Kleine vreugden

Hoopvol
Berichten: 1314
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Kleine vreugden

Bericht door Hoopvol »

Chrisje72 schreef: 11 aug 2023, 12:45 Het is meer de verbazing hoe iemand 78 dagen vrij kan nemen in een jaar
De meeste collega's hebben rond de 100 dagen vrij, ik val nog heel veel mee.
Maar we zoeken nog collega's dus schroom niet om te solliciteren.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Kleine vreugden

Bericht door windorgel »

Hoopvol schreef:
Chrisje72 schreef: 11 aug 2023, 12:45 Het is meer de verbazing hoe iemand 78 dagen vrij kan nemen in een jaar
De meeste collega's hebben rond de 100 dagen vrij, ik val nog heel veel mee.
Maar we zoeken nog collega's dus schroom niet om te solliciteren.
Begrijp ik het goed dat jullie ook in het weekend werken? Anders kan je bij 78 vrije dagen toch nooit aan 215 werkdagen per jaar komen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

HHR
Berichten: 1022
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Kleine vreugden

Bericht door HHR »

Daarnaast krijg je steeds meer bedrijven waar de werknemer zelf het aantal vrije dagen en werktijden mag bepalen.
De gemiddelde dertiger vraagt andere arbeidsvoorwaarden dan de generaties boven hen. En daar gaan vooruitstrevende bedrijven ook meer en meer in mee.
merel
Berichten: 9943
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Hoopvol schreef: 11 aug 2023, 13:26
Chrisje72 schreef: 11 aug 2023, 12:45 Het is meer de verbazing hoe iemand 78 dagen vrij kan nemen in een jaar
De meeste collega's hebben rond de 100 dagen vrij, ik val nog heel veel mee.
Maar we zoeken nog collega's dus schroom niet om te solliciteren.
Wat bedoel je met 'vrij'? Zijn die 100 dagen vakantie dagen of dagen die je niet werkt, zoals weekenden en feestdagen?
merel
Berichten: 9943
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

HHR schreef: 11 aug 2023, 13:40 Daarnaast krijg je steeds meer bedrijven waar de werknemer zelf het aantal vrije dagen en werktijden mag bepalen.
De gemiddelde dertiger vraagt andere arbeidsvoorwaarden dan de generaties boven hen. En daar gaan vooruitstrevende bedrijven ook meer en meer in mee.
De gemiddelde dertiger heeft in mijn sector exact dezelfde arbeidsvoorwaarden als ieder ander. Daarin wordt 'gewoon' de CAO gevolgd.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4139
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine vreugden

Bericht door Maanenschijn »

Het is mij bijna een grote vreugde dat ik voor 21% van mijn salaris vrije dagen kan 'kopen'.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Hoopvol
Berichten: 1314
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Kleine vreugden

Bericht door Hoopvol »

windorgel schreef: 11 aug 2023, 13:38
Hoopvol schreef:
Chrisje72 schreef: 11 aug 2023, 12:45 Het is meer de verbazing hoe iemand 78 dagen vrij kan nemen in een jaar
De meeste collega's hebben rond de 100 dagen vrij, ik val nog heel veel mee.
Maar we zoeken nog collega's dus schroom niet om te solliciteren.
Begrijp ik het goed dat jullie ook in het weekend werken? Anders kan je bij 78 vrije dagen toch nooit aan 215 werkdagen per jaar komen?

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
Ja volcontinue. Nee anders kan dat niet nee.
Zeeuw
Berichten: 11671
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 11 aug 2023, 11:32

Wat bijzonder, ik ken geen enkele Wo-er die dat lukt. Zou je kunnen aangeven welke functie zij hebben en of zij in loondienst werken?

Zal ik je in contact brengen met een aantal (huis-)artsen/tandartsen die 3 dagen werken omdat ze ook in het gezin tijd willen doorbrengen? In diverse praktijken is dat, zeker met de schaarste, echt wel mogelijk.
WO'ers kunnen niet weinig werken? Wat is dat nu voor redenering? Ik had onlangs een reünie met mijn oude vwo-klas. Steeds meer mensen werken minder uren per week (vaak wel effectiever) omdat ze andere dingen als werk ook belangrijk(er) (gaan) vinden.
Zeeuw
Berichten: 11671
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef: 11 aug 2023, 14:13 Het is mij bijna een grote vreugde dat ik voor 21% van mijn salaris vrije dagen kan 'kopen'.
En voor mij dat ik mijn overschot aan vrije dagen aan het einde van het jaar kan verkopen :)
merel
Berichten: 9943
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 11 aug 2023, 15:44
merel schreef: 11 aug 2023, 11:32

Wat bijzonder, ik ken geen enkele Wo-er die dat lukt. Zou je kunnen aangeven welke functie zij hebben en of zij in loondienst werken?

Zal ik je in contact brengen met een aantal (huis-)artsen/tandartsen die 3 dagen werken omdat ze ook in het gezin tijd willen doorbrengen? In diverse praktijken is dat, zeker met de schaarste, echt wel mogelijk.
WO'ers kunnen niet weinig werken? Wat is dat nu voor redenering? Ik had onlangs een reünie met mijn oude vwo-klas. Steeds meer mensen werken minder uren per week (vaak wel effectiever) omdat ze andere dingen als werk ook belangrijk(er) (gaan) vinden.
Beter lezen, het gaat om de hele zomervakantie en overige vakanties vrij zijn. Dat lukt normaliter een huisarts niet. Zeker niet de huisartsen met een eigen praktijk.
Zeeuw
Berichten: 11671
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 11 aug 2023, 16:16
Zeeuw schreef: 11 aug 2023, 15:44
merel schreef: 11 aug 2023, 11:32

Wat bijzonder, ik ken geen enkele Wo-er die dat lukt. Zou je kunnen aangeven welke functie zij hebben en of zij in loondienst werken?

Zal ik je in contact brengen met een aantal (huis-)artsen/tandartsen die 3 dagen werken omdat ze ook in het gezin tijd willen doorbrengen? In diverse praktijken is dat, zeker met de schaarste, echt wel mogelijk.
WO'ers kunnen niet weinig werken? Wat is dat nu voor redenering? Ik had onlangs een reünie met mijn oude vwo-klas. Steeds meer mensen werken minder uren per week (vaak wel effectiever) omdat ze andere dingen als werk ook belangrijk(er) (gaan) vinden.
Beter lezen, het gaat om de hele zomervakantie en overige vakanties vrij zijn. Dat lukt normaliter een huisarts niet. Zeker niet de huisartsen met een eigen praktijk.
Als je 3 dagen werkt wordt het al een stuk makkelijkere puzzel als je partner ook niet fulltime werkt.
Ambtenaar
Berichten: 9320
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ambtenaar »

Bontenbal lijsttrekker van het CDA.
Mannetje
Berichten: 7830
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine vreugden

Bericht door Mannetje »

Ambtenaar schreef: 11 aug 2023, 18:13 Bontenbal lijsttrekker van het CDA.
Waar zit de vreugde voor jou in dan?

Ik vind het wel een dappere stap, momenteel lijsttrekker worden van het CDA. Klinkt als trekken aan een dood paard, en dat vind ik tegelijk ook jammer, ondanks dat ik geen CDA-er ben.
-
Ambtenaar
Berichten: 9320
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ambtenaar »

Mannetje schreef: 11 aug 2023, 18:51 Waar zit de vreugde voor jou in dan?

Ik vind het wel een dappere stap, momenteel lijsttrekker worden van het CDA. Klinkt als trekken aan een dood paard, en dat vind ik tegelijk ook jammer, ondanks dat ik geen CDA-er ben.
Omdat hij betrokken, verstandig en aansprekend is naar mijn mening.
Zeeuw
Berichten: 11671
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef: 11 aug 2023, 18:59
Mannetje schreef: 11 aug 2023, 18:51 Waar zit de vreugde voor jou in dan?

Ik vind het wel een dappere stap, momenteel lijsttrekker worden van het CDA. Klinkt als trekken aan een dood paard, en dat vind ik tegelijk ook jammer, ondanks dat ik geen CDA-er ben.
Omdat hij betrokken, verstandig en aansprekend is naar mijn mening.
Denk je dat hij in staat is de hele partij mee te nemen in een koers die voor (potentiele) kiezers helder en aantrekkelijk is?
Plaats reactie