Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door helma »

Herman schreef:Bij 29 graden kun je nog prima een jasje aanhebben.

Het is dan weer een tamelijk bizarre gedachten dat mensen naar de kerkenraad kijken om het jasje wel of niet aan te houden. In ieder geval zag ik zondagochtend al een hele stroom mannelijke kerkgangers van een andere kerk zonder jasje en dasje door Waardenburg lopen. Ik vond dat opvallend, omdat de temperaturen toen nog helemaal niet hoog waren.
Het kan in het gebouw wel erg warm zijn.

In Ede CGK heb ik me ooit verwonderd over de luchtige kleding van velen. Totdat de dienst een kwartier verder was en de zon door de vele ramen scheen.. De zweetdruppels begonnen al snel langs mijn hoofd te druppen. Ik was aan het eind van de dienst bijna gevloerd door de hitte.
Ik weet niet wat ik zou doen als ik daar lid zou zijn. Ik vind dat een gemeente daar echt wat mee moet wil je
a. de mensen in de dienst hebben
b. zorgen dat ze niet in "strand"kleding komen
c. bevorderen dat ze zich nog kunnen concentreren

En de ene persoon kan warmte beter verdragen dan de ander, dus jezelf vergelijken met anderen als je wel je jasje aanhoudt zegt mij niet zoveel. Mijn vader had met 30 graden nog een trui aan terwijl mijn schoonvader dan al weken in zijn safaripak liep.

Henk J
Berichten: 2644
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Henk J »

De promotie van de heer Koopman. Titel van zijn scriptie luidt: 'Een onderzoek naar de invloed van het 'voorbereidend werk' op de Nederlandse theologie in de zeventiende eeuw'.
https://www.youtube.com/watch?v=y62E9LMu_sQ
Vandaag hoopt trouwens ds. Brons te promoveren zag ik.
Henk J
Berichten: 2644
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Henk J »

Dit is de pagina met mensen die bezig zijn met promotieonderzoek aan de TUA, staan interessante onderwerpen tussen.
https://www.tua.nl/nl/onderzoek/promovendi
Wim Anker
Berichten: 3955
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Wim Anker »

In de laatste NaBij wordt meegedeeld dat "Christenen voorop zouden moeten lopen in de energietransitie".
Alweer een blaadje wat ik mijn kinderen ga onthouden, niet nodig dat de geest wordt vergiftigd voor ze de jaren des onderscheids hebben bereikt.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Job »

Wim Anker schreef: 30 jun 2023, 11:55 In de laatste NaBij wordt meegedeeld dat "Christenen voorop zouden moeten lopen in de energietransitie".
Alweer een blaadje wat ik mijn kinderen ga onthouden, niet nodig dat de geest wordt vergiftigd voor ze de jaren des onderscheids hebben bereikt.
Afgaande op wat ik hier zoal lees: die GGiN'ers gaan ons gergemmers nog links inhalen.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Piet Puk
Berichten: 5501
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Piet Puk »

Job schreef: 30 jun 2023, 12:06
Wim Anker schreef: 30 jun 2023, 11:55 In de laatste NaBij wordt meegedeeld dat "Christenen voorop zouden moeten lopen in de energietransitie".
Alweer een blaadje wat ik mijn kinderen ga onthouden, niet nodig dat de geest wordt vergiftigd voor ze de jaren des onderscheids hebben bereikt.
Afgaande op wat ik hier zoal lees: die GGiN'ers gaan ons gergemmers nog links inhalen.
Heb het blad er even bij gepakt. Het ligt wel iets genuanceerder, maar niet handig om die quote pontificaal in de spotlights te zetten. De persoon die aan het woord komt is adviseur bij een bedrijf dat adviseert op het gebied van energietransitie. Het zou me hogelijk verbazen als hij zou zeggen: Christenen, begin er niet aan! Sterker nog, dat zou me verbazen.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Job »

Piet Puk schreef: 30 jun 2023, 12:17
Job schreef: 30 jun 2023, 12:06
Wim Anker schreef: 30 jun 2023, 11:55 In de laatste NaBij wordt meegedeeld dat "Christenen voorop zouden moeten lopen in de energietransitie".
Alweer een blaadje wat ik mijn kinderen ga onthouden, niet nodig dat de geest wordt vergiftigd voor ze de jaren des onderscheids hebben bereikt.
Afgaande op wat ik hier zoal lees: die GGiN'ers gaan ons gergemmers nog links inhalen.
Heb het blad er even bij gepakt. Het ligt wel iets genuanceerder, maar niet handig om die quote pontificaal in de spotlights te zetten. De persoon die aan het woord komt is adviseur bij een bedrijf dat adviseert op het gebied van energietransitie. Het zou me hogelijk verbazen als hij zou zeggen: Christenen, begin er niet aan! Sterker nog, dat zou me verbazen.
Quotes isoleren is nooit een goed idee. Tegelijk zegt het wel wat dat dit een thema is in het blad. En bijvoorbeeld het woord "christenen" zou in sommige gereformeerde gemeenten al niet door de eindredactie komen. Ik heb het zelf meegemaakt.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12174
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Herman »

