Vraag (algemeen)

Zeeuw
Berichten: 11671
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef: 25 jan 2024, 18:55 Waarom dan? Dan weet je dat je de komende vijftien, twintig jaar nog met een verouderd systeem zit.

Terwijl in 2023 de duurzame energieproductie wereldwijd met 50 procent groeide. Als dat nog een paar jaar zo doorgaat, dan is het de vraag of je over 20 jaar nog wel gas geleverd krijgt.

Ik zou geen geld investeren in een verouderd systeem.
Verouderd? Een keteltje met zeer laag gas verbruik. Mijn buren hebben een hybride die op het dak staat, heerlijk herrie makend voor de buurt. Kost een hoop, geen idee of het echt zo duurzaam is. Het gaat nu aardig met de panelen, maar is de saldering weg, succes ermee.
Doe mij maar een fijn Nefitje.
Zeeuw
Berichten: 11671
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef: 25 jan 2024, 21:07
Zeeuw schreef: 25 jan 2024, 18:08 CV ketel lekt flink: ja, dat onderdeel (hydroblok) gaat vaak kapot, dure reparatie etc. Dus…nieuwe ketel. Krijg als optie ‘vuilafscheider aanbrengen’. Heeft iemand een idee of dat echt toegevoegde waarde heeft?
Wat ik er zo van kan lezen zou ik dat wel doen ja. Het voorkomt een mogelijke dure reparatie in de toekomst doordat er vervuiling ophoopt in de ketel. Het schijnt bij nieuwe cv-ketels dringend geadviseerd te worden.
Ik moet me er ook weer eens in gaan verdiepen, maar ben er nog niet uit welke richting ik op wil. Ik neig naar hybride ipv gelijk helemaal op electra.
Ok, het kost nl maar 120 euro. Maar...wij van Nefit verplichten u ook weer tot een nieuwe klokthermostaat van Nefit, want die van Honeywell, die het al 15 jaar keurig doet, die is niet compatibel met onze ketel. Hoe kan dat nou? Een thermostaat is toch een thermostaat?
Bertiel
Berichten: 4657
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Bertiel »

Mij wordt remeha aanbevolen van diverse kanten
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw
Berichten: 11671
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Zeeuw »

Bertiel schreef: 25 jan 2024, 21:17 Mij wordt remeha aanbevolen van diverse kanten
Nou, ik heb dus nu een Remeha Tzerra. Dacht ook dat ik daar een goeie aan had. Maar google maar een op Remeha Hydroblok. Schijnt vaak voor te komen en is echt een pittige reparatie.
Ik weet het ook niet. Deze installateur is fan van Nefit. De vorige dus van Remeha. Een andere is weer helemaal Intergas fan. En ik? Het boeit me eigenlijk niks, zolang het ding het maar vooral heel lang probleemloos blijft doen :)
JvW
Berichten: 769
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef: 25 jan 2024, 21:20
Bertiel schreef: 25 jan 2024, 21:17 Mij wordt remeha aanbevolen van diverse kanten
Nou, ik heb dus nu een Remeha Tzerra. Dacht ook dat ik daar een goeie aan had. Maar google maar een op Remeha Hydroblok. Schijnt vaak voor te komen en is echt een pittige reparatie.
Ik weet het ook niet. Deze installateur is fan van Nefit. De vorige dus van Remeha. Een andere is weer helemaal Intergas fan. En ik? Het boeit me eigenlijk niks, zolang het ding het maar vooral heel lang probleemloos blijft doen :)
Intergas wordt inderdaad ook veel genoemd, maar wat je zegt klopt helemaal. Ik zou de installateur maar volgen, die zal ook het onderhoud moeten doen ten slotte. Ik moet eerst nog op zoek naar een andere installateur, de mijne is er een jaar geleden mee gestopt…. Heb je nog een tip?
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11671
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef: 25 jan 2024, 21:28
Zeeuw schreef: 25 jan 2024, 21:20
Bertiel schreef: 25 jan 2024, 21:17 Mij wordt remeha aanbevolen van diverse kanten
Nou, ik heb dus nu een Remeha Tzerra. Dacht ook dat ik daar een goeie aan had. Maar google maar een op Remeha Hydroblok. Schijnt vaak voor te komen en is echt een pittige reparatie.
Ik weet het ook niet. Deze installateur is fan van Nefit. De vorige dus van Remeha. Een andere is weer helemaal Intergas fan. En ik? Het boeit me eigenlijk niks, zolang het ding het maar vooral heel lang probleemloos blijft doen :)
Intergas wordt inderdaad ook veel genoemd, maar wat je zegt klopt helemaal. Ik zou de installateur maar volgen, die zal ook het onderhoud moeten doen ten slotte. Ik moet eerst nog op zoek naar een andere installateur, de mijne is er een jaar geleden mee gestopt…. Heb je nog een tip?
ITN in Nieuwdorp, Poppe installatietechniek in Goes. Beide niet te groot om echt persoonlijk te zijn.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5463
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door pierre27 »

Zeeuw schreef: 25 jan 2024, 21:13
DDD schreef: 25 jan 2024, 18:55 Waarom dan? Dan weet je dat je de komende vijftien, twintig jaar nog met een verouderd systeem zit.

Terwijl in 2023 de duurzame energieproductie wereldwijd met 50 procent groeide. Als dat nog een paar jaar zo doorgaat, dan is het de vraag of je over 20 jaar nog wel gas geleverd krijgt.

