ik ben sinds kort weer werkzaam in de luchtvaart. Aan ‘Samen luchtvaart mogelijk maken’ mag ik voorlopig een klein steentje bijdragen.

https://www.lvnl.nl/over-lvnl/samen-luc ... lijk-maken
Twee maanden opzegtermijn neem ik aan?
En het nieuwe schooljaar begint op 1 september. :super
Met een diploma moeder-Mavo met hoofdvak koken en een volle spaarkaart van de Schoenenreus denk ik niet dat ik de juiste papieren heb voor een hoogleraarschap . :)
In het huidige inclusiviteits- diversiteits era kun je de gok wel nemen om te solliciteren. Niet geschoten is altijd mis. :modo
Huichelaar, haal eerst de balk uit uw oog en dan zult u goed kunnen zien om de splinter uit het oog van uw broeder te halen.
Plaats reactie