Wordt de term 'hellend vlak' nog wel serieus genomen?

Ambtenaar
Berichten: 9202
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Wordt de term 'hellend vlak' nog wel serieus genomen?

Bericht door Ambtenaar »

J.C. Philpot schreef: 23 feb 2024, 10:45 Dan moet je nog eens goed teruglezen. Ik spreek zowel mijn waardering uit voor goede hedendaagse bijbelkringen, als dat ik aangeef waar het mis kan gaan.
Je hebt gelijk. Ik heb je nuancering onvoldoende gewaardeerd.
Geytenbeekje
Berichten: 8297
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Wordt de term 'hellend vlak' nog wel serieus genomen?

Bericht door Geytenbeekje »

Ambtenaar schreef: 23 feb 2024, 11:02
J.C. Philpot schreef: 23 feb 2024, 10:45 Dan moet je nog eens goed teruglezen. Ik spreek zowel mijn waardering uit voor goede hedendaagse bijbelkringen, als dat ik aangeef waar het mis kan gaan.
Je hebt gelijk. Ik heb je nuancering onvoldoende gewaardeerd.
Dank je ;)
Online
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Wordt de term 'hellend vlak' nog wel serieus genomen?

Bericht door Maanenschijn »

Ambtenaar schreef:
Maanenschijn schreef: 23 feb 2024, 10:31 Verheerlijking van dat verleden is het ook niet, maar wat ik wel opmerk is dat er tijd en vrijheid was om met elkaar over het geloof te spreken. Niet zo zeer kerkelijk gebonden, of strikt georganiseerd. En vaak persoonlijk. Dat vind ik mooi. Net zo mooi als nu met een groepje een boek bespreken waarbij een persoonlijke noot doorklinkt.
Er is nog steeds alle vrijheid om met elkaar over het geloof te spreken, als je lid bent van de juiste kerk. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit in sommige kerken sterk wordt ontmoedigd of zelfs verboden zonder ambtelijk toezicht. En dat zal ook zijn oorzaken hebben, o.a. het babbelgehalte.
Zeker, in bepaalde kerken of gemeenten zal dat misschien niet eenvoudig zijn. Dat is hier al eens besproken. Of de oorzaak het babbelgehalte is, of niet-bijbelse uitwassen, of angst daarvoor, of…enz, daar heb ik geen zicht op.

Daarnaast ben ik zelf eigenwijs genoeg om wat eigenzinnig te zijn in dit soort ‘regelgeving’. Daar hoef ik zelfs niet voor van kerk te veranderen :).

En @Geytenbeekje: het is vrijdag vandaag, visdag. Maar ik hou veel meer van gehakt, dus ik heb er geen last van ;) .
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wordt de term 'hellend vlak' nog wel serieus genomen?

Bericht door J.C. Philpot »

Ambtenaar schreef: 23 feb 2024, 11:02
J.C. Philpot schreef: 23 feb 2024, 10:45 Dan moet je nog eens goed teruglezen. Ik spreek zowel mijn waardering uit voor goede hedendaagse bijbelkringen, als dat ik aangeef waar het mis kan gaan.
Je hebt gelijk. Ik heb je nuancering onvoldoende gewaardeerd.
:super
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Plaats reactie