Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Posthoorn »

HHR schreef: 17 feb 2024, 14:12 Waarom zou je fysieke winkels in stand houden als het online net zo makkelijk kan?
Dingen veranderen nu eenmaal.

De lantaarns worden 's avonds ook niet meer aangestoken.
Ik zou Smitje toch wel missen in Gouda. :langue
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

HHR schreef: 17 feb 2024, 14:12 Waarom zou je fysieke winkels in stand houden als het online net zo makkelijk kan?
Dingen veranderen nu eenmaal.

De lantaarns worden 's avonds ook niet meer aangestoken.
Eens. Wat heeft het voor zin om een lokale winkelier online te laten bestellen terwijl je dat zelf ook kan.
Bovendien kan je online makkelijker e-books kopen.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3053
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Lilian1975 »

Tiberius schreef: 17 feb 2024, 17:05
HHR schreef: 17 feb 2024, 14:12 Waarom zou je fysieke winkels in stand houden als het online net zo makkelijk kan?
Dingen veranderen nu eenmaal.

De lantaarns worden 's avonds ook niet meer aangestoken.
Eens. Wat heeft het voor zin om een lokale winkelier online te laten bestellen terwijl je dat zelf ook kan.
Bovendien kan je online makkelijker e-books kopen.
Sociale element. Intermenselijk contact.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Ik kom steeds minder in fysieke winkels. Recent bestelde ik meerdere bijbels. Het kwam niet in mijn hoofd op om die in de boekhandel te halen. Die heb ik direct online besteld. Eerder probeerde ik dit soort aankopen wel in de winkel te doen. Vaak hadden ze niet wat ik zocht.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine ergernissen

Bericht door J.C. Philpot »

Er zijn ook mensen die snuffelen en ideeën opdoen in de fysieke boekhandel. En vervolgens bij de goedkoopste site kopen.

Mijn persoonlijke ergernis is dat boeken die ik bij Bol of bij Amazon bestel vaak beschadigd aankomen, vanwege de zeer slechte en dunne verpakking (mag niks kosten, omdat ze zo goedkoop mogelijk willen zijn). Een alternatief wat ik uitprobeer is om af en toe op de site van Bruna te bestellen, en er voor te kiezen om in de lokale Bruna op te halen. Alleen is de Bruna weer een stuk duurder als Bol of Amazon. Maar wel weer meer kans dat je een net boek zonder beschadigingen krijg.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Zeeuw
Berichten: 11625
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Lilian1975 schreef: 17 feb 2024, 17:24
Tiberius schreef: 17 feb 2024, 17:05
HHR schreef: 17 feb 2024, 14:12 Waarom zou je fysieke winkels in stand houden als het online net zo makkelijk kan?
Dingen veranderen nu eenmaal.

De lantaarns worden 's avonds ook niet meer aangestoken.
Eens. Wat heeft het voor zin om een lokale winkelier online te laten bestellen terwijl je dat zelf ook kan.
Bovendien kan je online makkelijker e-books kopen.
Sociale element. Intermenselijk contact.
Instandhouding van je binnenstad etc. Vooral kleding koop ik nooit online. We hebben hier een paar heerlijke winkels. Maar...ze moeten inderdaad niet 3 keer niet hebben wat ik zoek. Dan ga ik wel online.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Bij A snuffelen en bij B bestellen doe ik nooit. Er zijn een paar boekhandels waar ik graag kom, juist vanwege het brede aanbod. Ook een Donner loop ik nooit voorbij.

Kleding koop ik vrijwel altijd online. In de meeste steden zijn vooral de grote ketens te vinden en in de buurt zijn vrijwel geen boetiekjes.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

De voortdurende taalfouten in de IZB podcast Eerst dit. Vooral Maartje Lamberink maakt bijna in iedere zin een fout. En dan heb ik het nog niet eens over de heel vreemde klemtonen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Klantenservice van het energiebedrijf is niet telefonisch bereikbaar.
Ik meen mij toch te herinneren dat ze uitgaande telefoontjes erg goed kunnen plegen.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Gian »

Posthoorn schreef: 17 feb 2024, 15:09
HHR schreef: 17 feb 2024, 14:12 Waarom zou je fysieke winkels in stand houden als het online net zo makkelijk kan?
Dingen veranderen nu eenmaal.

De lantaarns worden 's avonds ook niet meer aangestoken.
Ik zou Smitje toch wel missen in Gouda. :langue
Kan je altijd nog naar Samma
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

In het RD las in een interessant interview met een vrouw die promoveert op de kerkelijke tucht.
Tineke Boele-Noort schreef: „Dat helpt wel. Maar neem nu die openbaarheid. Als iemand dure kleren draagt waarvoor misschien kinderarbeid is verricht, is dat ook heel openbaar en zichtbaar. Net als wanneer iemand een nieuwe dieselauto koopt.
Het irriteert mij dat mensen nog steeds denken dat diesel gelijk staat aan slecht.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Diesel staat ook gelijk aan slecht en is zelfs over afzienbare tijd verboden voor nieuwe auto's.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef: 23 mar 2024, 08:33 Diesel staat ook gelijk aan slecht en is zelfs over afzienbare tijd verboden voor nieuwe auto's.
Het is de fijnstof die echt slecht is, maar dat is vooral niet goed voor de gezondheid van de mens. Alhoewel diesel auto's ook vaak veel meer NO en NOx uitbraken dan benzine. De techniek staat echter ook niet stil en word dit allemaal veel beter. Ik woon in een stedelijke omgeving dus diesel is überhaupt niet rendabel voor mij.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
MGG
Berichten: 3553
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

DDD schreef: 23 mar 2024, 08:33 Diesel staat ook gelijk aan slecht en is zelfs over afzienbare tijd verboden voor nieuwe auto's.
Het eerste deel van je zin is achterhaalde informatie. Het blijft mij verbazen dat veel mensen dit na jaren nog steeds niet weten. Of je moet bedoelen dat elke verbrandingsmotor gelijk staat aan slecht.

Tineke zegt niet voor niks een nieuwe dieselauto. Waarschijnlijk puur omdat diesel een slechtere naam heeft dan benzine.

https://www.verkeerskunde.nl/artikel/ba ... realiseren

https://www.autoweek.nl/tweedehandsauto ... et-milieu/
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Het geldt voor benzine natuurlijk precies hetzelfde.
Plaats reactie