Kleine ergernissen

DDD
Berichten: 29047
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Je kunt toch heel goed inloggen via je telefoon? Dat doe ik ook standaard, niet alleen omdat dat kantoorbeleid is, maar ook omdat dat veel sneller is.
newton
Berichten: 721
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Kleine ergernissen

Bericht door newton »

merel schreef:
Tiberius schreef: 06 jan 2024, 11:50
TSD schreef: 06 jan 2024, 11:47
Tiberius schreef: 06 jan 2024, 11:41 Eens met DDD; in de trein kan je uitstekend werken. Je moet wel een beetje concentreren, maar dan doe je gewoon oortjes in met studie-muziek op de achtergrond.
Ben ik ook wel eens, behalve bij 'gedoe' door uitvallende treinen, vertraging e.d. Dat leidt tot overvolle treinen en dus bepaald geen garantie op een normale werkplek. Dat gedoe was er helaas dit najaar erg veel en erg langdurig.
Klopt ja.
Ik heb het geluk dat er een uitstekende, alternatieve busverbinding is; de Brabantliner. De reis duurt dan wel iets langer, maar je kan ook daar goed werken.
Eerlijk gezegd durf ik het niet zo goed aan om te werken in de trein met privacy gevoelige informatie. Iedereen kan toch met je meekijken op de laptop. Mijn man zat recent in de bus naar Den Haag en kon meekijken in dossier van iemand die bij een verzekeraar werkt. Hij heeft haar daarop geattendeerd. Mijn ervaring met treinen zijn idem dito. Ik heb al regelmatig flarden van stukken op deze wijze kunnen inzien. Een plekje alleen heb je namelijk zelden. Daarnaast moet ik na 7 minuten overstappen en reis vervolgens nog geen 20 minuten naar mijn eindstation om weer over te stappen op een bus. Tegen de tijd dat ik goed en wel geinstalleerd ben, moet ik er alweer uit.
Voor je laptop zijn privacy filters beschikbaar. Een dun laagje over je scherm waardoor de kijkhoek erg beperkt wordt. Alleen als je recht achter de laptop zit kun je zien wat op je scherm staat. Een naast je zittende medereiziger kijkt schuin op het scherm en ziet alleen een zwart vlak. Als je bij je werkgever aangeeft in het OV te willen werken willen ze zoiets vast voor je bestellen. Zie bv https://privacyfilters.nl/
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33452
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Vrijwel iedereen zit als een zombie in zijn eigen wereld in het OV, dus zo heel bang hoef je daarvoor niet te zijn.
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10520
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Nakijkwerk doen in de trein levert altijd erg veel medeleven op. Met de leerlingen dan, niet met de nakijkende docent.
Zeeuw
Berichten: 11810
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 06 jan 2024, 10:12
Zeeuw schreef: 06 jan 2024, 09:34
HersteldHervormd schreef: 06 jan 2024, 09:30 Ik ben het wel eens met Bertiel, het OV is veel te duur voor degene die er af en toe gebruik van willen maken.

Daarnaast heb je nog wel eens storingen en ander oponthoud, dat heb je met een auto eigenlijk zo goed als nooit.
Nou…oponthoud is er met de auto ook voldoende helaas. Maar inderdaad, goedkoop is het niet. Ik moet bv woensdagochtend naar Barendrecht. Zou met de trein, retour, bijna € 40 kosten. Qua tijd in de trein 1:15, maar je moet naar het station en van station naar bestemming en vv. Dus zeker 1:35 bezig. Met de auto rond de 1:00. Zeker met een leaseauto is het al snel beslist.
Duurzamer willen leven zou ook een factor in de overweging kunnen zijn ;)
Met een zeer zuinige auto met een mooie accu voel ik me al uitermate duurzaam. Maar als de prijs-tijd-verhouding zou verschuiven, zou de trein wellicht een optie kunnen worden (soms, heel soms).
merel
Berichten: 10083
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 08 jan 2024, 07:52
merel schreef: 06 jan 2024, 10:12
Zeeuw schreef: 06 jan 2024, 09:34
HersteldHervormd schreef: 06 jan 2024, 09:30 Ik ben het wel eens met Bertiel, het OV is veel te duur voor degene die er af en toe gebruik van willen maken.

Daarnaast heb je nog wel eens storingen en ander oponthoud, dat heb je met een auto eigenlijk zo goed als nooit.
Nou…oponthoud is er met de auto ook voldoende helaas. Maar inderdaad, goedkoop is het niet. Ik moet bv woensdagochtend naar Barendrecht. Zou met de trein, retour, bijna € 40 kosten. Qua tijd in de trein 1:15, maar je moet naar het station en van station naar bestemming en vv. Dus zeker 1:35 bezig. Met de auto rond de 1:00. Zeker met een leaseauto is het al snel beslist.
Duurzamer willen leven zou ook een factor in de overweging kunnen zijn ;)
Met een zeer zuinige auto met een mooie accu voel ik me al uitermate duurzaam. Maar als de prijs-tijd-verhouding zou verschuiven, zou de trein wellicht een optie kunnen worden (soms, heel soms).
Bij mijn weten is de productie en het gebruik van een elektrische auto sowieso niet duurzaam. Het is alleen duurzamer dan een benzineauto

