Kleine vreugden
-
Re: Kleine vreugden
Toen het Calvijn College het invoerde haalde het soms wat lacherig de landelijke media. Volgens mij bevalt het daar prima en voeren steeds meer scholen het in.
Het functioneert alleen niet op heel het CC prima, weet ik uit betrouwbare bron.
Maar het streven vind ik ook prima!
-
-
Kunnen alle docenten zelf hun shaggie en mobieltje missen? Da's de vraagMGG schreef: ↑05 jun 2023, 22:11Volgens mij is dat net als het anti rookbeleid handhaven. De ene locatie/leraar is een stuk strenger dan de andere.
-
Volgens kennissen rookte sommige docenten een shaggie mee. Of dit nog het geval is durf ik niet te zeggen.Job schreef: ↑05 jun 2023, 22:34Kunnen alle docenten zelf hun shaggie en mobieltje missen? Da's de vraagMGG schreef: ↑05 jun 2023, 22:11Volgens mij is dat net als het anti rookbeleid handhaven. De ene locatie/leraar is een stuk strenger dan de andere.
Ik heb als docent mijn telefoon nodig om in het schoolsysteem in te loggen. Dat maakt een mobielvrije school alweer een stukje ingewikkelder.
Ik zou een groot tegenstander zijn.merel schreef: ↑05 jun 2023, 22:00Vandaar ook de vraag over de handhaving en steun van ouders. De school is voorafgaan te rade gegaan bij scholen waar het al geldt. Er schijnt nog een informatie avond te komen. Het huidige plan is dat de telefoon bij binnenkomst in kluisjes gelegd moet worden en daar pas weer uitgaat als je de school verlaat.Mannetje schreef: ↑05 jun 2023, 21:56Dan hoop ik nu van harte dat het personeel op jullie school ook achter de regel staat. Wil je dit goed invoeren dan moet er, zeker in het begin, heel goed gehandhaafd worden. Anders krijg je een mooie regel die niet werkt.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, houd ons op de hoogte zou ik zeggen!
Wij zijn iig groot voorstander
Of leren ze ook gelijk weer degelijk de morse-tekens?
Het bevalt ons als ouders, en volgens mij de leerlingen zelf ook, uitstekend. Telefoons blijven hier gewoon lekker thuis.
Waarom zou jij een tegenstander zijn?Tiberius schreef: ↑06 jun 2023, 08:25Ik zou een groot tegenstander zijn.merel schreef: ↑05 jun 2023, 22:00Vandaar ook de vraag over de handhaving en steun van ouders. De school is voorafgaan te rade gegaan bij scholen waar het al geldt. Er schijnt nog een informatie avond te komen. Het huidige plan is dat de telefoon bij binnenkomst in kluisjes gelegd moet worden en daar pas weer uitgaat als je de school verlaat.Mannetje schreef: ↑05 jun 2023, 21:56Dan hoop ik nu van harte dat het personeel op jullie school ook achter de regel staat. Wil je dit goed invoeren dan moet er, zeker in het begin, heel goed gehandhaafd worden. Anders krijg je een mooie regel die niet werkt.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, houd ons op de hoogte zou ik zeggen!
Wij zijn iig groot voorstander
Of leren ze ook gelijk weer degelijk de morse-tekens?
Als de telefoon met name gebruikt zou worden voor schoolactiviteiten hoor je geen ouder klagen. de ervaring leert dat deze vooral gebruikt wordt voor Snap, maken en delen van filmpjes, TikTok en Bereal.
Juist daarin moeten ze opgevoed/opgeleid worden.
Verbieden helpt niet. En een stap terug in de tijd al helemaal niet.
Als ze (later) op hun werk zijn, moeten ze ook op een passende manier met digitale middelen omgaan. School is juist om dat te leren.
Verbieden helpt niet. En een stap terug in de tijd al helemaal niet.
Als ze (later) op hun werk zijn, moeten ze ook op een passende manier met digitale middelen omgaan. School is juist om dat te leren.
Veel leerlingen van de school komen uit de regio en hebben best een lange reistijd. Ik kan mij voorstellen dat een telefoon dan handig is om mee te nemen. Al zou ik het voor mijn kinderen prima vinden als de telefoon thuisblijft.
Ik vind het leren omgaan met deze impulsbeheersing meer iets voor ouders/thuis. Daarin hoeft de school niet het voortouw te nemen.
Ja, wat zou je dan met een telefoon moeten doen wat absoluut niet op een andere manier kan worden opgelost? En ja, ik ben een ouwe zeur als ik zeg: vroegah losten ze problemen ook gewoon zelf op.merel schreef: ↑06 jun 2023, 08:56Veel leerlingen van de school komen uit de regio en hebben best een lange reistijd. Ik kan mij voorstellen dat een telefoon dan handig is om mee te nemen. Al zou ik het voor mijn kinderen prima vinden als de telefoon thuisblijft.
Klopt, alleen stonden vroegah overal telefooncellen en/of kon je ergens aanbellen als je een lekke band hebt oid. Dat is in de huidige tijd lastiger.Zeeuw schreef: ↑06 jun 2023, 09:04Ja, wat zou je dan met een telefoon moeten doen wat absoluut niet op een andere manier kan worden opgelost? En ja, ik ben een ouwe zeur als ik zeg: vroegah losten ze problemen ook gewoon zelf op.merel schreef: ↑06 jun 2023, 08:56Veel leerlingen van de school komen uit de regio en hebben best een lange reistijd. Ik kan mij voorstellen dat een telefoon dan handig is om mee te nemen. Al zou ik het voor mijn kinderen prima vinden als de telefoon thuisblijft.
Dat sluit elkaar niet uit, maar moet elkaar juist aanvullen. Thuis voor de privesituatie, op school ter voorbereiding op het functioneren in de maatschappij.
Ik pleit voor bewust gebruik van mobiele telefoons, in allerlei situaties.