Waar denk je op dit moment aan? [4]

Erskinees
Berichten: 2763
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Erskinees »

Job schreef: 27 jul 2023, 13:08
Als gast hier schreef: 27 jul 2023, 09:12 De omgekomen Nederlanders...op vakantie in Frankrijk en het werd eeuwigheid.Echt overal moeten we bewaard blijven maar het lijkt net of je het rond deze periode meer hoort
Wat een intens verdrietig verhaal... Twee zussen weduwe, één in verwachting van een tweeling. En dan de last op de schouders van dat achtjarige jongetje. Heere, ontferm U.
Vreselijk. Al vond ik het erg vreemd dat het RD hier een pushmelding via de app van maakte. Pushmeldingen zijn voor atoombommen, een vallend kabinet of grote natuurrampen. Ik vind het nogal sensationeel en zeer willekeurig dat het RD ook pushmeldingen gaat geven van zulke verhalen, waarschijnlijk omdat het personen binnen onze gezindte betreft? Maar nogmaals: het is vreselijk verdrietig.
MGG
Berichten: 3622
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door MGG »

Maanenschijn schreef: 27 jul 2023, 10:57 Toch las ik vanmorgen een reconstructie, gebaseerd op communicatiekanalen tussen het schip in nood en de Kustwacht, waarbij twee maal doorklonk dat een helicopter (nog) niet nodig werd gevonden, ondanks het verzoek van de kapitein. Ik las daar overigens geen verwijt in, want het is ontzettend moeilijk om op afstand de ernst van de situatie in te schatten en daar de maatregelen voor te nemen. Ook het advies om te springen kwam van de Kustwacht. De reddingsboten waren niet bereikbaar vanwege de hitte en rook.

Een beeld wat ook naar voren kwam is de onwetendheid over het springen in het water van meer dan 30 meter. Ik denk dat achteraf gezien er veel geleerd is bij deze reddingsoperatie:
1) Brand van elektrische auto’s is bijna niet te blussen;
2) Je schaalt vaak niet te hoog op, in dergelijke situaties;
3) Springen van grote hoogte heeft kwalijke gevolgen voor het menselijk lichaam;
4) Hoe kunnen de reddingsboten bereikbaar blijven in dergelijke situaties.

In een dergelijke situatie staan de beste stuurlui aan wal (of op een forum), helaas.
Punt 1 en 3 zijn basiskennis. Zoals wel vaker moet het eerst misgaan voor we actie ondernemen.

In parkeergarages met een inrijhoogte die te laag is voor een brandweerauto staan vaak elektrische auto's te laden. De kans op brand is klein, maar als het misgaat, dan kan de brandweer niks.
Laatst gewijzigd door MGG op 27 jul 2023, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Job »

Erskinees schreef: 27 jul 2023, 18:45
Job schreef: 27 jul 2023, 13:08
Als gast hier schreef: 27 jul 2023, 09:12 De omgekomen Nederlanders...op vakantie in Frankrijk en het werd eeuwigheid.Echt overal moeten we bewaard blijven maar het lijkt net of je het rond deze periode meer hoort
Wat een intens verdrietig verhaal... Twee zussen weduwe, één in verwachting van een tweeling. En dan de last op de schouders van dat achtjarige jongetje. Heere, ontferm U.
Vreselijk. Al vond ik het erg vreemd dat het RD hier een pushmelding via de app van maakte. Pushmeldingen zijn voor atoombommen, een vallend kabinet of grote natuurrampen. Ik vind het nogal sensationeel en zeer willekeurig dat het RD ook pushmeldingen gaat geven van zulke verhalen, waarschijnlijk omdat het personen binnen onze gezindte betreft? Maar nogmaals: het is vreselijk verdrietig.
Lekker uitzetten die meldingen van het RD. Voegen vrijwel niets toe.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Gebruikersavatar
Jo-Ann
Berichten: 980
Lid geworden op: 01 jan 2008, 20:06

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Jo-Ann »

Job schreef:
Erskinees schreef: 27 jul 2023, 18:45
Job schreef: 27 jul 2023, 13:08
Als gast hier schreef: 27 jul 2023, 09:12 De omgekomen Nederlanders...op vakantie in Frankrijk en het werd eeuwigheid.Echt overal moeten we bewaard blijven maar het lijkt net of je het rond deze periode meer hoort
Wat een intens verdrietig verhaal... Twee zussen weduwe, één in verwachting van een tweeling. En dan de last op de schouders van dat achtjarige jongetje. Heere, ontferm U.
Vreselijk. Al vond ik het erg vreemd dat het RD hier een pushmelding via de app van maakte. Pushmeldingen zijn voor atoombommen, een vallend kabinet of grote natuurrampen. Ik vind het nogal sensationeel en zeer willekeurig dat het RD ook pushmeldingen gaat geven van zulke verhalen, waarschijnlijk omdat het personen binnen onze gezindte betreft? Maar nogmaals: het is vreselijk verdrietig.
Lekker uitzetten die meldingen van het RD. Voegen vrijwel niets toe.
Nog vreemder om daar zo snel melding van te maken. Het neigt naar ramptoerisme. Ik zou het erg vervelend vinden als zoiets familie van mij betrof.
-DIA-
Berichten: 32787
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

2e Hans schreef: 27 jul 2023, 14:30
-DIA- schreef: 27 jul 2023, 10:47 De toestand in de wereld.
De staat van kerk en wereld
Van land en stad.

De lijnen die we zien,
overheid, algemeen verval,
het niet teugkeren van verkeerde wegen

Dit kan niet goed gaan.
Denk aan het boek Richteren.
En een richter zie ik nog niet,
maar we gaan door.
Wie zijn “we”? Ik hoop dat voor jou iets anders geldt.
We hebben immers geen reden om te somberen. God is almachtig: ere Wie ere toekomt.
Nee, dan moesten we wel uitroepen: Het zijn de goedertierenheden des HEEREN dat wij niet vernield zijn!
Als iemand denkt dat ik somber ben, dan kent diegene mij niet.
Maar we moeten wel realistisch blijven. Ik ben wel somber over bepaalde ontwikkelingen die beslist verkeerd zijn en die niet anders dan Gods oordeel over ons uitroepen.
En ja, men zegt wel eens, je bent die je leest. In oudere geschriften lezen heel vaal we, als ik bedoelt wordt.
Dat neem je als een soort 'stijlelement' over. Niet altijd met opzet hoor, maar het gebeurt wel.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32787
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door -DIA- »

2e Hans schreef: 27 jul 2023, 14:30
-DIA- schreef: 27 jul 2023, 10:47 De toestand in de wereld.
De staat van kerk en wereld
Van land en stad.

De lijnen die we zien,
overheid, algemeen verval,
het niet teugkeren van verkeerde wegen

Dit kan niet goed gaan.
Denk aan het boek Richteren.
En een richter zie ik nog niet,
maar we gaan door.
Wie zijn “we”? Ik hoop dat voor jou iets anders geldt.

We hebben immers geen reden om te somberen. God is almachtig: ere Wie ere toekomt.
(verkeerde topic geplaatst)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door helma »

Job schreef:
helma schreef: 27 jul 2023, 08:57
Job schreef:
helma schreef: 19 jul 2023, 07:13 Ja, dat klopt..het ontroert me erg.

Eergister stond nog de volgende status op zijn whatsapp en dat typeert precies wie hij was: 'een christen is een kleine Christus voor zijn buren'. Elke dag was er een leerzame quote te lezen.


Op mijn verjaardag of op onze trouwdag zong hij een Psalm voor me/ons die hij via WhatsApp aan me stuurde.

Ik zal hem missen.
Ben je nog naar de begrafenis geweest of misschien meegeluisterd? Ik was ervan onder de indruk.
Helaas kon ik er niet heen.
Meegeluisterd voor een groot deel. Heel ontroerend.
Hoopte de rest achteraf na te luisteren, maar staat achter slot...
Terwijl ik eerder wel diensten van ds de Raaf kon naluisteren in Boskoop. Dus had het slotje niet verwacht.
Hoop dat het nog online komt te staan voor je of dat je het op een andere manier kunt achterhalen.
Het staat nu open en ik heb het nu helemaal kunnen luisteren. Wat een rijke dienst....
Bertiel
Berichten: 4657
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Bertiel »

Aan alle mensen die hun vakantie in het water zien vallen of met erg noodweer hebben te kampen.

