Presidentsverkiezingen USA 2024

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9327
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door parsifal »

KDD schreef: 02 apr 2024, 18:34 Volgens mij heeft Trump de vorige verkiezing verloren omdat hij het niet kon laten om John McCain een trap na te geven. En als hij de volgende verkiezing verliest zal het ook zijn omdat hij zijn grote mond niet kan houden.
Het is op zich verontrustend dat dat hem zwaarder wordt aangerekend dan zware fraude waar hij voor veroordeeld is en zijn uitspraken over bestorming van Capitool (veroordeelden zijn gijzelaars, geen afwijzing van protesten, incl "hang Mike Pence").
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
DDD
Berichten: 29028
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door DDD »

HersteldHervormd schreef: 02 apr 2024, 10:46
DDD schreef: 02 apr 2024, 10:04
HersteldHervormd schreef: 02 apr 2024, 09:43 https://www.rd.nl/artikel/1058503-trans ... beledigend

Hoe help je Trump nog beter in zijn zadel? Ik vind dit zo'n politieke blunder zeg. Voor alle mensen die al neigden naar Republikeinen zijn dit soort berichten wel het laatste zetje. Ook zijn lang niet alle Democratische stemmers hier blij mee.
Ik vind het juist een principiële keuze waar ik veel waardering voor heb. Een president behoort er voor iedereen te zijn. Persoonlijke opvattingen mogen daarbij maar beperkt een rol spelen.
Hoe kan je daar waardering voor hebben? Leg eens uit als je wil.
Dat staat er toch duidelijk? Ik zie geen reden waarom iemand daarin zijn persoonlijke opvattingen zo ver zou doordrijven (even afgezien van de vraag wat hij er zelf van vindt) dat hij een bepaalde dag niet houdt omdat het Pasen is.
elbert
Berichten: 1348
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:04
Contacteer:

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door elbert »

HersteldHervormd schreef: 02 apr 2024, 09:43 https://www.rd.nl/artikel/1058503-trans ... beledigend

Hoe help je Trump nog beter in zijn zadel? Ik vind dit zo'n politieke blunder zeg. Voor alle mensen die al neigden naar Republikeinen zijn dit soort berichten wel het laatste zetje. Ook zijn lang niet alle Democratische stemmers hier blij mee.
Die Transgender Visibility Day wordt al sinds 2009 op 31 maart gehouden. Het communicatieteam van het Witte Huis wijdt er sinds 2021 elk jaar een tweet aan. Het lijkt er bovendien op dat dit buiten Biden om is gegaan (hoewel hij er uiteraard verantwoordelijk voor is), zie dit bericht. Als praktizerend katholiek heeft Biden wel Pasen gevierd. Ik ben zelf zeker geen fan van die hele transgenderideologie en dat de Republikeinen dit politiek uitmelken snap ik wel (hoewel ik minder blij ben met hun politieke opportunisme hierbij), maar dit is de context.
merel
Berichten: 10066
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef: 02 apr 2024, 09:51 https://www.eo.nl/programmas/god-jesus-trump

Een nieuwe serie van Tijs van den Brink over de aanhang van Trump.
Leuk programma
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9327
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door parsifal »

Ik weet niet of dit in kinderpraat hoort of hier.
https://twitter.com/Acyn/status/1791314 ... 1VsoA&s=19

Het maakt wel duidelijk dat er dieper gezonken kan worden dan wat af en toe in Nederlandse politiek rondgaat, en verder niet om te generaliseren, maar ook het SGP vrouwenstandpunt weer even te overwegen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9042
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef: 17 mei 2024, 08:19(...) en verder niet om te generaliseren, maar ook het SGP vrouwenstandpunt weer even te overwegen.
:D
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
KDD
Berichten: 1566
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door KDD »

Een schuldig vonnis voor Trump en de gevolgen ervan voor het land
Districtsadvocaat Alvin Bragg luidt een nieuw en destabiliserend tijdperk van de Amerikaanse politiek in.

https://www.wsj.com/articles/donald-tru ... _permalink
gallio
Berichten: 1978
Lid geworden op: 14 jan 2004, 16:01

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door gallio »

KDD schreef: 31 mei 2024, 01:28 Een schuldig vonnis voor Trump en de gevolgen ervan voor het land
Districtsadvocaat Alvin Bragg luidt een nieuw en destabiliserend tijdperk van de Amerikaanse politiek in.

https://www.wsj.com/articles/donald-tru ... _permalink
Er zijn allicht mensen die vinden dat DJT in 2016 (or daarvoor al) een nieuw en destabiliserend tijdperk van de Amerikaanse politiek heeft ingeluid.
HersteldHervormd
Berichten: 6345
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door HersteldHervormd »

parsifal schreef: 17 mei 2024, 08:19 Ik weet niet of dit in kinderpraat hoort of hier.
https://twitter.com/Acyn/status/1791314 ... 1VsoA&s=19

Het maakt wel duidelijk dat er dieper gezonken kan worden dan wat af en toe in Nederlandse politiek rondgaat, en verder niet om te generaliseren, maar ook het SGP vrouwenstandpunt weer even te overwegen.
Grappig filmpje. Het viel mij ook op dat iedereen een microfoontje heeft. Je krijgt dan snel gekakel, maar het is ook een soort stappenplan voor hoe word ik te dik. Het lijkt wel of je te dik moet zijn in de USA :D
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32855
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door -DIA- »

