Vakantie

HersteldHervormd
Berichten: 6185
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Maanenschijn schreef: 20 feb 2024, 16:42
HersteldHervormd schreef:Bedankt voor de tip Bruna. Wij zitten alleen niet in het Zwarte Woud. Staat nog wel een keer op het lijstje ;) Vooral de Titisee en die berg die daar in de buurt zit schijnen erg leuk te zijn.

Hebben de RF'ers al plannen gemaakt voor de zomer?
Ja, wij hopen naar Italië te gaan. Caravannetje mee en pootjes uitdraaien op een camping in Trente.
Lekker man, klinkt niet verkeerd. Klopt het dat ze daar ook Duits praten? Best vreemd; Duitstalige Italianen. Maar dat is net zo vreemd als Italiaans sprekende mensen in Zwitserland. Daar kwam ik laatst achter. In een behoorlijk grote regio in Zwitserland spreken ze Italiaans. Ik vind dat soort weetjes altijd wel leuk.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
HersteldHervormd
Berichten: 6185
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Edelweiss schreef: 20 feb 2024, 16:52
HersteldHervormd schreef: 20 feb 2024, 14:53 Duidelijk. Bazel ligt direct aan de grens, dus dat is wel een andere plek dan zomaar ergens in Zwitzerland. Heel erg lang extra omrijden zal je niet, hooguit 10 minuten ofzo. Vorig jaar heb ik 45€ mogen betalen om er alleen even doorheen te rijden haha.
Toch bedankt, die 45 euro houden de wegen hier in uitstekende staat ;-)

Heb je specifieke plannen voor Basel? Ik vind de Altstadt zo mooi. Daar ligt zoveel geschiedenis rondom bijvoorbeeld Erasmus. Ik word er altijd een beetje stil van. Het Historisches Museum Basel en de Basler Münster zijn echt de moeite waard.
Ik moet jou bedanken voor de Walensee en Vaduz. Het was echt prachtig! We wilde ook naar Zürich gaan, maar het weer wilde afgelopen zomer niet meewerken :)

Ik heb me nog niet echt verdiept in de stad Bazel. Wij hopen op vakantie te gaan naar de Vogezen, dus Bazel is prima te doen vanaf daar. Straatsburg is ook goed te doen; lijkt me ook leuk. Bedankt voor de tips. Geldt ook voor parsival.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Chrisje72
Berichten: 1488
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Vakantie

Bericht door Chrisje72 »


HersteldHervormd schreef: Hebben de RF'ers al plannen gemaakt voor de zomer?
Nee zover denk ik meestal niet vooruit. Ik heb zelfs nog niet eens vrij gevraagd. Manlief wel, 2 weken voor en 2 weken na de zomervakantie. Maar die wil toch niet weg.
Liefst wil ik wel met een andere volwassene (naast mijn mede volwassen kinderen), dan hoef ik niet altijd degene te zijn die bepaalt.
Maar misschien blijf ik gewoon thuis zoals meestal

Gebruikersavatar
Heidebloem
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 jan 2024, 13:22

Re: Vakantie

Bericht door Heidebloem »


HersteldHervormd schreef:
Hebben de RF'ers al plannen gemaakt voor de zomer?
Jep. Wij blijven thuis, met veel hartzeer 🫤
We (vooral ik), zijn gek op reizen!
Maar moet veel aan ons huis gebeuren en m'n man gaat een opleiding volgen. Geen geld voor een reis dus!

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantie

Bericht door refo »

HersteldHervormd schreef: 20 feb 2024, 18:46
Tiberius schreef: 20 feb 2024, 16:17
HersteldHervormd schreef: 20 feb 2024, 16:08 Bedankt voor de tip Bruna. Wij zitten alleen niet in het Zwarte Woud. Staat nog wel een keer op het lijstje ;) Vooral de Titisee en die berg die daar in de buurt zit schijnen erg leuk te zijn.

Hebben de RF'ers al plannen gemaakt voor de zomer?
Titisee is inderdaad erg leuk; en ook die berg (de naam ben ik even kwijt, maar ik herinner me van de omschrijving dat er iets van 'markante kale kop' in staat).

