Waar denk je op dit moment aan? [4]

merel
Berichten: 10071
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

huisman schreef: 26 jul 2023, 22:48
DDD schreef: 26 jul 2023, 21:44 Aan de medewerkers van de Kustwacht die het ondanks verzoeken van de kapitein van het schip niet nodig vonden om helikopters te sturen naar het schip in nood boven Ameland, wat het leven heeft gekost van tenminste één persoon.

Wat een drama.
Bron?

Ik heb net Nieuwsuur gezien en daar hoor ik er niets over. Wel dit. Elektrische auto’s zijn gevaarlijk om te vervoeren. Als ze branden zijn ze zeer moeilijk te blussen. Er was zelfs een voorbeeld van een gebluste elektrische auto die na het blussen een week in een dompelbad onder water was geweest en daarna binnen 24 uur weer spontaan ging branden.

…….en straks zitten we met slecht te blussen huizen vanwege de zonnepanelen en bijna onblusbare auto’s. Wat toch een fijne transitie :bobo
Helemaal mee eens. Daar is nog totaal niet over nagedacht.
DDD
Berichten: 29037
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door DDD »

De bron:

https://www.ad.nl/binnenland/als-de-eer ... ~a9ffee6a/

Ik vond het al opmerkelijk omdat ik net deze week had gelezen dat mensen niet van meer dan 30 meter in het water kunnen springen zonder schade aan de ingewanden.
DDD
Berichten: 29037
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door DDD »

Het is op zich prima mogelijk om een elektrische auto gecontroleerd te laten uitbranden. Alleen heb je dan sproeiers van onderen nodig, en niet van boven. En bij voorkeur een dompelbak in de buurt, inderdaad.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Psalm »

Ja, maar dit zijn wel zaken die makelijk te voorkomen zijn. Je kunt de elektrische auto's ook tot bijvoorbeeld 20% opladen. Dan is de ontstekingsduur al veel korter geworden. Waarschijnlijk zijn er ook wel technische mogelijkheden om brand in de accu te voorkomen of te verkleinen. Elektrische auto's zijn nog kort op de markt. De eerste benzine auto's waren ook geen pretje. De maatschappij moet ook nog leren hoe zij met elektrische auto's moet omgaan. Het lijkt me wel een fijn idee dat al die vieze benzine en diesel auto's uit het straatbeeld zijn verdwenen. Als de transitie is gemaakt, wil je niet meer terug.

Het enige nadeel vind ik het financiële plaatje. Maar als er meer mensen zoals DDD zijn, dan komt dat wel goed ;).

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17581
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door huisman »

DDD schreef: 26 jul 2023, 23:17 Het is op zich prima mogelijk om een elektrische auto gecontroleerd te laten uitbranden. Alleen heb je dan sproeiers van onderen nodig, en niet van boven. En bij voorkeur een dompelbak in de buurt, inderdaad.

Kijk even Nieuwsuur en doe niet of jij meer weet dan de professionals. Ergerlijk!!!

@merel, @DDD heeft er wel over nagedacht en het is geen probleem volgens hem. Een paar sproeiers en het is opgelost. Toch raar dar de echte kenners dat niet weten. @DDD is echt een genie. Hij weet alles :super
Laatst gewijzigd door huisman op 27 jul 2023, 00:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Job »

helma schreef: 19 jul 2023, 07:13 Ja, dat klopt..het ontroert me erg.

Eergister stond nog de volgende status op zijn whatsapp en dat typeert precies wie hij was: 'een christen is een kleine Christus voor zijn buren'. Elke dag was er een leerzame quote te lezen.


Op mijn verjaardag of op onze trouwdag zong hij een Psalm voor me/ons die hij via WhatsApp aan me stuurde.

Ik zal hem missen.
Ben je nog naar de begrafenis geweest of misschien meegeluisterd? Ik was ervan onder de indruk.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
DDD
Berichten: 29037
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door DDD »

huisman schreef: 26 jul 2023, 23:32
DDD schreef: 26 jul 2023, 23:17 Het is op zich prima mogelijk om een elektrische auto gecontroleerd te laten uitbranden. Alleen heb je dan sproeiers van onderen nodig, en niet van boven. En bij voorkeur een dompelbak in de buurt, inderdaad.

Kijk even Nieuwsuur en doe niet of jij meer weet dan de professionals. Ergerlijk!!!

@merel, @DDD heeft er wel over nagedacht en het is geen probleem volgens hem. Een paar sproeiers en het is opgelost. Toch raar dar de echte kenners dat niet weten. @DDD is echt een genie. Hij weet alles :super
Lees jij je eigen berichten wel eens na? Het lijkt wel of je geen enkele controle hebt over je gedachten en woorden.

