Hoe was je zondag [2]?

Cornelia83
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Cornelia83 »

merel schreef: 06 nov 2023, 08:48
Cornelia83 schreef: 31 okt 2023, 21:05 In de ochtenddienst ging Ds. J.A.W. Verhoeven voor. In deze dienst werd een gemeentelid in de bediening gesteld bij Wycliffe bijbelvertalers. Tekst voor de preek was Handelingen 11: 20 en 21 Er waren onder hen echter enkele mannen van Cyprus en uit Cyrene die, toen ze in Antiochië gekomen waren, het woord richtten tot de Griekssprekenden en de Heere Jezus verkondigden. En de hand van de Heere was met hen en een groot aantal geloofde en bekeerde zich tot de Heere.
Schriftlezing Handelingen 11: 19 t/m 26 en 13: 1 t/m 3

In de avonddienst ging Ds. J.W. v. Bart voor. Hij had voor de 2e keer een leerdienst over de geloofsbelijdenis van Nicéa.
Schriftlezing Psalm 82 en Efeze 6: 10 t/m 20

Tussendoor keken we 's middags thuis de ochtenddienst terug van Bleiswijk waar Ds. J. v. Vliet preekte over de Ark(Exodus 25).

En vanavond had Wijkgemeente het Anker in Bleiswijk al zijn Dankdag avonddienst waar we zojuist live mee meekeken.
Ds. J. v. Vliet preekte over Johannes 6: 1 t/m 15 en 26
Thema: Waarom op zoek naar Jezus?
1. Om de sensatie
2. Om eeuwig te leven
3. Om hem dank te geven.

We mogen uitkijken naar as zondag als er bij leven en welzijn 2 oud predikanten in ons midden mogen voorgaan(ds Mensink en ds Mulder)! Ouderwets fijne diensten om naar toe te leven!
Klopt het dat jullie 4 diensten hebben bezocht/beluisterd? Doe je dat elke week en waarom?
We bezoeken gewoon de ochtend en avonddienst in eigen gemeente(heel soms in buurgemeente).
Daarnaast als Ds. v. Vliet 's morgens in zijn eigen gemeente preekt kijken wij 's middags of later in de week deze dienst terug. En als hij 's avonds in zijn eigen gemeente preekt kijken we later in de week terug. Wij horen deze dominee gewoon erg graag.
De 4e dienst hierboven beschreven was zoals gezegd de dankdagdienst van ds v. Vliet die we dinsdagavond live hebben mee gekeken(reden dat dinsdagavond dankdag dienst was ook hierboven al besproken)
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
merel
Berichten: 10037
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door merel »

Ik las wat jij schreef. Mijn vraag is 'waarom' jij 3/4 diensten per zondag bezoekt/ luistert. Blijkbaar beluister jij structureel dezelfde predikant als extra dienst(en).
Geytenbeekje
Berichten: 8316
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Geytenbeekje »

merel schreef: 07 nov 2023, 10:41 Ik las wat jij schreef. Mijn vraag is 'waarom' jij 3/4 diensten per zondag bezoekt/ luistert. Blijkbaar beluister jij structureel dezelfde predikant als extra dienst(en).
Waarom luisteren wij 3-4 preken: 'Wij horen deze dominee graag' ;)
merel
Berichten: 10037
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door merel »

Geytenbeekje schreef: 07 nov 2023, 10:46
merel schreef: 07 nov 2023, 10:41 Ik las wat jij schreef. Mijn vraag is 'waarom' jij 3/4 diensten per zondag bezoekt/ luistert. Blijkbaar beluister jij structureel dezelfde predikant als extra dienst(en).
Waarom luisteren wij 3-4 preken: 'Wij horen deze dominee graag' ;)
Dan ga je toch naar zijn diensten en laat je het daarbij?
DDD
Berichten: 28977
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door DDD »

Maar zo zit het niet. Een dominee is maar een voorbijganger. Volgens mij is er wel iets mis met je als je 120 kerken voorbijrijdt naar jouw favoriete predikant, zondag aan zondag.
merel
Berichten: 10037
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door merel »

