Hoe was je zondag [2]?

Henk J
Berichten: 2864
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Henk J »

helma schreef: 01 jan 2024, 19:45 Ds CP de Boer, Renswoude CGK

Zondagmorgen 31-12

Mattheüs 7:24-27
De gelijkenis van de wijze en de dwaze bouwer
1. De overeenkomsten
2. Het verschil
Had vanavond een rit van twee keer een half uur dus dan kun je mooi een preek luisteren, luister ook graag naar jullie dominee. Bekende stof maar toch nieuwe inzichten o.a. over de 'bouwmaterialen'.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 18007
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door huisman »

Vandaag meegeluisterd met eigen gemeente. ds. C.P de Boer. (CGK) Vanwege vakantie tijd om nog twee preken te beluisteren.
Ds. P.G. Heijkamp (GG) en ds. W van Vlastuin (HHK).
Wat zijn wij bevoorrecht in ons land dat op vele kansels en in vele kerkverbanden het Evangelie mag klinken.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Bertiel
Berichten: 5075
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Bertiel »

Een wonderlijke jubileumzondag van dr van Kooten
2 Thes 2: 1-12'
Gisterenmorgen
Vijftig jarin in de dienst des HEEREN doen mij niet terug maar vooruit zien
1. Maak u vertrouwd met Gods geopenbaarde schema
2. Wees beducht voor de verleiding die al werkzaam is
3. Wees berekend op de openbaring van de Wetteloze

Gisterenavond
De Heere openbaart ons wat wij weten moeten over de wetteloze
1. de antichrist onderwerpt de heel wereld aan zijn macht
2. hij verheft zicht boven alle goden om zelf god te zijn
3. God straft verwerpen waarheid met zenden van de leugengeest
4. De Antichrist wordt bij Christus' wederkomst verteerd.

Indringend werd ons voorgehouden wat ons nog te wachten staat
Beide preken van harte aanbevolen om na te luisteren!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw
Berichten: 12314
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Zeeuw »

Bertiel schreef: 29 jan 2024, 08:04 Een wonderlijke jubileumzondag van dr van Kooten
2 Thes 2: 1-12'
Gisterenmorgen
Vijftig jarin in de dienst des HEEREN doen mij niet terug maar vooruit zien
1. Maak u vertrouwd met Gods geopenbaarde schema
2. Wees beducht voor de verleiding die al werkzaam is
3. Wees berekend op de openbaring van de Wetteloze

Gisterenavond
De Heere openbaart ons wat wij weten moeten over de wetteloze
1. de antichrist onderwerpt de heel wereld aan zijn macht
2. hij verheft zicht boven alle goden om zelf god te zijn
3. God straft verwerpen waarheid met zenden van de leugengeest
4. De Antichrist wordt bij Christus' wederkomst verteerd.

Indringend werd ons voorgehouden wat ons nog te wachten staat
Beide preken van harte aanbevolen om na te luisteren!
Heb je een link voor me Bertiel? (Ja, sorry, ik zou inmiddels moeten weten in welke gemeente u ter kerke gaat...:-))
Bertiel
Berichten: 5075
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Bertiel »

Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Heidebloem
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 jan 2024, 13:22

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Heidebloem »

huisman schreef:Vandaag meegeluisterd met eigen gemeente. ds. C.P de Boer. (CGK) Vanwege vakantie tijd om nog twee preken te beluisteren.
Ds. P.G. Heijkamp (GG) en ds. W van Vlastuin (HHK).
Wat zijn wij bevoorrecht in ons land dat op vele kansels en in vele kerkverbanden het Evangelie mag klinken.
Gisteravond hadden wij jullie ds, nog niet eerder gehoord maar mooie preek over de wijze en dwaze bouwer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk

merel
Berichten: 10738
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door merel »

huisman schreef: 29 jan 2024, 00:34 Vandaag meegeluisterd met eigen gemeente. ds. C.P de Boer. (CGK) Vanwege vakantie tijd om nog twee preken te beluisteren.
Ds. P.G. Heijkamp (GG) en ds. W van Vlastuin (HHK).
Wat zijn wij bevoorrecht in ons land dat op vele kansels en in vele kerkverbanden het Evangelie mag klinken.
Waarom zou je op zondag 4 diensten ( 6-8 uur) preken luisteren? Ik kan mij niet voorstellen dat je dan nog wat opneemt of onthoudt.
Zeeuw
Berichten: 12314
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 29 jan 2024, 08:48
huisman schreef: 29 jan 2024, 00:34 Vandaag meegeluisterd met eigen gemeente. ds. C.P de Boer. (CGK) Vanwege vakantie tijd om nog twee preken te beluisteren.
Ds. P.G. Heijkamp (GG) en ds. W van Vlastuin (HHK).
Wat zijn wij bevoorrecht in ons land dat op vele kansels en in vele kerkverbanden het Evangelie mag klinken.
Waarom zou je op zondag 4 diensten ( 6-8 uur) preken luisteren? Ik kan mij niet voorstellen dat je dan nog wat opneemt of onthoudt.
Omdat je, als je Hem mag kennen, het heerlijk vindt meer over Hem te mogen horen.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11565
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Mister »