Maar dit heb ik uit dit artikel:

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b2e096b7/
Hoe kunnen blussystemen aan boord beter?
Doordat de batterij van e-auto’s vaak onder de auto zitten, zijn bestaande sprinklerinstallaties, die water van bovenaf sproeien, minder effectief bij felle accubranden, aldus het Deense Instituut voor Brand- en Veiligheidstechnologieën DBI. Automatische blussystemen die het vuur van onderaf bestrijden, kunnen een accubrand waarschijnlijk niet blussen, maar verspreiding naar andere voertuigen wel helpen voorkomen, aldus DBI. Daardoor is de kans groter dat het schip veilig naar een haven kan varen, waar het vuur volledig geblust kan worden.
Maar ik denk dat je je beter kunt bekwamen in normaal reageren dan in dingen waar je verder toch ook geen verstand van hebt.
Ambtenaar
Berichten: 9370
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: 26 jul 2023, 22:48
Ik heb net Nieuwsuur gezien en daar hoor ik er niets over. Wel dit. Elektrische auto’s zijn gevaarlijk om te vervoeren. Als ze branden zijn ze zeer moeilijk te blussen. Er was zelfs een voorbeeld van een gebluste elektrische auto die na het blussen een week in een dompelbad onder water was geweest en daarna binnen 24 uur weer spontaan ging branden.

…….en straks zitten we met slecht te blussen huizen vanwege de zonnepanelen en bijna onblusbare auto’s. Wat toch een fijne transitie :bobo
Nou, en anders zitten er met een opwarmende planeet. Dan zijn de gevolgen veel groter, denk enkel aan de migratie van mensen uit gebieden die onbewoonbaar worden.

En als de warme golfstroom in de Atlantische Oceaan stilvalt als gevolg van de opwarming, wordt het bij ons heel veel kouder.
merel
Berichten: 10071
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door merel »

Dat de gevolgen van de opwarming van de aarde groot zijn, betekent niet dat de mogelijke oplossing ( zonnepanelen en elektrische apparaten) niet zonder gevaar zijn. Zelf denk ik dat we niet zozeer moeten inzetten op vervanging van energie, maar bovenal ons verbruik omlaag moeten brengen.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Job »

Ik denk aan @Bezorgd. Al een tijdje niet ontmoet hier , net nu het wat beter begint te gaan tussen ons :hum
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Job schreef:
helma schreef: 19 jul 2023, 07:13 Ja, dat klopt..het ontroert me erg.

Eergister stond nog de volgende status op zijn whatsapp en dat typeert precies wie hij was: 'een christen is een kleine Christus voor zijn buren'. Elke dag was er een leerzame quote te lezen.


Op mijn verjaardag of op onze trouwdag zong hij een Psalm voor me/ons die hij via WhatsApp aan me stuurde.

Ik zal hem missen.
Ben je nog naar de begrafenis geweest of misschien meegeluisterd? Ik was ervan onder de indruk.
Helaas kon ik er niet heen.
Meegeluisterd voor een groot deel. Heel ontroerend.
Hoopte de rest achteraf na te luisteren, maar staat achter slot...
Terwijl ik eerder wel diensten van ds de Raaf kon naluisteren in Boskoop. Dus had het slotje niet verwacht.
Als gast hier
Berichten: 166
Lid geworden op: 27 jan 2021, 08:39

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Als gast hier »

De omgekomen Nederlanders...op vakantie in Frankrijk en het werd eeuwigheid.Echt overal moeten we bewaard blijven maar het lijkt net of je het rond deze periode meer hoort
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17581
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door huisman »

DDD schreef: 27 jul 2023, 00:52
huisman schreef: 26 jul 2023, 23:32
DDD schreef: 26 jul 2023, 23:17 Het is op zich prima mogelijk om een elektrische auto gecontroleerd te laten uitbranden. Alleen heb je dan sproeiers van onderen nodig, en niet van boven. En bij voorkeur een dompelbak in de buurt, inderdaad.

Kijk even Nieuwsuur en doe niet of jij meer weet dan de professionals. Ergerlijk!!!

@merel, @DDD heeft er wel over nagedacht en het is geen probleem volgens hem. Een paar sproeiers en het is opgelost. Toch raar dar de echte kenners dat niet weten. @DDD is echt een genie. Hij weet alles :super
Lees jij je eigen berichten wel eens na? Het lijkt wel of je geen enkele controle hebt over je gedachten en woorden.
Je laatste verwijt was nu exact wat ik dacht toen jij de Kustwacht verweet de oorzaak te zijn van het dodelijke slachtoffer. Om tijdens de uitvoering van een noodsituatie al zulke conclusies te trekken is ziek. Dat verwacht ik op twitter maar niet op een forum waar mensen geacht worden na te denken voor ze wat schrijven.

