Omtzigt

Wat denken jullie: Wat gaat Omtzigt doen?

Hij richt een eigen partij op
12
43%
Hij verlaat de politiek
7
25%
Hij sluit zich aan bij een bestaande politieke partij
5
18%
Functie elders
2
7%
Anders
2
7%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Piet Puk
Berichten: 5460
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Omtzigt

Bericht door Piet Puk »

Ik moet zeggen dat Omtzigt het wel slim doet(weet niet of het bewust is). Vorige week werd de politiek leider van het CDA bekend, kort erna komt Omtzigt met de mededeling van een nieuwe partij. Niemand die het nu nog over Bontenbal heeft.....
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9203
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Omtzigt

Bericht door parsifal »

Piet Puk schreef: 21 aug 2023, 12:30 Ik moet zeggen dat Omtzigt het wel slim doet(weet niet of het bewust is). Vorige week werd de politiek leider van het CDA bekend, kort erna komt Omtzigt met de mededeling van een nieuwe partij. Niemand die het nu nog over Bontenbal heeft.....
Ja, maar het gaat sowieso om hoe het in november is. Hoeveel men nu over Omtzigt of Bontebal praat maakt niet zoveel uit.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Omtzigt

Bericht door elbert »

parsifal schreef: 21 aug 2023, 12:07Lijstverbindingen mogen toch niet meer? Jammer trouwens, als lijstverbindingen mogelijk zijn zou zelfs een kiesdrempel van zeg 4% niet heel erg slecht zijn (nog steeds niet geweldig).
Je hebt gelijk. Jammer inderdaad.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Omtzigt

Bericht door merel »

Herman schreef: 21 aug 2023, 11:59
merel schreef: 21 aug 2023, 11:56Om de een of andere manier wilden ze niet geloven dat wij 4 kinderen binnen 5 jaar kregen.
Wij krijgen ook elk jaar controle op de toeslagen. Maar of dit de reden is? Een inspecteur heeft toch ook gewoon toegang tot de basisgegevens personen, waarbij je kunt zien hoeveel kinderen iemand heeft.
Lijkt mij ook. Het verbaasde ons alleen dat we meerdere jaren achter elkaar bewijs van het aantal kinderen moesten aanleveren. In onze omgeving waren wij de enige trouwens die deze controles meerdere jaren achter elkaar kregen.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Omtzigt

Bericht door merel »

parsifal schreef: 21 aug 2023, 12:14
merel schreef: 21 aug 2023, 11:56 met de wetswijziging om de controles bij de belastingdienst mogelijk te maken. Dat is ook onder zijn toezicht gebeurd. De belastingdienst heeft slechts uitgevoerd waar de kamer mee in heeft gestemd. Dat daarna grote problemen zijn ontstaan is duidelijk en ook daarop heeft hij gereageerd.

Al begreep ik ook dat de afwikkeling van de toeslagen affaire zo lang duurt, omdat 50% van de zaken terecht is teruggevorderd. Daarnaast hebben veel ouders in die periode ook boter op hun hoofd gehad. Wij maakten indertijd ook volop gebruik van de kinderopvang en kregen vrijwel jaarlijks controles van de belastingdienst. Om de een of andere manier wilden ze niet geloven dat wij 4 kinderen binnen 5 jaar kregen. Wij merkten wel dat de overheid elk jaar ons inkomen lager inschatte dan wij daadwerkelijk kregen. Hierdoor zou je inderdaad behoorlijk in de problemen kunnen komen. Wij wijzigden zelf elk jaar ons inkomen.
Fouten maken hoort helaas ook bij het regeren. Daar mag je best vergevingsgezind over zijn. Fouten niet willen herstellen is een ander verhaal en verdoezelen is een ander verhaal. Omtzigt heeft inderdaad fouten gemaakt, maar hij heeft ook heel duidelijk gestreden om daarna weer recht te doen.

Mee eens. Alleen is het nu wel zo dat de belastingdienst met deze affaire in hun maag zit, omdat voor een groot deel terecht is teruggevorderd. Dat accepteert niemand meer, terwijl hen in een groot aantal van de gevallen geen blaam treft.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Omtzigt

Bericht door Bourdon16 »

merel schreef: 21 aug 2023, 13:32
Herman schreef: 21 aug 2023, 11:59
merel schreef: 21 aug 2023, 11:56Om de een of andere manier wilden ze niet geloven dat wij 4 kinderen binnen 5 jaar kregen.
Wij krijgen ook elk jaar controle op de toeslagen. Maar of dit de reden is? Een inspecteur heeft toch ook gewoon toegang tot de basisgegevens personen, waarbij je kunt zien hoeveel kinderen iemand heeft.
Lijkt mij ook. Het verbaasde ons alleen dat we meerdere jaren achter elkaar bewijs van het aantal kinderen moesten aanleveren. In onze omgeving waren wij de enige trouwens die deze controles meerdere jaren achter elkaar kregen.
Wij hebben hier ook al jaren mee te maken.
Erg vervelend. Ook problemen gehad doordat het systeem het salaris weer had verlaagd.
Onlangs weer een hele papierwinkel per post naar ze moeten opsturen.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3000
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Omtzigt

Bericht door Job »