De Heere Jezus heeft het over christenen die volgen en hun kruis op zich nemen. Dat is een compleet andere insteek dan voorop lopen.
Bruna
Berichten: 1750
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Bruna »

Herman schreef: 30 jun 2023, 12:48 De Heere Jezus heeft het over christenen die volgen en hun kruis op zich nemen. Dat is een compleet andere insteek dan voorop lopen.
Dat is wel lijdelijk.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12174
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Herman »

Bruna schreef: 30 jun 2023, 15:33
Herman schreef: 30 jun 2023, 12:48 De Heere Jezus heeft het over christenen die volgen en hun kruis op zich nemen. Dat is een compleet andere insteek dan voorop lopen.
Dat is wel lijdelijk.
Lijdzaam, jongen, dat is wat anders. Dat heb je met die oude begrippen. :D
Wim Anker
Berichten: 3955
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Wim Anker »

De ""leut" in dit topic is weer de "gristelijke humor" (of horror?).

Waar NL miljarden uitgeeft aan deze waanzin en tegelijk de 1000'den sterven aan van alles en nog wat maakt de energietransitie een duivelse opzet.
DDD
Berichten: 28948
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door DDD »

Welnee. Die duizenden overlijden juist omdat de energietransitie te langzaam gaat.
DDD
Berichten: 28948
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door DDD »

Job schreef: 30 jun 2023, 12:31
Piet Puk schreef: 30 jun 2023, 12:17
Job schreef: 30 jun 2023, 12:06
Wim Anker schreef: 30 jun 2023, 11:55 In de laatste NaBij wordt meegedeeld dat "Christenen voorop zouden moeten lopen in de energietransitie".
Alweer een blaadje wat ik mijn kinderen ga onthouden, niet nodig dat de geest wordt vergiftigd voor ze de jaren des onderscheids hebben bereikt.
Afgaande op wat ik hier zoal lees: die GGiN'ers gaan ons gergemmers nog links inhalen.
Heb het blad er even bij gepakt. Het ligt wel iets genuanceerder, maar niet handig om die quote pontificaal in de spotlights te zetten. De persoon die aan het woord komt is adviseur bij een bedrijf dat adviseert op het gebied van energietransitie. Het zou me hogelijk verbazen als hij zou zeggen: Christenen, begin er niet aan! Sterker nog, dat zou me verbazen.
Quotes isoleren is nooit een goed idee. Tegelijk zegt het wel wat dat dit een thema is in het blad. En bijvoorbeeld het woord "christenen" zou in sommige gereformeerde gemeenten al niet door de eindredactie komen. Ik heb het zelf meegemaakt.
Ik vind dat wel heel bijzonder. En ook ernstig. Het woord christenen komt in zowel de bijbel als in de belijdenisgeschriften als in preken van oudvaders voor, en het is geen best teken als een kerkenraad niet christelijk wil zijn of zijn leden niet wil zien als christenen, zelfs niet in uitwendige zin.
Wim Anker
Berichten: 3955
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: 30 jun 2023, 20:24 Welnee. Die duizenden overlijden juist omdat de energietransitie te langzaam gaat.
Tja.

28 miljard voor 0,00036 graad mider temperatuurverhoging in 2050. (aldus minister Jetten). Overheidsgeld. Nog los van particuliere (hoge) kosten.

Ik kijk er echt met verbijstering naar.
Wim Anker
Berichten: 3955
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Wim Anker »

Wim Anker schreef: 30 jun 2023, 20:39
DDD schreef: 30 jun 2023, 20:24 Welnee. Die duizenden overlijden juist omdat de energietransitie te langzaam gaat.
Tja.

28 miljard voor 0,00036 graad mider temperatuurverhoging in 2050. (aldus minister Jetten). Overheidsgeld. Nog los van particuliere (hoge) kosten.

Ik kijk er echt met verbijstering naar.
sorry, nulletje vergeten. Het is 0, 4 nullen, 36 graad. Dus 0,000036.
Plaats reactie