Wat doen we vandaag?

Mannetje
Berichten: 7851
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Mannetje »

Johann Gottfried Walther schreef: 25 apr 2023, 11:03 Overspannen zijn, denk ik, of ik zit er in ieder geval zwaar tegenaan.
Loop er niet te lang mee rond, maar waai eens aan bij een huisarts.
Sterkte!
-
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4807
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Mannetje schreef: 25 apr 2023, 11:06
Johann Gottfried Walther schreef: 25 apr 2023, 11:03 Overspannen zijn, denk ik, of ik zit er in ieder geval zwaar tegenaan.
Loop er niet te lang mee rond, maar waai eens aan bij een huisarts.
Sterkte!
Dank, de huisarts dacht dat het wel meeviel.
Gelukkig al wel een gesprek met een systeemtherapeut gehad.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Online
Bertiel
Berichten: 4689
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bertiel »

Vandaag hagel en natte sneeuw. Maar onze vouwwagen (26 jaar oud) is keurig dicht.
We vermaken ons prima
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD
Berichten: 28939
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Sterkte voor de een en veel plezier voor de ander.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17514
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door huisman »

In ieder geval RF even loslaten. Er gebeurd totaal niets meer op dit forum en nu het topic ‘ Wie is het? ‘ het meest favoriet lijkt te zijn is het RF onder elk denkbaar niveau gezakt.

Hopelijk komt er binnenkort weer een ketterse lezing online waar we over kunnen discussiëren. ::bye
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4016
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Terri »

Het is ook wel een beetje onze eigen schuld.
De toon bij het discussiëren is soms gewoon heel onprettig, waardoor er over en weer ( soms subtiel) zo op de persoon wordt gespeeld, dat dat de discussie helemaal ondersneeuwt.
Vervolgens moeten de moderators wel een slotje aanbrengen.
En weer is een (vaak toch wel) leerzame discussie om zeep geholpen.
Dan blijft er idd alleen nog wat frivool spelgenot over....maar misschien fungeert dat nu als een soort therapie? :huhu

Ik zag een reclame van sire: "ben je nou een discussie aan het winnen of elkaar aan het verliezen?"
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Job »

huisman schreef: 25 apr 2023, 19:59 In ieder geval RF even loslaten. Er gebeurd totaal niets meer op dit forum en nu het topic ‘ Wie is het? ‘ het meest favoriet lijkt te zijn is het RF onder elk denkbaar niveau gezakt.

Hopelijk komt er binnenkort weer een ketterse lezing online waar we over kunnen discussiëren. ::bye
Ik snap wel dat je hier in principe komt om te discussiëren. En daar komen we ook vanzelf wel weer terecht. Maar de mensen die hier posten zijn ook een zekere wonderlijke gemeenschap gaan vormen. Zoals dat overal gaat, in elke gemeenschap, heb je niet altijd alleen maar serieuze gesprekken.

Laten we niet doen alsof we nu een kerkdienst aan het omzetten zijn in een gezellig verjaarspartijtje. Wat er in veel zgn. serieuze topics gebeurt, kan soms minder door de beugel dan nu gebeurt met een verder wat onzinnig spelletje.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
GerefGemeente-lid
Berichten: 6725
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door GerefGemeente-lid »

huisman schreef: 25 apr 2023, 19:59 In ieder geval RF even loslaten. Er gebeurd totaal niets meer op dit forum en nu het topic ‘ Wie is het? ‘ het meest favoriet lijkt te zijn is het RF onder elk denkbaar niveau gezakt.

Hopelijk komt er binnenkort weer een ketterse lezing online waar we over kunnen discussiëren. ::bye
De curatoriumvergaderingen komen er weer aan. En er worden over een kleine twee maanden waarschijnlijk weer 3 studenten beroepbaar gesteld.