merel schreef: 29 jan 2024, 08:48
huisman schreef: 29 jan 2024, 00:34 Vandaag meegeluisterd met eigen gemeente. ds. C.P de Boer. (CGK) Vanwege vakantie tijd om nog twee preken te beluisteren.
Ds. P.G. Heijkamp (GG) en ds. W van Vlastuin (HHK).
Wat zijn wij bevoorrecht in ons land dat op vele kansels en in vele kerkverbanden het Evangelie mag klinken.
Waarom zou je op zondag 4 diensten ( 6-8 uur) preken luisteren? Ik kan mij niet voorstellen dat je dan nog wat opneemt of onthoudt.
Heerlijk toch? Als het resoneert in je binnenste is het echt niet teveel. En nee, je onthoudt niet alles. Maar voor die ene zin, die onverwachte lijn, die mooie exegese of dat andere wat blijft haken en de week in meegaat, is het toch waard?
Henk J
Berichten: 2864
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Henk J »

Het verschilt ook wel per keer, gisteren heb ik goed kunnen luisteren en had er voor mij zo een dienst bij gekund. Maar vorig jaar met dankdag ben ik naar drie diensten gegaan i.v.m. een doopdienst elders in de middag en toen vond ik het wel te veel eigenlijk hoewel het samenkomen en samen zingen als gemeente sowieso nooit te veel is.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18959
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door helma »

4 kerkdiensten bezoeken is wat anders dan 4 preken luisteren.

Het vult je hoofd, je hart en je denken.
Wij hebben gisteravond ook nog een preek aangezet ( en anders lezen we...dat is eigenlijk hetzelfde toch?) We waren een groot gedeelte van de avond met z'n tweeën.



Geytenbeekje
Berichten: 8535
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Geytenbeekje »

sochtends leespreek ds ha minderman hosea 11 v 11
smiddags:Liturgie DV 28 januari, middagdienst

Psalm 7:6
Psalm 25:6
Lezen Psalm 90
Psalm 90:4, 7
Psalm 6:1, 2
Psalm 89:14

Thema van de preek: HC 4, Buiten Jezus is er geen troost
1. Geen troost in onze onmacht
2. Geen troost in vraag om medelijden
3. Geen troost in beroep op barmhartigheid

Vragen bij de preek:
1. Is het nu wel rechtvaardig van God als wij iets moeten doen wat we niet kunnen doen?
2. Waarom kan God de zonde niet voor een keer door de vingers zien?
3. Wat zijn Gods eigenschappen (met een moeilijk woord: deugden)? Is de ene eigenschap belangrijker dan de andere? Wat is de enige weg om behouden te worden? Bewandel je die weg ook? Wat heeft dat te maken met de jongste zoon uit de gelijkenis?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 18007
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door huisman »

merel schreef: 29 jan 2024, 08:48
huisman schreef: 29 jan 2024, 00:34 Vandaag meegeluisterd met eigen gemeente. ds. C.P de Boer. (CGK) Vanwege vakantie tijd om nog twee preken te beluisteren.
Ds. P.G. Heijkamp (GG) en ds. W van Vlastuin (HHK).
Wat zijn wij bevoorrecht in ons land dat op vele kansels en in vele kerkverbanden het Evangelie mag klinken.
Waarom zou je op zondag 4 diensten ( 6-8 uur) preken luisteren? Ik kan mij niet voorstellen dat je dan nog wat opneemt of onthoudt.
Doe dit ook niet elke zondag. Nu was er een keer tijd voor. Toen wij nog een druk gezin waren ging het natuurlijk ook niet.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel
Berichten: 10738
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door merel »

huisman schreef: 29 jan 2024, 10:04
merel schreef: 29 jan 2024, 08:48
huisman schreef: 29 jan 2024, 00:34 Vandaag meegeluisterd met eigen gemeente. ds. C.P de Boer. (CGK) Vanwege vakantie tijd om nog twee preken te beluisteren.
Ds. P.G. Heijkamp (GG) en ds. W van Vlastuin (HHK).
Wat zijn wij bevoorrecht in ons land dat op vele kansels en in vele kerkverbanden het Evangelie mag klinken.
Waarom zou je op zondag 4 diensten ( 6-8 uur) preken luisteren? Ik kan mij niet voorstellen dat je dan nog wat opneemt of onthoudt.
Doe dit ook niet elke zondag. Nu was er een keer tijd voor. Toen wij nog een druk gezin waren ging het natuurlijk ook niet.
Dat laatste begrijp ik. Het zou mij ook niet lukken.
Henk J
Berichten: 2864
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Hoe was je zondag [2]?

Bericht door Henk J »

Als je de diensten op afstand meeluistert scheelt dat natuurlijk ook qua tijd, je kunt een minuut van tevoren inschakelen, je hoeft niet naar de kerk toe en weer naar huis, even praten na de dienst valt ook niet mee, niet omkleden. Bij elkaar is dat zo een half uur winst per dienst.
Plaats reactie