Ik zou geen geld investeren in een verouderd systeem.
Verouderd? Een keteltje met zeer laag gas verbruik. Mijn buren hebben een hybride die op het dak staat, heerlijk herrie makend voor de buurt. Kost een hoop, geen idee of het echt zo duurzaam is. Het gaat nu aardig met de panelen, maar is de saldering weg, succes ermee.
Doe mij maar een fijn Nefitje.
Ik begrijp je, heb nu paar situaties met herrie-warmtepomp gezien. Er gaat niks boven het gemak van een heerlijke gasgestookte cv.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD
Berichten: 28885
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door DDD »

Er zou gewoon een maximumnorm moeten zijn voor de geluidsbelasting door die dingen. Want een warmtepomp hóeft geen herrie te maken.
Ambtenaar
Berichten: 9320
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: 25 jan 2024, 23:41 Er zou gewoon een maximumnorm moeten zijn voor de geluidsbelasting door die dingen. Want een warmtepomp hóeft geen herrie te maken.
Die norm is er ook.
HersteldHervormd
Berichten: 6181
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door HersteldHervormd »

pierre27 schreef: 25 jan 2024, 23:33
Zeeuw schreef: 25 jan 2024, 21:13
DDD schreef: 25 jan 2024, 18:55 Waarom dan? Dan weet je dat je de komende vijftien, twintig jaar nog met een verouderd systeem zit.

Terwijl in 2023 de duurzame energieproductie wereldwijd met 50 procent groeide. Als dat nog een paar jaar zo doorgaat, dan is het de vraag of je over 20 jaar nog wel gas geleverd krijgt.

Ik zou geen geld investeren in een verouderd systeem.
Verouderd? Een keteltje met zeer laag gas verbruik. Mijn buren hebben een hybride die op het dak staat, heerlijk herrie makend voor de buurt. Kost een hoop, geen idee of het echt zo duurzaam is. Het gaat nu aardig met de panelen, maar is de saldering weg, succes ermee.
Doe mij maar een fijn Nefitje.
Ik begrijp je, heb nu paar situaties met herrie-warmtepomp gezien. Er gaat niks boven het gemak van een heerlijke gasgestookte cv.
Nog eens duurzamer ook, in veel gevallen.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1528
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Bourdon16 »

Ambtenaar schreef: 26 jan 2024, 07:46
DDD schreef: 25 jan 2024, 23:41 Er zou gewoon een maximumnorm moeten zijn voor de geluidsbelasting door die dingen. Want een warmtepomp hóeft geen herrie te maken.
Die norm is er ook.
Wij wonen in een wijkje zonder gasaansluitingen en iedereen heeft een warmptepomp. De warmptepompen maken wel geluid maar wij ervaren geen overlast.
Nu zitten we wel in een wijk die ruim is opgezet dus dat zal ook wel schelen.
Zeeuw
Berichten: 11671
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Zeeuw »

Bourdon16 schreef: 26 jan 2024, 08:35
Ambtenaar schreef: 26 jan 2024, 07:46
DDD schreef: 25 jan 2024, 23:41 Er zou gewoon een maximumnorm moeten zijn voor de geluidsbelasting door die dingen. Want een warmtepomp hóeft geen herrie te maken.
Die norm is er ook.
Wij wonen in een wijkje zonder gasaansluitingen en iedereen heeft een warmptepomp. De warmptepompen maken wel geluid maar wij ervaren geen overlast.
Nu zitten we wel in een wijk die ruim is opgezet dus dat zal ook wel schelen.
Nou, in Goes is ook een wijk met van die grote kasten bij ieder huis. Maar als je bij iemand voor de voordeur staat, dan bromt het behoorlijk. Misschien zijn ze bij jullie beter geïsoleerd?
Zeeuw
Berichten: 11671
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Zeeuw »

Ambtenaar schreef: 26 jan 2024, 07:46
DDD schreef: 25 jan 2024, 23:41 Er zou gewoon een maximumnorm moeten zijn voor de geluidsbelasting door die dingen. Want een warmtepomp hóeft geen herrie te maken.
Die norm is er ook.
Klopt. Maar het handhaven is wel een ding. En zelfs rond de norm: als je in de nacht het geluid continu hoort, dat wordt best vervelend op een bepaald moment.
DDD
Berichten: 28885
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door DDD »

Ik verwacht dat daar nog wel betere oplossingen voor komen. Want ik zou daar ook niet blij van worden. Aan de andere kant, als het warm is, heb ik zelf ook geraas aanstaan.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1528
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Vraag (algemeen)

Bericht door Bourdon16 »

Zeeuw schreef: 26 jan 2024, 09:48
Bourdon16 schreef: 26 jan 2024, 08:35
Ambtenaar schreef: 26 jan 2024, 07:46
DDD schreef: 25 jan 2024, 23:41 Er zou gewoon een maximumnorm moeten zijn voor de geluidsbelasting door die dingen. Want een warmtepomp hóeft geen herrie te maken.
Die norm is er ook.
Wij wonen in een wijkje zonder gasaansluitingen en iedereen heeft een warmptepomp. De warmptepompen maken wel geluid maar wij ervaren geen overlast.
Nu zitten we wel in een wijk die ruim is opgezet dus dat zal ook wel schelen.
Nou, in Goes is ook een wijk met van die grote kasten bij ieder huis. Maar als je bij iemand voor de voordeur staat, dan bromt het behoorlijk. Misschien zijn ze bij jullie beter geïsoleerd?
In Brabant is natuurlijk alles beter maar dat terzijde. De meeste mensen hebben zelf hun huis laten bouwen en het zijn dus een hoop verschillende lelijke grote kasten. Die van ons staat op de garage en bij koud weer hoor ik hem wel zoemen als ik bij de garage naar binnen ga. Die van de buren hoor ik niet.
Plaats reactie