Wij gaan naar een Vakanz-park in Winterberg DV.
Ik heb precies hetzelfde, ben ook de naam kwijt. Ik ben met familie ook een paar dagen in het Sauerland, het ligt alleen niet in de buurt van Winterberg ;).
Bedoelen jullie de Feldberg?
HersteldHervormd
Berichten: 6185
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

refo schreef: 20 feb 2024, 22:35
HersteldHervormd schreef: 20 feb 2024, 18:46
Tiberius schreef: 20 feb 2024, 16:17
HersteldHervormd schreef: 20 feb 2024, 16:08 Bedankt voor de tip Bruna. Wij zitten alleen niet in het Zwarte Woud. Staat nog wel een keer op het lijstje ;) Vooral de Titisee en die berg die daar in de buurt zit schijnen erg leuk te zijn.

Hebben de RF'ers al plannen gemaakt voor de zomer?
Titisee is inderdaad erg leuk; en ook die berg (de naam ben ik even kwijt, maar ik herinner me van de omschrijving dat er iets van 'markante kale kop' in staat).

Wij gaan naar een Vakanz-park in Winterberg DV.
Ik heb precies hetzelfde, ben ook de naam kwijt. Ik ben met familie ook een paar dagen in het Sauerland, het ligt alleen niet in de buurt van Winterberg ;).
Bedoelen jullie de Feldberg?
Volgens mij niet.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17467
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vakantie

Bericht door huisman »

HersteldHervormd schreef: 20 feb 2024, 16:08 Bedankt voor de tip Bruna. Wij zitten alleen niet in het Zwarte Woud. Staat nog wel een keer op het lijstje ;) Vooral de Titisee en die berg die daar in de buurt zit schijnen erg leuk te zijn.

Hebben de RF'ers al plannen gemaakt voor de zomer?
Grieks eiland met een paar (klein)kinderen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
Bertiel
Berichten: 4659
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vakantie

Bericht door Bertiel »

meivakantie, 2 weken aan de Loire tussen Blois en Orleans
ZOmervakantie staat in het teken van de baby
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantie

Bericht door refo »

In augustus hopen we 2 weken naar Weggis te gaan. Dat plaatsje ligt aan het Vierwoudstrekenmeer. Ons huis staat ongeveer 250 meter hoger dan het meer, dus we krijgen een prachtig uitzicht over het meer en daarachter het Berner Oberland. (Of we kijken 2 weken tegen wolken aan, dat kan natuurlijk ook)
Laatst gewijzigd door refo op 21 feb 2024, 08:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ambtenaar
Berichten: 9320
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

Dit jaar bezoeken we Kroatië.
HersteldHervormd
Berichten: 6185
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

huisman schreef: 20 feb 2024, 23:36
HersteldHervormd schreef: 20 feb 2024, 16:08 Bedankt voor de tip Bruna. Wij zitten alleen niet in het Zwarte Woud. Staat nog wel een keer op het lijstje ;) Vooral de Titisee en die berg die daar in de buurt zit schijnen erg leuk te zijn.

Hebben de RF'ers al plannen gemaakt voor de zomer?
Grieks eiland met een paar (klein)kinderen.
Corfu?
Ambtenaar schreef: 21 feb 2024, 08:25 Dit jaar bezoeken we Kroatië.
Met het vliegtuig?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12123
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vakantie

Bericht door Herman »

Zuid-Vogezen, dorpje Belfahy
Ambtenaar
Berichten: 9320
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

HersteldHervormd schreef: 21 feb 2024, 08:51 Met het vliegtuig?
Nee, met de auto
HersteldHervormd
Berichten: 6185
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vakantie

Bericht door HersteldHervormd »

Herman schreef: 21 feb 2024, 08:52 Zuid-Vogezen, dorpje Belfahy
Ik wil je niet bang maken, maar dan zitten we akelig dicht bij elkaar in de buurt :D
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12123
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Vakantie

Bericht door Herman »

HersteldHervormd schreef: 21 feb 2024, 08:55
Herman schreef: 21 feb 2024, 08:52 Zuid-Vogezen, dorpje Belfahy
Ik wil je niet bang maken, maar dan zitten we akelig dicht bij elkaar in de buurt :D
Als de weken niet samenvallen, blijft de afstand tussen jou en mij gewoon plus 600 kilometer.
Plaats reactie