Ik hoop dat je inmiddels de reportage van Nieuwsuur gezien hebt? Dan zwijg ik verder over je brandweerkunsten.


En over het gevaar van elektrische auto’s kan elke hulpdienst je genoeg over vertellen.

https://wijsletselschade.nl/artikelen/i ... evaarlijk/

Google zelf ook maar en je vindt genoeg verontrustend leesvoer.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17581
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door huisman »

merel schreef: 27 jul 2023, 08:03 Dat de gevolgen van de opwarming van de aarde groot zijn, betekent niet dat de mogelijke oplossing ( zonnepanelen en elektrische apparaten) niet zonder gevaar zijn. Zelf denk ik dat we niet zozeer moeten inzetten op vervanging van energie, maar bovenal ons verbruik omlaag moeten brengen.
Eens, om de elektrificatie van bijna alles te zien als duurzame oplossing is wel vreemd. Het lost een uitstootprobleem beperkt op maar creëert weer nieuwe problemen. Laten we nu eerst eens kijken of die problemen te mitigeren zijn.

Nu gaan we door met de smoes dat er geen tijd meer is om na te denken over andere alternatieven. En de Auto-lobby vindt het geweldig. Ze hebben een opdracht om het hele autopark te vervangen. Dat is commercieel wel heel erg aantrekkelijk vooral omdat de overheden de transitie ook nog een fors subsidiëren.
De aandeelhouders van de Auto industrie zitten de komende jaren op rozen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 29037
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door DDD »

huisman schreef: 27 jul 2023, 09:21
DDD schreef: 27 jul 2023, 00:52
huisman schreef: 26 jul 2023, 23:32
DDD schreef: 26 jul 2023, 23:17 Het is op zich prima mogelijk om een elektrische auto gecontroleerd te laten uitbranden. Alleen heb je dan sproeiers van onderen nodig, en niet van boven. En bij voorkeur een dompelbak in de buurt, inderdaad.

Kijk even Nieuwsuur en doe niet of jij meer weet dan de professionals. Ergerlijk!!!

@merel, @DDD heeft er wel over nagedacht en het is geen probleem volgens hem. Een paar sproeiers en het is opgelost. Toch raar dar de echte kenners dat niet weten. @DDD is echt een genie. Hij weet alles :super
Lees jij je eigen berichten wel eens na? Het lijkt wel of je geen enkele controle hebt over je gedachten en woorden.
Je laatste verwijt was nu exact wat ik dacht toen jij de Kustwacht verweet de oorzaak te zijn van het dodelijke slachtoffer. Om tijdens de uitvoering van een noodsituatie al zulke conclusies te trekken is ziek. Dat verwacht ik op twitter maar niet op een forum waar mensen geacht worden na te denken voor ze wat schrijven.

Ik hoop dat je inmiddels de reportage van Nieuwsuur gezien hebt? Dan zwijg ik verder over je brandweerkunsten.


En over het gevaar van elektrische auto’s kan elke hulpdienst je genoeg over vertellen.

https://wijsletselschade.nl/artikelen/i ... evaarlijk/

Google zelf ook maar en je vindt genoeg verontrustend leesvoer.
Ten eerste: zoals je hebt kunnen lezen, was het vermeende verwijt gegrond op journalistiek onderzoek. Je kunt daar van alles van vinden, maar het enige wat ik schreef, is dat het me vreselijk lijkt om zo'n afweging te hebben gemaakt met deze resultaten. Kwalijk overigens dat de Kustwacht niet wilde reageren.

Ik vind het prima dat jij de deskundigen van Nieuwsuur hoger inschat dan het Deens BrandweerInstituut, maar het ging mij om de toon die je aanslaat. Je gedraagt je als een verongelijkt kind dat niet tegen kritiek kan en dat door op de persoon te spelen de ander wil diskwalificeren.

Ik ben nogal risicomijdend ingesteld, en ik heb veel gelezen over de risico's van elektrische auto's. Ik ben verder niet technisch, dus ik bemoei me verder niet teveel met de inhoud van die discussies. Ik weet alleen wel dat jij van deze discussies een bijzonder éénzijdig beeld neerzet op dit forum. Maar dat is mijns inziens bijzaak tegenover de manier waarop je mensen als persoon probeert te diskwalificeren.
Plaats reactie