Wij hebben drie weken heerlijk weer gehad en dan vind je het eigenlijk maar normaal…
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
DDD
Berichten: 28885
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door DDD »

Hier regent het ook de halve dag, maar gelukkig wordt het de komende weken mooi weer, als de voorspellingen juist zijn.

Maar het lijkt me heel naar om met voortdurende regen in een tent te zitten.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10475
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Zita »

Dat zestienjarige hun trekkerrijbewijs kunnen halen, en dan met trekker + allerlei groots er achter op de openbare weg mogen. Een pakket van 12 lessen is meestal ruim voldoende. Het strekt tot verwondering.
DDD
Berichten: 28885
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door DDD »

Wat mij betreft, is er meer reden tot bezorgdheid. Dat zijn oude verworvenheden en vanwege de enorme macht van de agrarische lobby is zo'n rariteit moeilijk te corrigeren.

Ik zag gisteren een zwerm musjes, en toen moest ik nog aan de BBB denken. Die zal vast zeggen: groene halsbandparkieten zijn ook natuur, die musjes op het platteland missen we verder niet.
tja
Berichten: 277
Lid geworden op: 14 feb 2023, 07:51

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door tja »

DDD schreef: 07 aug 2023, 17:19 Wat mij betreft, is er meer reden tot bezorgdheid. Dat zijn oude verworvenheden en vanwege de enorme macht van de agrarische lobby is zo'n rariteit moeilijk te corrigeren.

Ik zag gisteren een zwerm musjes, en toen moest ik nog aan de BBB denken. Die zal vast zeggen: groene halsbandparkieten zijn ook natuur, die musjes op het platteland missen we verder niet.
Ik ben toch blij dat je af en toe eens aan de BBB denkt. Kan helemaal geen kwaad om eens serieus over die zinvolle standpunten na te denken.
Bertiel
Berichten: 4657
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Bertiel »

mussen zijn weer terug op de oude stand...
nu de patrijzen, grutto's en veldleeuwerikken nog ;)
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4139
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Maanenschijn »

DDD schreef:Wat mij betreft, is er meer reden tot bezorgdheid. Dat zijn oude verworvenheden en vanwege de enorme macht van de agrarische lobby is zo'n rariteit moeilijk te corrigeren.

Ik zag gisteren een zwerm musjes, en toen moest ik nog aan de BBB denken. Die zal vast zeggen: groene halsbandparkieten zijn ook natuur, die musjes op het platteland missen we verder niet.
Is die bezorgdheid terecht? Zijn er veel ongelukken met 16 jarigen die landbouwvoertuigen besturen? Uit de cijfers blijkt het niet volgens mij.

Dat het een uitvloeisel is uit de tijd dat trekkers langzamer gingen dan brommers, klopt. Maar (en dat is bij veel dingen die ik rondom mij heen zie) is er een probleem wat opgelost wordt als dat word verhoogd naar 17 jaar (de leeftijd dat je een auto mag besturen)?

En wat het tweede betreft: gelukkig woon ik op het platte land. Daar wonen heeeeel veeeeel mussen, vooral onder onze rieten kap. Die parkieten zie ik vaak in de stad, die kom ik op het platte land dan weer niet tegen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4139
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Waar denk je op dit moment aan? [4]

Bericht door Maanenschijn »

Bertiel schreef:mussen zijn weer terug op de oude stand...
nu de patrijzen, grutto's en veldleeuwerikken nog ;)
Ik mag voorzitter zijn van een club die veel doet aan de weide en akkervogels en ander agrarisch natuurbeheer. Met gelukkig goede resultaten, al gaat het maar langzaam vooruit. Maar bij mij heerst de positiviteit.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Plaats reactie