Vakantie

CvdW
Berichten: 2942
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vakantie

Bericht door CvdW »

Zeeuw schreef:
Parkiet schreef:Dit jaar eerst week naar Zeeland en vandaar naar de Bourgogne om 2 weken te fietsen rondom natuurgebied Morvan.
@ambtenaar: vorig jaar naar Pomaia in Toscane geweest; de moeite waard, met/zonder Magnanni sneakers.
Ga er maar vanuit dat je na week 1 het hoogtepunt van je vakantie dan wel gehad hebt....
Goeie grap. Wel eens met @Zeeuw dat een deel van Zeeland mooi is, maar de Morvan is ook prachtig. Zoek ook de plaatselijke bevolking op, ik vind dat een meerwaarde hebben.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vakantie

Bericht door Zeeuw »

CvdW schreef:
Zeeuw schreef:
Parkiet schreef:Dit jaar eerst week naar Zeeland en vandaar naar de Bourgogne om 2 weken te fietsen rondom natuurgebied Morvan.
@ambtenaar: vorig jaar naar Pomaia in Toscane geweest; de moeite waard, met/zonder Magnanni sneakers.
Ga er maar vanuit dat je na week 1 het hoogtepunt van je vakantie dan wel gehad hebt....
Goeie grap. Wel eens met @Zeeuw dat een deel van Zeeland mooi is, maar de Morvan is ook prachtig. Zoek ook de plaatselijke bevolking op, ik vind dat een meerwaarde hebben.
Ohhh. Een heul groot deel :)
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Het duurde even, maar ook wij hebben een vakantie geboekt.
newton
Berichten: 676
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Vakantie

Bericht door newton »

Wij hopen dit jaar naar Denemarken te gaan. Nu nog op zoek naar een kerk om ‘s zondags wel een dienst te bezoeken. Ik maak me geen illusies over het verstaan, maar de aanwezigheid in een dienst vind ik toch ook wel belangrijk. Een 2e dienst kunnen we dan prima in ons eigen huisje volgen.
Qua kerken lijkt er niet veel keus. Voornamelijk de Lutherse volkskerk. Of 1,5u in de auto naar Kopenhagen, maar zo’n afstand is ook niet zo aantrekkelijk.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vakantie

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zeeuw schreef: 22 feb 2023, 22:01
CvdW schreef:
Zeeuw schreef:
Parkiet schreef:Dit jaar eerst week naar Zeeland en vandaar naar de Bourgogne om 2 weken te fietsen rondom natuurgebied Morvan.
@ambtenaar: vorig jaar naar Pomaia in Toscane geweest; de moeite waard, met/zonder Magnanni sneakers.
Ga er maar vanuit dat je na week 1 het hoogtepunt van je vakantie dan wel gehad hebt....
Goeie grap. Wel eens met @Zeeuw dat een deel van Zeeland mooi is, maar de Morvan is ook prachtig. Zoek ook de plaatselijke bevolking op, ik vind dat een meerwaarde hebben.
Ohhh. Een heul groot deel :)
De dominee van @newton preekt hier onlangs en toen zat de kerk weer helemaal ouderwets vol, inclusief de grote zaal.

Het vakantieseizoen is dus weer begonnen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
MGG
Berichten: 3510
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door MGG »

GerefGemeente-lid schreef: 12 mei 2023, 18:32
Zeeuw schreef: 22 feb 2023, 22:01
CvdW schreef:
Zeeuw schreef: Ga er maar vanuit dat je na week 1 het hoogtepunt van je vakantie dan wel gehad hebt....
Goeie grap. Wel eens met @Zeeuw dat een deel van Zeeland mooi is, maar de Morvan is ook prachtig. Zoek ook de plaatselijke bevolking op, ik vind dat een meerwaarde hebben.
Ohhh. Een heul groot deel :)
De dominee van @newton preekt hier onlangs en toen zat de kerk weer helemaal ouderwets vol, inclusief de grote zaal.