HersteldHervormd schreef: 21 aug 2023, 07:48
Bourdon16 schreef: 21 aug 2023, 07:23 Ik verwacht niet dat zijn partij zo groot wordt. Ook niet echt een pakkende partijnaam.
(...)
Qua naam ben ik het met je eens, dat is niet echt pakkend en m.i. een gemiste kans.
Het jammere is dat de lat er erg hoog mee wordt gelegd terwijl de politieke praktijk weerbarstig is. Net als Sigrid Kaag en D66 zich vergisten met "Een nieuwe bestuurscultuur" en "niemand laten vallen". Omtzigt zegt er zelf zeker tien jaar voor nodig te zullen hebben om de omwenteling mede te kunnen bewerkstelligen. Nou, kom maar door komende jaren met alle aanvallen op zijn (eventuele coalitie-!)beleid met zijn eigen partijnaam als munitie. Dat zal niet meevallen. Daarnaast is het een enigszins one-issue-naam en dat belemmert partijen vaak toch. Zo moeten 50+ en PvdD altijd maar weer uitleggen dat ze ook andere ideeën hebben dan alleen een visie op verzorgingshuizen en megastallen.

Maar dat is voorlopig mijn enige kritiek. Ik zal D.V. in november mijn rode potloodje echt enorm in bedwang moeten houden, snel SGP aankruisen en dan vliegensvlug het stemhokje uitrennen. Want ik gun het stuk erkenning en de ruimte PO enorm.
Piet Puk
Berichten: 5460
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Omtzigt

Bericht door Piet Puk »

elbert schreef: 21 aug 2023, 11:50
Piet Puk schreef: 21 aug 2023, 09:50 Heeft iemand trouwens dat oude Sociale Contract nog toevallig?
Een sociaal contract is vrijwel altijd impliciet, dus er bestaan geen documenten van. Hoewel, je zou onze grondwet en onze wetten als zo'n sociaal contract kunnen zien.
Ambtenaar schreef: 18 aug 2023, 07:14
Afwijkend stempatroon
De SGP is de partij waarmee Pieter Omtzigt in stemgedrag met 81 procent het meeste overeenkomt. Kort daarop volgt de BoerBurgerBeweging (80 procent). Zijn stemgedrag komt het minste overeen met FVD (57 procent) en de PVV (63 procent).
Aldus de NRC op basis van onderzoek.
Dan moet Omtzigt maar een lijstverbinding met de SGP aangaan. Omtzigt komt waarschijnlijk mensen te kort om zijn lijst te vullen. Dan kunnen de overige zetels naar de SGP. :)
Van iemand die op zondag zijn nieuwe partij meent bekend te moeten maken hoef ik geen zetels!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Omtzigt

Bericht door Zita »

Piet Puk schreef: 21 aug 2023, 12:30 Ik moet zeggen dat Omtzigt het wel slim doet(weet niet of het bewust is). Vorige week werd de politiek leider van het CDA bekend, kort erna komt Omtzigt met de mededeling van een nieuwe partij. Niemand die het nu nog over Bontenbal heeft.....
Nou ja, de kranten hebben bijna een week bol gestaan van de streng-gereformeerde achtergrond van Bontenbal, zijn tweets, het grote Rotterdam-Zuidse gezin waaruit hij afkomstig is, enz enz enz. Hij heeft niet te lijden gehad onder een gebrek aan aandacht.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Omtzigt

Bericht door GerefGemeente-lid »

https://www.ad.nl/politiek/omtzigts-nie ... ~a7fcea44/

De enige partij die stabiel lijkt te blijven..., is de SGP!
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Omtzigt

Bericht door HersteldHervormd »

GerefGemeente-lid schreef: 21 aug 2023, 20:59 https://www.ad.nl/politiek/omtzigts-nie ... ~a7fcea44/

De enige partij die stabiel lijkt te blijven..., is de SGP!
Ze vergaten alleen Denk, maar goed.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Piet Puk
Berichten: 5460
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Omtzigt

Bericht door Piet Puk »

Gisteren even naar Omtzigt geluisterd. Moet zeggen dat hij wel goede plannen heeft. Snap wel dat mensen op hem willen stemmen
elbert
Berichten: 1340
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Omtzigt

Bericht door elbert »

Piet Puk schreef: 21 aug 2023, 15:58Van iemand die op zondag zijn nieuwe partij meent bekend te moeten maken hoef ik geen zetels!
Ik wist niet dat je mee doet met de verkiezingen. :?
Piet Puk
Berichten: 5460
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Omtzigt

Bericht door Piet Puk »

elbert schreef: 25 aug 2023, 14:55
Piet Puk schreef: 21 aug 2023, 15:58Van iemand die op zondag zijn nieuwe partij meent bekend te moeten maken hoef ik geen zetels!
Ik wist niet dat je mee doet met de verkiezingen. :?
Waar lees je dat ik dit zeg?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3984
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Omtzigt

Bericht door Terri »

Piet Puk schreef: 25 aug 2023, 17:20
elbert schreef: 25 aug 2023, 14:55
Piet Puk schreef: 21 aug 2023, 15:58Van iemand die op zondag zijn nieuwe partij meent bekend te moeten maken hoef ik geen zetels!
Ik wist niet dat je mee doet met de verkiezingen. :?
Waar lees je dat ik dit zeg?
Ik denk om het woordje ik.
Plaats reactie