Luister in dat verband dan eens de preek die @helma deze week deelde: https://kerkdienstgemist.nl/stations/15 ... 5020001501Bertiel schreef: ↑14 okt 2023, 22:49 Dat denk ik ook en ik snap de extra aandacht voor Israël heus wel. Maar er is zoveel ander lees waar je niet of nauwelijks over hoort.
Daarnaast vraag ik me af of de beloften voor het Joodse volk die nog in vervulling moeten gaan, zonder Christus vervuld gaan worden. We bidden voor hun vrede, maar zou het niet veel vruchtbaarder zijn om voor hun bekering en die van de volken rondom hen te bidden? OA Egypte heeft ook nog onvervulde beloften uit Jesaja naar ik meen.
Erdee
-
Re: Erdee
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
-
Probeer ik te doen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ik ga dit niet plaatsen, ik ga dit niet plaatsen, ik ga dit niet pla...
Na het interview op pagina 2 en 3 van het RD vandaag ben ik stiekem benieuwd hoe de gemeentezang in GG De Valk-Wekerom klinkt wanneer ene J.v.B. de toetsen aanroert. Ik kan het waarderen dat er stigma's rondom bepaalde dominees via hun nakroost aan het wankelen worden gebracht. In het algemeen gesproken denk ik dat vele predikanten evenwichtig worden gehouden door hun beste kerkenraad: hun eigen vrouw en gezin.
Na het interview op pagina 2 en 3 van het RD vandaag ben ik stiekem benieuwd hoe de gemeentezang in GG De Valk-Wekerom klinkt wanneer ene J.v.B. de toetsen aanroert. Ik kan het waarderen dat er stigma's rondom bepaalde dominees via hun nakroost aan het wankelen worden gebracht. In het algemeen gesproken denk ik dat vele predikanten evenwichtig worden gehouden door hun beste kerkenraad: hun eigen vrouw en gezin.
-
Globaal hetzelfde als bij ons, een fractie langzamer. Heb nog nooit gehoord dat de gemeentezang daar heel anders is als hij speelt, wel dat het een prima organist is.Job schreef: ↑19 okt 2023, 15:56 Ik ga dit niet plaatsen, ik ga dit niet plaatsen, ik ga dit niet pla...