Maar ja, dat is voor een CGK-er natuurlijk niet zo interessant... :langue
MGG
Berichten: 3666
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door MGG »

GerefGemeente-lid schreef: 25 apr 2023, 20:57
huisman schreef: 25 apr 2023, 19:59 In ieder geval RF even loslaten. Er gebeurd totaal niets meer op dit forum en nu het topic ‘ Wie is het? ‘ het meest favoriet lijkt te zijn is het RF onder elk denkbaar niveau gezakt.

Hopelijk komt er binnenkort weer een ketterse lezing online waar we over kunnen discussiëren. ::bye
De curatoriumvergaderingen komen er weer aan. En er worden over een kleine twee maanden waarschijnlijk weer 3 studenten beroepbaar gesteld.

Maar ja, dat is voor een CGK-er natuurlijk niet zo interessant... :langue
De (jaarlijkse) discussie over het curatorium kan @Huisman waarschijnlijk wel dromen. Beroepen zijn eenvoudig te volgen via gg info of beroepingswerk.
Persoonlijk vind ik het wel interessant om te zien welke gemeente wie beroept. Hoewel dit vaak ook vrij voorspelbaar is.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3082
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Lilian1975 »

huisman schreef: 25 apr 2023, 19:59 In ieder geval RF even loslaten. Er gebeurd totaal niets meer op dit forum en nu het topic ‘ Wie is het? ‘ het meest favoriet lijkt te zijn is het RF onder elk denkbaar niveau gezakt.

Hopelijk komt er binnenkort weer een ketterse lezing online waar we over kunnen discussiëren. ::bye
Ach vakantie... en waarom wel discussies over vliegtuigen en leger aangelegenheden? Dat vind ik nou weer totaal niet boeiend :OO3 . En wat let je om een goede discussie op één aangename wijze te starten? O ja zag dat er vandaag nog een voorzichtige vraag of voorzet voor discussie was geplaatst rondom gebedsgenezing. Verder even pauze van RF kan nooit kwaad. Tot snel lezens maar weer :)
Piet Puk
Berichten: 5501
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Piet Puk »

Terri schreef: 25 apr 2023, 20:22 Het is ook wel een beetje onze eigen schuld.
De toon bij het discussiëren is soms gewoon heel onprettig, waardoor er over en weer ( soms subtiel) zo op de persoon wordt gespeeld, dat dat de discussie helemaal ondersneeuwt.
Vervolgens moeten de moderators wel een slotje aanbrengen.
En weer is een (vaak toch wel) leerzame discussie om zeep geholpen.
Dan blijft er idd alleen nog wat frivool spelgenot over....maar misschien fungeert dat nu als een soort therapie? :huhu

Ik zag een reclame van sire: "ben je nou een discussie aan het winnen of elkaar aan het verliezen?"
Helemaal eens, het is een teveel tegen elkaar opstaan dan elkaar proberen te begrijpen. Persoonlijk leer ik meer van de vragen van Refoweb dan van de discussies hier over leerstellingen. Je kunt soms al in vullen wie zich achter een bepaalde leerstelling scharen en wie niet.
Zeeuw
Berichten: 11749
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Zeeuw »

Bij een lintjesregen geweest. Een hand gekregen van een prominente GG dominee.
-DIA-
Berichten: 32803
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

Alleen zijn.
In mijn stille vertrek.
Hoor het zachte zoemen van een koelkast.
en het tikken van mijn vingers op het toetsenbord.

Maar ja, ik mag niet klagen.
Soms is alleen zijn wel goed.
Soms smacht je ook wel eens om een mensenstem te horen.
Maar ja,
Soms is het niet anders.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Ph W H Eskes
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 sep 2021, 10:50

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ph W H Eskes »

Zeeuw schreef: 26 apr 2023, 14:13 Bij een lintjesregen geweest. Een hand gekregen van een prominente GG dominee.
Deze week dus geen handen meer wassen........
Ambtenaar
Berichten: 9350
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Ambtenaar »

Kijken in mijn app van Homewizard hoe ik bankliggend geld verdien met mijn nieuwe PV-systeem. Vandaag tot op heden al 8,3 kWh teruggeleverd aan het net.
Plaats reactie