Begrijpen we dat er mensen zijn die Trump blijven steunen... Hoe kunnen mensen anderen volgen.... al zijn ze helemaal fout. Hoe kon in de jaren '30 zo heel Duitsers achter zich krijgen? Hoe kan het dat velen in Rusland Poetin trouw blijven? Is het te verklaren? Ik dacht dat dit psychologisch te verklaren moest zijn.
Wat doet demagogie? Is dat onschuldig? Ik dacht het niet. Andere vraag die op kan komen: Heeft een volk het wel door als de leiders demagogen zijn? Wat is het voor geest dat hen kritiekloos doet volgen?
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9327
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door parsifal »

KDD schreef: 31 mei 2024, 01:28 Een schuldig vonnis voor Trump en de gevolgen ervan voor het land
Districtsadvocaat Alvin Bragg luidt een nieuw en destabiliserend tijdperk van de Amerikaanse politiek in.

https://www.wsj.com/articles/donald-tru ... _permalink
Deze rechtzaak gaat denk ik over weinig en in Nederland zouden we waarschijnlijk deze zaak afdoen met wat afkeer van Trump's gedrag, en een boete voor gesjoemel met wat administratie. In het land van Clinton en Lewinsky en van Hunter Biden is dat allemaal wat anders. Het is ook niets vergeleken met de mogelijke rol van Trump op 6 Januari 2021, waar de rechtbank (nog) niet over gesproken heeft, wat erg is voor de democratie.

Er lijkt weinig inhoudelijke reden te zijn om aan het oordeel van de jury te twijfelen. (Zoals gezegd mogelijk wel aan het gewicht dat het nu heeft). De destabilisatie in de VS is natuurlijk al tijden aan de gang. Radicalisering zie je zowel links als rechts, met extreem woke, en extreem MAGA met alle complotdenken erbij. Maar je kunt moeilijk zeggen dat dit een belangrijk punt is in de tweedeling, wanneer drieenhalf jaar geleden een grote groep mensen regeringsgebouwen bestormde; opgeroepen werd tot het lynchen van de vice-president; de weggestemde president zonder bewijs dingen roept over stemfraude en geen afkeuring uitspreekt van de oproep tot het lynchen van zijn vice-president. Ja het gaat zelfs zover dat hij suggereert dat de mensen die veroordeeld zijn na 6 januari 2021 gijzelaars zijn.

Trump vaart wel bij de tweedeling. Direct na het oordeel van de jury, valt hij de rechter aan (het is de jury die beslist heeft), eerder viel hij zelfs familie van de rechter aan. Hij haalt de Biden-regering erbij, terwijl dit iets van de rechtelijke macht in New York is.

Ik begrijp het als je geen fan van Democraten of Biden bent (al is Biden echt wel een gematigd democraat), maar dat iedereen zo achter Trump aan loopt kan ik echt niet bij. Dat komt echt over als het uiterste cynisme.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12217
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door Herman »

parsifal schreef: 31 mei 2024, 08:43 Ik begrijp het als je geen fan van Democraten of Biden bent (al is Biden echt wel een gematigd democraat), maar dat iedereen zo achter Trump aan loopt kan ik echt niet bij. Dat komt echt over als het uiterste cynisme.
Zelfs gematigde republikeinen vinden dit een fake vonnis. Dat is tamelijk zorgelijk, want je zou denken dat ergens het gezonde verstand de overhand krijgt in de USA en er gewoon twee tamelijk normale nieuwe kandidaten aan de presidentsverkiezingen mee gaan doen die het brede midden op het oog heeft.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9327
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door parsifal »

Herman schreef: 31 mei 2024, 08:52
parsifal schreef: 31 mei 2024, 08:43 Ik begrijp het als je geen fan van Democraten of Biden bent (al is Biden echt wel een gematigd democraat), maar dat iedereen zo achter Trump aan loopt kan ik echt niet bij. Dat komt echt over als het uiterste cynisme.
Zelfs gematigde republikeinen vinden dit een fake vonnis. Dat is tamelijk zorgelijk, want je zou denken dat ergens het gezonde verstand de overhand krijgt in de USA en er gewoon twee tamelijk normale nieuwe kandidaten aan de presidentsverkiezingen mee gaan doen die het brede midden op het oog heeft.
Biden is oud, maar verder niet abnormaal in standpunten of gedrag (of verleden). Ik zie ook liever een Klobuchar (liberaler dan Biden, maar wel altijd op zoek naar verbinding met tegenstanders) bij de Democraten, omdat ze wat jonger is. Maar daar is niet genoeg brede steun voor in de partij blijkbaar. Net zo min als voor een andere kandidaat.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
KDD
Berichten: 1566
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Presidentsverkiezingen USA 2024

Bericht door KDD »

De laatste president die moreel oprecht en eerlijkk was, was Jimmy Carter. Dat was in ieder geval geen succesverhaal. Voor de stabiliteit zou het goed zijn om weer een no-nonsense president te zien. Ik denk dat Ted Cruz een goede keuze zou zijn geweest.
Plaats reactie