https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rij ... oen-is-het
Zeeuw
Berichten: 11810
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 08 jan 2024, 08:13
Zeeuw schreef: 08 jan 2024, 07:52
merel schreef: 06 jan 2024, 10:12
Zeeuw schreef: 06 jan 2024, 09:34
Nou…oponthoud is er met de auto ook voldoende helaas. Maar inderdaad, goedkoop is het niet. Ik moet bv woensdagochtend naar Barendrecht. Zou met de trein, retour, bijna € 40 kosten. Qua tijd in de trein 1:15, maar je moet naar het station en van station naar bestemming en vv. Dus zeker 1:35 bezig. Met de auto rond de 1:00. Zeker met een leaseauto is het al snel beslist.
Duurzamer willen leven zou ook een factor in de overweging kunnen zijn ;)
Met een zeer zuinige auto met een mooie accu voel ik me al uitermate duurzaam. Maar als de prijs-tijd-verhouding zou verschuiven, zou de trein wellicht een optie kunnen worden (soms, heel soms).
Bij mijn weten is de productie en het gebruik van een elektrische auto sowieso niet duurzaam. Het is alleen duurzamer dan een benzineauto

https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rij ... oen-is-het
Ik heb nergens gezegd dat ik een elektrische auto heb. Alleen dat ik me uitermate duurzaam voel.
MGG
Berichten: 3737
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

NOS die in dit is de dag aflevering 1499 20 minuten Palestijnse propaganda uitzend. Hamas zou zonder enige aanmerking akkoord kunnen gaan met deze aflevering.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Edelweiss »

MGG schreef: 09 jan 2024, 18:09 NOS die in dit is de dag aflevering 1499 20 minuten Palestijnse propaganda uitzend. Hamas zou zonder enige aanmerking akkoord kunnen gaan met deze aflevering.
Alleen de quote uit het stukje tekst al!
(Ik hoop de aflevering zelf morgen te beluisteren.)

"Er is niet alleen fysiek heel erg veel kapotgemaakt, maar er is ook in mensen zelf iets kapot gegaan. Het feit dat ze massaal uitgemoord kunnen worden en de wereld kijkt toe...'''

Dat je dit hardop durft te zeggen na 7 oktober zegt veel. Het woord 'tunnelvisie' krijgt hier wel een heel dubbele betekenis van.
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 362
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Edelweiss »

MGG schreef: 09 jan 2024, 18:09 NOS die in dit is de dag aflevering 1499 20 minuten Palestijnse propaganda uitzend. Hamas zou zonder enige aanmerking akkoord kunnen gaan met deze aflevering.
Net geluisterd - dit valt niet meer onder kleine ergenissen. Misselijkmakend, dit.
Piet Puk
Berichten: 5537
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Piet Puk »

Ik heb de podcast (omdat ik nieuwsgierig was geworden) ook geluisterd. Ik vind het niet echt een ergernis. Vanuit haar positie kan ik haar beeldvorming best begrijpen.
MGG
Berichten: 3737
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

Piet Puk schreef: 10 jan 2024, 11:39 Ik heb de podcast (omdat ik nieuwsgierig was geworden) ook geluisterd. Ik vind het niet echt een ergernis. Vanuit haar positie kan ik haar beeldvorming best begrijpen.
Het is de NOS niet radio Palestina.
margrietha
Berichten: 188
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Kleine ergernissen

Bericht door margrietha »

De paaseitjes die ik alweer in verschillende winkels zag liggen deze week!
Mannetje
Berichten: 7909
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

margrietha schreef: 11 jan 2024, 20:38 De paaseitjes die ik alweer in verschillende winkels zag liggen deze week!
Lekker toch? 't Is ook vroeg Pasen dit jaar.
-
DDD
Berichten: 29047
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Bertiel schreef: 05 jan 2024, 11:14
merel schreef: 03 jan 2024, 15:58
DDD schreef: 03 jan 2024, 13:52 Dat ligt eraan, maar in ieder geval zal een groepsreisdalticket goedkoper zijn.

https://www.ns.nl/producten/meest-gekoc ... et-daluren
Klopt, die gebruiken wij altijd als wij met ons gezin met de trein gaan, ideaal.
Niet bij een automaat te kopen dus.
Voorlopig weer voor de 10 jaar het OV gehad. Afzetterij
Ik moest hier wel even aan denken toen ik net op Utrecht Centraal merkte dat de overstaptrein ineens niet meer reed. Eerst natgeregend in een fietstocht van drie kwartier in de kop van Noord Holland en dan een half uur klappertanden op Utrecht Centraal deed me bijna spijt krijgen van de reis met de trein. Maar met wat omrijden fiets ik straks voor de wind naar huis.

Ik had natuurlijk ook gewoon even kunnen kijken, en zien dat het een half uur later droog zou zijn, maar goed. Zolang je fietst, is het zo erg niet, maar drijfnat in de wind staan een half uur vind ik toch geen pretje.
Plaats reactie