Het vakantieseizoen is dus weer begonnen.
Traditiegetrouw is ds. Hogchem weer twee weken in Oostkapelle. Ik vind zulke gewoonte wel wat hebben.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1489
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vakantie

Bericht door Bourdon16 »

merel schreef: 12 mei 2023, 18:13 Het duurde even, maar ook wij hebben een vakantie geboekt.
Leuk! Wat is het geworden?
Online
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

newton schreef: 12 mei 2023, 18:29 Wij hopen dit jaar naar Denemarken te gaan. Nu nog op zoek naar een kerk om ‘s zondags wel een dienst te bezoeken. Ik maak me geen illusies over het verstaan, maar de aanwezigheid in een dienst vind ik toch ook wel belangrijk. Een 2e dienst kunnen we dan prima in ons eigen huisje volgen.
Qua kerken lijkt er niet veel keus. Voornamelijk de Lutherse volkskerk. Of 1,5u in de auto naar Kopenhagen, maar zo’n afstand is ook niet zo aantrekkelijk.
Ik heb wel eens in het RD of ND gelezen van een soort Gereformeerde Bond in Denemarken, als ik mij niet vergis. Zweden heeft zoiets ook.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Bourdon16 schreef: 12 mei 2023, 19:44
merel schreef: 12 mei 2023, 18:13 Het duurde even, maar ook wij hebben een vakantie geboekt.
Leuk! Wat is het geworden?
Op een kleine camping in Karinthië ( Oostenrijk). Nu nog zoeken of we een huttentocht kunnen doen ;)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12003
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vakantie

Bericht door Herman »

Geboekt voor twee weken Vogezen. Ik ben benieuwd.
Online
DDD
Berichten: 28637
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Erg mooie omgeving. In Gérardmer liggen denk ik nog Nederlandse kerkboekjes klaar die ons studentenhuis ooit aan de kerkelijke gemeente schonk toen het huis werd opgeheven.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10589
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Vakantie

Bericht door Ad Anker »

Herman schreef: 12 mei 2023, 20:52 Geboekt voor twee weken Vogezen. Ik ben benieuwd.
Grappig. Wij zitten er ook 1 week, voorafgegaan door de week Zwarte Woud.
merel
Berichten: 9760
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vakantie

Bericht door merel »

newton schreef: 12 mei 2023, 18:29 Wij hopen dit jaar naar Denemarken te gaan. Nu nog op zoek naar een kerk om ‘s zondags wel een dienst te bezoeken. Ik maak me geen illusies over het verstaan, maar de aanwezigheid in een dienst vind ik toch ook wel belangrijk. Een 2e dienst kunnen we dan prima in ons eigen huisje volgen.
Qua kerken lijkt er niet veel keus. Voornamelijk de Lutherse volkskerk. Of 1,5u in de auto naar Kopenhagen, maar zo’n afstand is ook niet zo aantrekkelijk.
Slaan jullie tijdens vakanties nooit een kerkdienst over?

Wij gaan alleen naar een kerk als deze inde buurt is. Een preek luisteren in de tent zullen we ook niet snel doen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33244
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

Ad Anker schreef: 12 mei 2023, 22:23
Herman schreef: 12 mei 2023, 20:52 Geboekt voor twee weken Vogezen. Ik ben benieuwd.
Grappig. Wij zitten er ook 1 week, voorafgegaan door de week Zwarte Woud.
Mooi plekje voor ons volgend moderatoroverleg.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Vakantie

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef: 12 mei 2023, 22:44
Ad Anker schreef: 12 mei 2023, 22:23
Herman schreef: 12 mei 2023, 20:52 Geboekt voor twee weken Vogezen. Ik ben benieuwd.
Grappig. Wij zitten er ook 1 week, voorafgegaan door de week Zwarte Woud.
Mooi plekje voor ons volgend moderatoroverleg.
Ik ga er misschien ook heen.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie