Wat doen we vandaag?

-DIA-
Berichten: 32855
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

helma schreef: 15 jan 2024, 11:08
-DIA- schreef:Straks naar de begrafenis van mijn beste buurman. Het is een dankdienst, iets wat wij niet gewend zijn.
Gecondoleerd en sterkte Dia!
Ieder die gereageerd heeft dank. Ik ben terug van de rouwdienst. Bij het verlaten van de kerk kwam in ten val. Ik had geen rekening gehouden met een afstapje in de Schildkerk, en lag voor ik er erg in had op de vloer. Gelukkig waren er nogal wat mensen die me weer overeind hielpen. Nog wat pijn in rug en schouder.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
HersteldHervormd
Berichten: 6348
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door HersteldHervormd »

-DIA- schreef: 15 jan 2024, 15:19
helma schreef: 15 jan 2024, 11:08
-DIA- schreef:Straks naar de begrafenis van mijn beste buurman. Het is een dankdienst, iets wat wij niet gewend zijn.
Gecondoleerd en sterkte Dia!
Ieder die gereageerd heeft dank. Ik ben terug van de rouwdienst. Bij het verlaten van de kerk kwam in ten val. Ik had geen rekening gehouden met een afstapje in de Schildkerk, en lag voor ik er erg in had op de vloer. Gelukkig waren er nogal wat mensen die me weer overeind hielpen. Nog wat pijn in rug en schouder.
Ai, das vervelend DIA, sterkte, hopelijk trekt de pijn snel weg en vallen de klachten mee.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1597
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bourdon16 »

-DIA- schreef: 15 jan 2024, 15:19
helma schreef: 15 jan 2024, 11:08
-DIA- schreef:Straks naar de begrafenis van mijn beste buurman. Het is een dankdienst, iets wat wij niet gewend zijn.
Gecondoleerd en sterkte Dia!
Ieder die gereageerd heeft dank. Ik ben terug van de rouwdienst. Bij het verlaten van de kerk kwam in ten val. Ik had geen rekening gehouden met een afstapje in de Schildkerk, en lag voor ik er erg in had op de vloer. Gelukkig waren er nogal wat mensen die me weer overeind hielpen. Nog wat pijn in rug en schouder.
Sterkte Dia, ook voor het herstel. Hopelijk heb je een goede dienst gehad.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 4032
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Terri »

HersteldHervormd schreef: 15 jan 2024, 11:41
Maanenschijn schreef: 15 jan 2024, 11:35
HersteldHervormd schreef:
Maanenschijn schreef: 11 jan 2024, 23:20 Vanavond een ‘speeddate’ gehad als SGP’er met leerlingen van het openbaar voortgezet onderwijs.

Korte afdronk:

- Inzake vluchtelingen opnemen ben ik met gang rechts ingehaald door de leerlingen;
- Stikstof: nooit van gehoord, boeren stinken;
- Genderneutrale toiletten, vermoei me er niet mee. Her is veel homofobie op school. Homo’s worden niet geaccepteerd.
- Sportvoorziening zijn er genoeg, geen geld in steken, we gaan toch naar de sportschool. Bouw liever huizen.
- bij speciale gelegenheden moet alcoholgebruik vanaf 16 mogen.

Ook goede gesprekken gehad over geloof, hoe de Bijbel functioneert in het dagelijks leven.
Grappig, maar was het een christelijke/reformatorische school?
Nee, een openbare middelbare school.
Oh ja, wel grappig vind ik. Wel goed dat je dit doet, dan weet je wel een beetje hoe de tendens onder jongeren is.
Mannetje schreef: 15 jan 2024, 10:49 Denk het niet gezien de post van Maanenschijn "openbaar ..."
Ik kon het er niet direct uit opmaken hoor. Ik zit ook niet in het onderwijs. :jongle
Maanenschijn schreef het in z'n eerste regel: Vanavond een ‘speeddate’ gehad als SGP’er met leerlingen van het openbaar voortgezet onderwijs.

Wellicht zag je dat over het hoofd.
HersteldHervormd
Berichten: 6348
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door HersteldHervormd »

Terri schreef: 15 jan 2024, 16:29
HersteldHervormd schreef: 15 jan 2024, 11:41
Maanenschijn schreef: 15 jan 2024, 11:35
HersteldHervormd schreef:
Grappig, maar was het een christelijke/reformatorische school?
Nee, een openbare middelbare school.
Oh ja, wel grappig vind ik. Wel goed dat je dit doet, dan weet je wel een beetje hoe de tendens onder jongeren is.
Mannetje schreef: 15 jan 2024, 10:49 Denk het niet gezien de post van Maanenschijn "openbaar ..."
Ik kon het er niet direct uit opmaken hoor. Ik zit ook niet in het onderwijs. :jongle
Maanenschijn schreef het in z'n eerste regel: Vanavond een ‘speeddate’ gehad als SGP’er met leerlingen van het openbaar voortgezet onderwijs.

Wellicht zag je dat over het hoofd.
Jep, inderdaad :livre
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

Ach Dia! Hopelijk valt het mee met de klachten! Beterschap.
-DIA-
Berichten: 32855
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

helma schreef: 15 jan 2024, 17:28 Ach Dia! Hopelijk valt het mee met de klachten! Beterschap.
Ik denk dat het achteraf nog wel meevalt. Wat pijn in de rug en de schouders.

Ja, en verder, ook aan degene die er naar vroeg: Het is vanzelf een heel andere 'rouwdienst' als wij gewend zijn.
Dus ja, ik vond het toch wel vreemd.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1492
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Delftenaar »

En toch: soms ervaar je in zeg maar het "Overjordaanse" herkenning.
Dan kan het ondanks heel andere gebruiken en/of tradities toch goed zijn.
DDD
Berichten: 29033
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door DDD »

Zo heel anders zal het vast niet geweest zijn. Ik heb nog nooit een niet-christelijke dankdienst voor het leven meegemaakt.
-DIA- schreef: 15 jan 2024, 10:28 Straks naar de begrafenis van mijn beste buurman. Het is een dankdienst, iets wat wij niet gewend zijn.
Dan is hij vast oud mogen worden. Ik vind het woord dankdienst wel passend, maar niet in alle gevallen. Dus in zoverre is het een gevoelig ding en kun je het beter een afscheidsdienst noemen. Maar het woord dankdienst laat duidelijker zien dat God in alles gedankt mag worden.
-DIA-
Berichten: 32855
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door -DIA- »

DDD schreef: 15 jan 2024, 18:51 Zo heel anders zal het vast niet geweest zijn. Ik heb nog nooit een niet-christelijke dankdienst voor het leven meegemaakt.
-DIA- schreef: 15 jan 2024, 10:28 Straks naar de begrafenis van mijn beste buurman. Het is een dankdienst, iets wat wij niet gewend zijn.
Dan is hij vast oud mogen worden. Ik vind het woord dankdienst wel passend, maar niet in alle gevallen. Dus in zoverre is het een gevoelig ding en kun je het beter een afscheidsdienst noemen. Maar het woord dankdienst laat duidelijker zien dat God in alles gedankt mag worden.
Hij was 80, pas 60 jaar getrouwd, maar toch veel vitaler dan ik. Dat was tot voor kort, want het is allemaal heel snel gegaan.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17581
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door huisman »

Paar honderd kilometer gereden voor een weekje vakantie. :super
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1597
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door Bourdon16 »

huisman schreef: 26 jan 2024, 19:22 Paar honderd kilometer gereden voor een weekje vakantie. :super
Geniet ervan!
HersteldHervormd
Berichten: 6348
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef: 26 jan 2024, 19:22 Paar honderd kilometer gereden voor een weekje vakantie. :super
Enjoy!
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door helma »

huisman schreef:Paar honderd kilometer gereden voor een weekje vakantie. :super
Geniet ervan! We zullen je missen morgen.
2e Hans
Berichten: 182
Lid geworden op: 12 aug 2022, 12:25

Re: Wat doen we vandaag?

Bericht door 2e Hans »

-DIA- schreef: 15 jan 2024, 18:42
helma schreef: 15 jan 2024, 17:28 Ach Dia! Hopelijk valt het mee met de klachten! Beterschap.
Ik denk dat het achteraf nog wel meevalt. Wat pijn in de rug en de schouders.

Ja, en verder, ook aan degene die er naar vroeg: Het is vanzelf een heel andere 'rouwdienst' als wij gewend zijn.
Dus ja, ik vond het toch wel vreemd.
Deze buurman waarschijnlijk: https://www.hgjb.nl/in-memoriam-roel-bartels/
Plaats reactie