DDD schreef: 07 nov 2023, 12:00 Maar zo zit het niet. Een dominee is maar een voorbijganger. Volgens mij is er wel iets mis met je als je 120 kerken voorbijrijdt naar jouw favoriete predikant, zondag aan zondag.
Mee eens, dat wilde ik niet aangeven om de boel niet op spits te drijven. Ik denk dat het 'beperkt' moet worden door naar de eigen kerk te gaan.
Online
Zeeuw
Berichten: 11766
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 07 nov 2023, 14:20
DDD schreef: 07 nov 2023, 12:00 Maar zo zit het niet. Een dominee is maar een voorbijganger. Volgens mij is er wel iets mis met je als je 120 kerken voorbijrijdt naar jouw favoriete predikant, zondag aan zondag.
Mee eens, dat wilde ik niet aangeven om de boel niet op spits te drijven. Ik denk dat het 'beperkt' moet worden door naar de eigen kerk te gaan.
Er wordt aangegeven dat de eigen gemeente wordt bezocht en daarnaast vaak naar een zelfde andere dominee wordt geluisterd. Fijn toch als men die honger naar het Woord heeft?
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4807
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Of de geboden preken hebben te weinig inhoud waardoor de preken nog gecompenseerd moeten worden met andere preken.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Hoopvol
Berichten: 1319
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Hoopvol »

Ik lees of luister op de zondagavonden heel vaak een preek. Afgelopen zondagavond heb ik een doopdienst van die morgen beluisterd uit een gemeente waar ook forummers actief zijn.
Online
Zeeuw
Berichten: 11766
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Zeeuw »

Johann Gottfried Walther schreef: 07 nov 2023, 15:42 Of de geboden preken hebben te weinig inhoud waardoor de preken nog gecompenseerd moeten worden met andere preken.
Of het smaakt naar meer.
Cornelia83
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Cornelia83 »

We mochten een gezegende zondag hebben met hele fijne preken van 2 oud predikanten.

In de morgendienst ging Ds. A.J. Mensink voor. Hij preekte over Johannes 15: 5 Ik ben de Wijnstok, u de ranken; wie in Mij blijft en Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt u niets doen.
Schriftlezing Johannes 15: 1 t/m 10 en Galaten 5: 18 t/m 26
https://kerkdienstgemist.nl/stations/13 ... 7480001371

In de avonddienst ging Ds. J.J. Mulder voor.
Hij preekte over 1 Samuel 3
Thema: Als de Heere weer van zich laat horen
1. Gods zwijgen doorbroken
2. Samuel geroepen
3. Gods aangrijpend woord
Schriftlezing 1 Samuel 3: 1 t/m 4:1a
https://kerkdienstgemist.nl/stations/13 ... 0540001372
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Cornelia83
Berichten: 274
Lid geworden op: 24 okt 2020, 19:39

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Cornelia83 »

Morgendienst ging Ds. A.J. Kunz voor.
Preek over Kolossenzen 4: 6 Laat uw woord altijd aangenaam zijn, met zout smakelijk gemaakt, opdat u weet hoe u iedereen moet antwoorden.
Schriftlezing Leviticus 2: 11 t/m 13, Markus 9: 43 t/m 50 en Kolossenzen 4: 2 t/m 6

Avonddienst ging Ds. J.W. van Bart voor.
Deze keer geen leerdienst over Nicea maar preek over Psalm 77.
Thema: Verzet en overgave
Schriftlezing Psalm 77, 1 Johannes 4: 7 t/m 15
Laten wij de belijdenis van de hoop onwrikbaar vasthouden, want Hij Die het beloofd heeft, is getrouw. (Hebreeën 10: 23 HSV)
Online
Bertiel
Berichten: 4719
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Bertiel »

gisterenmorgen - Ds. Koppelaar - 2 Sam 9 & 19:24- 31
Tekst 2 Sam 9: 7a

Gisterenavond - Ds R. C Boogaard - Pre 2
Zoeken naar een zeepbel
1. wat geen voordeel brengt
2. hoe je toch genieten kunt.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Geytenbeekje
Berichten: 8316
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Geytenbeekje »

s ochtends leesdienst wijlen ds F. Mallan (GGiN Nieuwerkerk)
Genesis 28- Geschiedenis van de Jakobsladder

s midags A.Geuze zondag 47
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10459
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Orchidee »

Geytenbeekje schreef:s ochtends leesdienst wijlen ds F. Mallan (GGiN Nieuwerkerk)
Genesis 28- Geschiedenis van de Jakobsladder

s midags A.Geuze zondag 47
Ik dacht dat jij in een hhg zat/zit @Geijtenbeekje.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie