Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1158
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Anselmus »

HersteldHervormd schreef: 18 apr 2024, 13:53 Een excuus wil niet altijd maar gelijk zeggen dat de kous direct is afgedaan.
Welk beeld heb je dan van genade en vergeving? En van het zeventig maal zeven? De consequenties moet je inderdaad soms dragen (zoals schadevergoeding betalen of een slachtoffer ruimte geven te rouwen of boos te zijn als er ingrijpende gevolgen zijn), maar aangezien Huisman geen schade is aangedaan en DDD excuses heeft gemaakt is de houding die Christus leert volgens mij om schuldenaren te vergeven en niet met deze reserve een zuinige opmerking maken over wantrouwen.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33324
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Tiberius »

Nieuw onderwerp, a.u.b.; ieders punt is duidelijk.
DDD
Berichten: 28795
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door DDD »

huisman schreef: 18 apr 2024, 12:36
Terri schreef: 18 apr 2024, 12:20
DDD schreef: 18 apr 2024, 11:16 Aha. Je hebt duidelijk gelijk. Dan heb ik me inderdaad vergist. Dat is mogelijk wel vervelend voor de geïnterviewde en daar bied ik graag mijn excuses voor aan.
Groots!
Ik hoop dat je opponenten nu tevreden zijn... :hum
Tevreden is een groot woord. Het excuus komt pas na het zoveelste bewijs. Ik blijf de eerste beschuldiging onbegrijpelijk vinden. Dat zegt wat over een diep wantrouwen en dat vind ik nogal lastig. Ik geloof namelijk dat wantrouwen geen christelijke deugd is.
Daar zijn wij het niet over eens. Een belangrijk deel van de eerdere 'bewijzen' betrof citaten uit andere artikelen.

En verder ben ik totaal niet wantrouwend tegenover het ND en evenmin tegenover de geïnterviewde.
DDD
Berichten: 28795
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door DDD »

Tiberius schreef: 18 apr 2024, 14:25 Nieuw onderwerp, a.u.b.; ieders punt is duidelijk.
Excuses. Dat had ik nog niet gezien. Ik hoop dat het mag blijven staan.;-)
HersteldHervormd
Berichten: 6126
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door HersteldHervormd »

Anselmus schreef: 18 apr 2024, 13:59
HersteldHervormd schreef: 18 apr 2024, 13:53 Een excuus wil niet altijd maar gelijk zeggen dat de kous direct is afgedaan.
Welk beeld heb je dan van genade en vergeving? En van het zeventig maal zeven? De consequenties moet je inderdaad soms dragen (zoals schadevergoeding betalen of een slachtoffer ruimte geven te rouwen of boos te zijn als er ingrijpende gevolgen zijn), maar aangezien Huisman geen schade is aangedaan en DDD excuses heeft gemaakt is de houding die Christus leert volgens mij om schuldenaren te vergeven en niet met deze reserve een zuinige opmerking maken over wantrouwen.
Dus jij vind in alle gevallen dat de kous afgedaan is als de ander zijn excuses maakt?

Ik heb het hele draadje niet helemaal gevolgd, maar ik vind dat gewoon niet, en kan begrijpen dat andere niet direct over gaan tot de orde van de dag. Dit staat los van vergeven.

Bij een kind werkt dit toch ook zo? Al kan het nog 100x sorry zeggen, daarmee hoeft het niet direct klaar te zijn. Dat is mijn enige punt die ik wil maken.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17406
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door huisman »

DDD schreef: 18 apr 2024, 14:34
Tiberius schreef: 18 apr 2024, 14:25 Nieuw onderwerp, a.u.b.; ieders punt is duidelijk.
Excuses. Dat had ik nog niet gezien. Ik hoop dat het mag blijven staan.;-)
Maar ik mag niet meer reageren dus gaan we over tot de orde van de dag.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28795
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door DDD »

Wat een drukte op het forum. Waar zou dat allemaal voor zijn? 56 gasten. Zo spectaculair is het gesprek toch niet, zou je zeggen.
Inwoner
Berichten: 408
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Inwoner »

DDD schreef: 18 apr 2024, 15:51 Wat een drukte op het forum. Waar zou dat allemaal voor zijn? 56 gasten. Zo spectaculair is het gesprek toch niet, zou je zeggen.
Het valt mij ook op hoeveel mensen er online zijn. Zijn Ahrefs, Amazon, Bing, Google en Semrush allemaal meelezers?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23866
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door refo »

DDD schreef: 18 apr 2024, 15:51 Wat een drukte op het forum. Waar zou dat allemaal voor zijn? 56 gasten. Zo spectaculair is het gesprek toch niet, zou je zeggen.
Nu meer dan 300. Misschien allemaal hackers.
Bertiel
Berichten: 4639
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Bertiel »

Je zou haast denken dat er een curatorium is of zo.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Zita »

Bertiel schreef: 18 apr 2024, 18:18 Je zou haast denken dat er een curatorium is of zo.
Dan tikken we de 1000 bezoekers wel aan, hoor :)
DDD
Berichten: 28795
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door DDD »

Het zal toch het convent zijn, denk ik. Iets anders kan ik niet bedenken. Dat is natuurlijk een heel belangrijke gebeurtenis.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17406
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door huisman »

DDD schreef: 19 apr 2024, 22:15 Het zal toch het convent zijn, denk ik. Iets anders kan ik niet bedenken. Dat is natuurlijk een heel belangrijke gebeurtenis.
Maar besloten met daarna een kort persmoment.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28795
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door DDD »

Gelukkig wel. Dat lijkt me ook de enige manier om een gesprek over zulke moeilijke dingen te voeren.
HersteldHervormd
Berichten: 6126
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door HersteldHervormd »

Zita schreef: 18 apr 2024, 18:30
Bertiel schreef: 18 apr 2024, 18:18 Je zou haast denken dat er een curatorium is of zo.
Dan tikken we de 1000 bezoekers wel aan, hoor :)
:D
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie