Kleine ergernissen

merel
Berichten: 9962
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

DDD schreef: 23 jan 2024, 23:09
Bertiel schreef: 05 jan 2024, 11:14
merel schreef: 03 jan 2024, 15:58
DDD schreef: 03 jan 2024, 13:52 Dat ligt eraan, maar in ieder geval zal een groepsreisdalticket goedkoper zijn.

https://www.ns.nl/producten/meest-gekoc ... et-daluren
Klopt, die gebruiken wij altijd als wij met ons gezin met de trein gaan, ideaal.
Niet bij een automaat te kopen dus.
Voorlopig weer voor de 10 jaar het OV gehad. Afzetterij
Ik moest hier wel even aan denken toen ik net op Utrecht Centraal merkte dat de overstaptrein ineens niet meer reed. Eerst natgeregend in een fietstocht van drie kwartier in de kop van Noord Holland en dan een half uur klappertanden op Utrecht Centraal deed me bijna spijt krijgen van de reis met de trein. Maar met wat omrijden fiets ik straks voor de wind naar huis.

Ik had natuurlijk ook gewoon even kunnen kijken, en zien dat het een half uur later droog zou zijn, maar goed. Zolang je fietst, is het zo erg niet, maar drijfnat in de wind staan een half uur vind ik toch geen pretje.
Dat is ook erg vervelend. Op een station is het sowieso altijd koud en tochtig. Als je bat bent is het daar nog meer onbehaaglijk.

Ik was maandag met de storing iig blij dat ik 's morgens had besloten om thuis te werken. Anders was ik de sjaak geweest.
DDD
Berichten: 28890
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Het komt er op neer dat het concept ideaal is, maar de uitvoering door NS nog wel het een en ander te wensen overlaat.

Pas wilde ik met de trein naar een afspraak in Amsterdam. De trein reed niet. Dus ik moest met de auto. Dat is op zich al vervelend genoeg en ik snap dat ze er niet aan kunnen beginnen om dan autokosten te vergoeden. Dat hoeft ook niet. Maar bij vertraging van een half uur krijg je wel een tegemoetkoming. Dus ik dacht, laat ik die eens wat vaker gaan aanvragen. Krijg ik die tegemoetkoming niet, omdat ik geen half uur kon wachten en nu dus niet ben uitgecheckt. Ik kan daar dan weer met mijn pet niet bij. Ik heb in Amsterdam met de tram gereisd, dus dat ik daarheen moest, is overduidelijk.
Online
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1833
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ararat »

Ik snap dat wel. Het moet door de NS-medewerkers makkelijk en snel te controleren zijn binnen de eigen systemen. Ik vermoed dat er veel fraudepogingen gedaan worden.

We hebben in december best wel pech gehad met treinen, dat leverde dan weer wel met een paar klikken vrijwel gratis reizen op. We zijn tevreden met de service.
Geloven is een werkwoord
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9276
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kleine ergernissen

Bericht door parsifal »

DDD schreef: 24 jan 2024, 21:51 Het komt er op neer dat het concept ideaal is, maar de uitvoering door NS nog wel het een en ander te wensen overlaat.

Pas wilde ik met de trein naar een afspraak in Amsterdam. De trein reed niet. Dus ik moest met de auto. Dat is op zich al vervelend genoeg en ik snap dat ze er niet aan kunnen beginnen om dan autokosten te vergoeden. Dat hoeft ook niet. Maar bij vertraging van een half uur krijg je wel een tegemoetkoming. Dus ik dacht, laat ik die eens wat vaker gaan aanvragen. Krijg ik die tegemoetkoming niet, omdat ik geen half uur kon wachten en nu dus niet ben uitgecheckt. Ik kan daar dan weer met mijn pet niet bij. Ik heb in Amsterdam met de tram gereisd, dus dat ik daarheen moest, is overduidelijk.
Nederland is nog steeds beter dan Duitsland hierin. In Zweden kwam bij vertraging op een lange reis de conducteur langs met informatie over hoe geld terug te vragen. In Duitsland zat ik vorig jaar in een zwaar vertraagde trein en vroeg een conducteur over hoe nu te reizen (waarbij hij heel behulpzaam was), maar toen ik later keek over hoe een vergoeding te krijgen bleek verreweg de makkelijkste manier te zijn om alles via de conducteur in de vertraagde trein te regelen. Daar had hij me best op mogen wijzen :(.

Mijn ergernis over treinen in NL ligt meer bij Prorail en algemene spoorwegen dan NS. Nu ik in het noorden van het land woon merk ik hoe vreemd het is dat Zwolle-Meppel de enige railverbinding tussen de Noordelijke provincies en de rest van het land is. Als daar wat mis gaat (en dat doet het vaak genoeg) dan is er ook vrijwel geen alternatief. Twee gasten van ons hadden in/na de kerstvakantie afzonderlijk hun vlucht op Schiphol gemist omdat ze vast kwamen te zitten in Meppel. Ze hadden echt wel ruime speling ingepland.
Laatst gewijzigd door parsifal op 25 jan 2024, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mannetje
Berichten: 7834
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Wat een leuk slot onder je bericht ;) Even in je hoofd een mailtje getypt?
-
DDD
Berichten: 28890
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Ararat schreef: 25 jan 2024, 09:18 Ik snap dat wel. Het moet door de NS-medewerkers makkelijk en snel te controleren zijn binnen de eigen systemen. Ik vermoed dat er veel fraudepogingen gedaan worden.

