Erdee

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Erdee

Bericht door GerefGemeente-lid »

Bertiel schreef: 14 okt 2023, 22:49 Dat denk ik ook en ik snap de extra aandacht voor Israël heus wel. Maar er is zoveel ander lees waar je niet of nauwelijks over hoort.

Daarnaast vraag ik me af of de beloften voor het Joodse volk die nog in vervulling moeten gaan, zonder Christus vervuld gaan worden. We bidden voor hun vrede, maar zou het niet veel vruchtbaarder zijn om voor hun bekering en die van de volken rondom hen te bidden? OA Egypte heeft ook nog onvervulde beloften uit Jesaja naar ik meen.
Luister in dat verband dan eens de preek die @helma deze week deelde: https://kerkdienstgemist.nl/stations/15 ... 5020001501
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Bertiel
Berichten: 4622
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Bertiel »

Probeer ik te doen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3000
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Erdee

Bericht door Job »

Ik ga dit niet plaatsen, ik ga dit niet plaatsen, ik ga dit niet pla...

Na het interview op pagina 2 en 3 van het RD vandaag ben ik stiekem benieuwd hoe de gemeentezang in GG De Valk-Wekerom klinkt wanneer ene J.v.B. de toetsen aanroert. Ik kan het waarderen dat er stigma's rondom bepaalde dominees via hun nakroost aan het wankelen worden gebracht. In het algemeen gesproken denk ik dat vele predikanten evenwichtig worden gehouden door hun beste kerkenraad: hun eigen vrouw en gezin.
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Erdee

Bericht door Psalm »

Ik ga dit niet plaatsen, ik ga dit niet plaatsen, ik ga dit niet pla...
Ik wil dit dolgraag plaatsen, ik wil dit dolgraag plaatsen, ik wil dit dolgraag pla...
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3000
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Erdee

Bericht door Job »

Psalm schreef: 19 okt 2023, 15:59
Ik ga dit niet plaatsen, ik ga dit niet plaatsen, ik ga dit niet pla...
Ik wil dit dolgraag plaatsen, ik wil dit dolgraag plaatsen, ik wil dit dolgraag pla...
Dat klopt, dat klopt, dat kl...
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Henk J »

Job schreef: 19 okt 2023, 15:56 Ik ga dit niet plaatsen, ik ga dit niet plaatsen, ik ga dit niet pla...

Na het interview op pagina 2 en 3 van het RD vandaag ben ik stiekem benieuwd hoe de gemeentezang in GG De Valk-Wekerom klinkt wanneer ene J.v.B. de toetsen aanroert. Ik kan het waarderen dat er stigma's rondom bepaalde dominees via hun nakroost aan het wankelen worden gebracht. In het algemeen gesproken denk ik dat vele predikanten evenwichtig worden gehouden door hun beste kerkenraad: hun eigen vrouw en gezin.
Globaal hetzelfde als bij ons, een fractie langzamer. Heb nog nooit gehoord dat de gemeentezang daar heel anders is als hij speelt, wel dat het een prima organist is.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3000
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Erdee

Bericht door Job »

Ik heb steeds vaker de indruk dat het RD actief meeleest en opinie haalt hier, meer dan eerder. Vandaag wordt in het stuk over de GBS eigenlijk een korte samenvatting gegeven van onze discussie alhier. Wel is de zinsnee dat er vanaf meerdere kansels gewaarschuwd wordt voor het GBS-project sowieso elders opgeduikeld.

