Kleine ergernissen

JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door JvW »

Psalm schreef: 28 okt 2023, 12:32
Geytenbeekje schreef: 28 okt 2023, 11:53 Dan zeg je dat ze een snoepje krijgen als ze eerst dat filmpje hebben gezien.
Haha, dan zou ik helemaal niet naar binnen gaan als kind. Het is ook gewoon omkoping om ze met een snoepje naar binnen te lokken en dat filmpje te laten zien. Je kunt ze beter gewoon zelf de waarheid zeggen. Ik snap ook niet waarom je niet plompverloren mag waarschuwen. Waarom moeten christenen altijd alles heel omfloerst zeggen en waarom mag je voor wereldse zaken wel gewoon duidelijk waarschuwen? We moeten niet te politiek correct worden.
Ik denk inderdaad dat we als christenen te voorzichtig geworden zijn. Daardoor geven we een verkeerd signaal af aan onze omgeving.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Psalm »

Geytenbeekje schreef: 28 okt 2023, 12:39 Omdat dat niet helpend is. Het werkt vaak averechts.
Ik vraag mij af of dit zo is. Je hoort ook wel eens dat mensen de waarschuwing nog heel lang is bij gebleven en dat de Heere dit op latere leeftijd heeft willen gebruiken voor bekering. Ik ken zelf ook een man die door een duidelijke waarschuwing, wel liefdevol natuurlijk, tot bekering is gekomen. We zien in de Bijbel ook dat de profeten en Jezus scherp aan het waarschuwen zijn. Dat moeten wij niet verliezen.

Het is ook niet zonder reden dat in kerken waar weinig gewaarschuwd wordt voor het komende oordeel eerder leeglopen. De kerken waar dit wel klinkt zitten nog vol. Hieruit kun je concluderen dat het ernstig waarschuwen zeker effect heeft. Deze lijn kun je ook doortrekken naar gesprekken met niet christenen.
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Zeeuw »

Een foto van de SGP lijsttrekker onder een regenboog met ‘stem Chris telijk’. Ik heb nog nooit anders dan SGP gestemd, maar dit soort uitingen stelt me teleur.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Job »

Zeeuw schreef: 28 okt 2023, 15:32 Een foto van de SGP lijsttrekker onder een regenboog met ‘stem Chris telijk’. Ik heb nog nooit anders dan SGP gestemd, maar dit soort uitingen stelt me teleur.
Met je eens Zeeuw, wat een miskleun. Terwijl de naam christelijk nog wel is afgeleid van Christus. Ook hier een trouw SGP-stemmer. Ik ervaar dit keer voor het eerst een drempel(tje), gevoelsmatig hebben de mannen (nog) niet het evenwichtige, belegen, gedegen kaliber van Kersten, Van der Vlies en Van der Staaij. Maar de pro's om wel op de meest Bijbeltrouwe partij te stemmen, overtreffen nog steeds verre de bezwaren.
Piet Puk
Berichten: 5459
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef: 28 okt 2023, 15:32 Een foto van de SGP lijsttrekker onder een regenboog met ‘stem Chris telijk’. Ik heb nog nooit anders dan SGP gestemd, maar dit soort uitingen stelt me teleur.
Is dit echt vanuit de SGP-campagne? Of gewoon iemand die zelf wat heeft bedacht?
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Mannetje »

Piet Puk schreef: 28 okt 2023, 17:34
Zeeuw schreef: 28 okt 2023, 15:32 Een foto van de SGP lijsttrekker onder een regenboog met ‘stem Chris telijk’. Ik heb nog nooit anders dan SGP gestemd, maar dit soort uitingen stelt me teleur.
Is dit echt vanuit de SGP-campagne? Of gewoon iemand die zelf wat heeft bedacht?
Dat vind ik inderdaad een belangrijke vraag. Als het het eerste is, dan moet ik overwegen om toch te reageren, want dit is geen manier van doen.
-
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Tiberius »

Waar zien jullie die poster?
Philip
Berichten: 316
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Philip »

En kan iemand misschien een linkje delen?
margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door margrietha »

Philip schreef: 28 okt 2023, 18:09 En kan iemand misschien een linkje delen?
Stoffer deelt de foto op zijn Instagram verhaal, als je dat volgt.
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Bertiel »

Bizar.
Nieuw marketing team nodig
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Job »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Psalm
Berichten: 930
Lid geworden op: 15 mei 2023, 20:15

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Psalm »

Ik heb de foto ook gezien. Het is een echte regenboog. Geen Pride vlag. Dus wel eerst naar de feiten kijken.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Psalm op 28 okt 2023, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Philip
Berichten: 316
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Philip »

Hier is de foto te zien, dank Margrietha

https://instanavigation.com/user-profile/stoffer.chris

En natuurlijk is dit geen pride-vlag.
Laatst gewijzigd door Philip op 28 okt 2023, 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2992
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Job »

Psalm schreef: 28 okt 2023, 18:20 Ik heb de foto ook gezien. Het is een echte regenboog. Geen Pride vlag. Dus wel eerst naar de feiten kijken.
De ergernis gaat ook helemaal niet om de regenboog.
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen [editie najaar 2023]

Bericht door Zeeuw »

Job schreef: 28 okt 2023, 18:22
Psalm schreef: 28 okt 2023, 18:20 Ik heb de foto ook gezien. Het is een echte regenboog. Geen Pride vlag. Dus wel eerst naar de feiten kijken.
De ergernis gaat ook helemaal niet om de regenboog.
Bij mij toch ook wel. De regenboog is een teken van Gods trouw. Om daar als mens pontificaal onder te gaan staan en dan ook je eigen naam zo centraal te stellen, dat vind ik niet zo fijn.
Ik heb een vraag via Instagram gestuurd. Benieuwd of er op wordt geantwoord.
Plaats reactie