We hebben in december best wel pech gehad met treinen, dat leverde dan weer wel met een paar klikken vrijwel gratis reizen op. We zijn tevreden met de service.
Het idiote is dat ik nog langs checkpoortjes ben gegaan, dus had zo kunnen uitchecken;-)

Weer wat geleerd.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9276
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kleine ergernissen

Bericht door parsifal »

Mannetje schreef: 25 jan 2024, 09:37 Wat een leuk slot onder je bericht ;) Even in je hoofd een mailtje getypt?
:) Tja, net na wat mailtjes en nog bezig met de koffie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Piet Puk
Berichten: 5481
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Piet Puk »

Dat elke keer in een ander topic(nadat een andere gesloten is) de discussie in een ander jasje over dr. Van den Brink verder gaat.
Mannetje
Berichten: 7834
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Piet Puk schreef: 26 jan 2024, 12:30 Dat elke keer in een ander topic(nadat een andere gesloten is) de discussie in een ander jasje over dr. Van den Brink verder gaat.
Die vraagt ook om aandacht...
-
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4148
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Iets wat aandacht krijgt, groeit.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10615
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ad Anker »

Piet Puk schreef: 26 jan 2024, 12:30 Dat elke keer in een ander topic(nadat een andere gesloten is) de discussie in een ander jasje over dr. Van den Brink verder gaat.
Jij vindt dat maar wat leuk. ;) Het moet wel gezegd worden dat dr. v.d. Brink de aandacht op zich gevestigd krijgt, telkenmale.
Piet Puk
Berichten: 5481
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Piet Puk »

Ad Anker schreef: 26 jan 2024, 13:40
Piet Puk schreef: 26 jan 2024, 12:30 Dat elke keer in een ander topic(nadat een andere gesloten is) de discussie in een ander jasje over dr. Van den Brink verder gaat.
Jij vindt dat maar wat leuk. ;) Het moet wel gezegd worden dat dr. v.d. Brink de aandacht op zich gevestigd krijgt, telkenmale.
Nou, inmiddels bepaald niet meer. De sfeer op het forum is er nou niet bepaald door verbeterd, vind je wel?
MGG
Berichten: 3626
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

Piet Puk schreef: 26 jan 2024, 15:06
Ad Anker schreef: 26 jan 2024, 13:40
Piet Puk schreef: 26 jan 2024, 12:30 Dat elke keer in een ander topic(nadat een andere gesloten is) de discussie in een ander jasje over dr. Van den Brink verder gaat.
Jij vindt dat maar wat leuk. ;) Het moet wel gezegd worden dat dr. v.d. Brink de aandacht op zich gevestigd krijgt, telkenmale.
Nou, inmiddels bepaald niet meer. De sfeer op het forum is er nou niet bepaald door verbeterd, vind je wel?
Ik vind het gister en vandaag ander best grappig.
Piet Puk
Berichten: 5481
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Piet Puk »

MGG schreef: 26 jan 2024, 16:08
Piet Puk schreef: 26 jan 2024, 15:06
Ad Anker schreef: 26 jan 2024, 13:40
Piet Puk schreef: 26 jan 2024, 12:30 Dat elke keer in een ander topic(nadat een andere gesloten is) de discussie in een ander jasje over dr. Van den Brink verder gaat.
Jij vindt dat maar wat leuk. ;) Het moet wel gezegd worden dat dr. v.d. Brink de aandacht op zich gevestigd krijgt, telkenmale.
Nou, inmiddels bepaald niet meer. De sfeer op het forum is er nou niet bepaald door verbeterd, vind je wel?
Ik vind het gister en vandaag ander best grappig.
Nou, jij liever dan ik! En ja, ik heb in het begin mezelf er ook in gemengd(waar Ad op doelt). Maar hoe het nu gaat, is het echt allemaal niet waard. Ik moet denken aan de bekende spreuk: Wie vecht voor een kerk, heeft een leven lang werk'. Ik denk dat hetzelfde op predikanten van toepassing is.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kleine ergernissen

Bericht door helma »

MGG schreef:
Piet Puk schreef: 26 jan 2024, 15:06
Ad Anker schreef: 26 jan 2024, 13:40
Piet Puk schreef: 26 jan 2024, 12:30 Dat elke keer in een ander topic(nadat een andere gesloten is) de discussie in een ander jasje over dr. Van den Brink verder gaat.
Jij vindt dat maar wat leuk. ;) Het moet wel gezegd worden dat dr. v.d. Brink de aandacht op zich gevestigd krijgt, telkenmale.
Nou, inmiddels bepaald niet meer. De sfeer op het forum is er nou niet bepaald door verbeterd, vind je wel?
Ik vind het gister en vandaag ander best grappig.
Ik kan er niets grappigs aan ontdekken.
He-le-maal niets.
Plaats reactie