Ook worden er best veel oproepen gedaan op social media om mee te werken aan het één of andere artikel. Best makkelijk, dat internet. Ik snap het ook wel.
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Nou, dan mag ik hopen dat mijn kritiek op het matige artikel over de GBS ook de volle aandacht krijgt.
ZWP
Berichten: 1678
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Erdee

Bericht door ZWP »

Interessant: een artikelserie over de Mozaïek kerken.
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Henk J »

Goed stuk van twee medewerkers aan de universiteit van Wageningen over duurzaam bodembeheer in reactie op dat ergerlijke artikel van Dik-Faber en Van de Kieft van zo'n twee weken terug.
Wim Anker
Berichten: 3897
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

De arrogantie van dhr. S. de Bruijn in het RD van afgelopen zaterdag was stuitend in zijn bijdrage aan de hyperdordt discussie.
Robbie
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 dec 2010, 21:45

Re: Erdee

Bericht door Robbie »

Wim Anker schreef:De arrogantie van dhr. S. de Bruijn in het RD van afgelopen zaterdag was stuitend in zijn bijdrage aan de hyperdordt discussie.
Arrogantie? Stuitend? Zou je deze twee woorden willen onderbouwen? Dit is roeptoeteren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3000
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Erdee

Bericht door Job »

Wim Anker schreef: 22 jan 2024, 21:16 De arrogantie van dhr. S. de Bruijn in het RD van afgelopen zaterdag was stuitend in zijn bijdrage aan de hyperdordt discussie.
Welke uitspraken vond jij arrogant ?
Wim Anker
Berichten: 3897
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

Job schreef: 22 jan 2024, 21:20
Wim Anker schreef: 22 jan 2024, 21:16 De arrogantie van dhr. S. de Bruijn in het RD van afgelopen zaterdag was stuitend in zijn bijdrage aan de hyperdordt discussie.
Welke uitspraken vond jij arrogant ?
Er stonden, afgelopen zaterdag meen ik, 2 artikelen over de discussie van zijn hand.
De eerste was een soort "verweer" op reacties van lezers die bij de krant binnen zijn gekomen n.a.v. de verslaglegging. Ik ben wat gevoelig voor dergelijke "wij hebben het allemaal goed gedaan hoor" marketing. De schrijfstijl suggereert ook een beetje dat dat het RD een soort benoemde autoriteit is wat "objectiviteit en eerlijkheid waarborgt". Dat is bij het RD uiteraard helemaal niet aan de orde. Zoals een fietsenmaker fietsen verkoopt, verkoopt een krant kranten. Daarbij zullen beiden proberen een zo'n groot mogelijke doelgroep te bereiken en daar kranten aan te verkopen. That's all. En de ene fietsenmaker zal racefietsen verkopen en de andere oude van dagen fietsen. De ene kledingverkoper zal - uit principe - bepaalde kleding niet verkopen. En zo het RD. Punt.

Het tweede artikel is helemaal een soort verslaglegging van een "tweekamp". Staande op de tribune worden de "vechtende partijen" in de arena geanalyseerd. Eerst is betoogd dat het nu eenmaal de taak (roeping) van het RD is verslag te doen van dergelijke - toch wel laag bij de grondse - gebeurtenissen, nu wordt er uitgebreid geanalyseerd wie wat verkeerd doet en hoe het eigenlijk zit. t 'lijkt wel het eindoordeel van een studiebegeleider die een krantendispuut van een tweetal studenten heeft begeleid.

En inderdaad, laat het verder ook maar gaan maar dit is wat mij betreft de rotting in de gezindte. Niet het dispuut maar hele omgeving die er zich mee bemoeit.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Erdee

Bericht door Ad Anker »

Hij zegt: Dr. v.d. Brink snijdt een terecht punt aan maar de toon is onjuist. Eenzijdigheid is niet goed en vindt je bijvoorbeeld in de Gereformeerde Gemeenten maar ook bij dr. v.d. Brink. Het is al genoeg gezegd en maakt het toch wat belerend. Dat is inderdaad jammer, al is het inhoudelijk wel een prima stuk. Hij doet echter precies wat hij anderen verwijt. Met allerlei citaten proberen te zeggen hoe het echt zit. Ik zie de meerwaarde er niet van in, in die zin begrijp ik Wim wel.
De hele achterban is tevreden namelijk. Dr. v.d. Brink c.s.: er wordt erkend dat de GG (e.o) eenzijdig is. Tegenstanders: Toon is niet goed en de doodsstaat van de mens komt te weinig over het voetlicht. Nou, dat wisten we al wel.
Plaats reactie