Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12077
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Herman »

huisman schreef:
DDD schreef: 19 apr 2024, 22:15 Het zal toch het convent zijn, denk ik. Iets anders kan ik niet bedenken. Dat is natuurlijk een heel belangrijke gebeurtenis.
Maar besloten met daarna een kort persmoment.
Ik verwacht wel wat live quotes van jou.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33324
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Tiberius »

Herman schreef: 20 apr 2024, 10:09
huisman schreef:
DDD schreef: 19 apr 2024, 22:15 Het zal toch het convent zijn, denk ik. Iets anders kan ik niet bedenken. Dat is natuurlijk een heel belangrijke gebeurtenis.
Maar besloten met daarna een kort persmoment.
Ik verwacht wel wat live quotes van jou.
Het is volgens mij vertrouwelijk tot de persconferentie om 16 uur.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12077
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Herman »

Dat weet ik, vandaar dat ik het niet kon laten om een aanmoediging te plaatsen.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1159
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Anselmus »

Tiberius schreef: 20 apr 2024, 10:46
Herman schreef: 20 apr 2024, 10:09
huisman schreef:
DDD schreef: 19 apr 2024, 22:15 Het zal toch het convent zijn, denk ik. Iets anders kan ik niet bedenken. Dat is natuurlijk een heel belangrijke gebeurtenis.
Maar besloten met daarna een kort persmoment.
Ik verwacht wel wat live quotes van jou.
Het is volgens mij vertrouwelijk tot de persconferentie om 16 uur.
Tipje van de sluier:
Veel mannen van middelbare leeftijd, meesten in stemmig gekeurd pak, beginnend kalend, minimaal 2 vrouwen aanwezig (op de achterste rij). PowerPoint geprojecteerd onder het orgel met stellingen waarop aanwezigen kunnen reageren. De overgrote meerderheid is het eens met de stelling dat de Heilige Geest de cultuur kan gebruiken om de kerk in alle waarheid te leiden. Vijf mannen op het podium :modo
Fides Quaerens Intellectum
Mannetje
Berichten: 7799
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Mannetje »

https://scientias.nl/de-eerste-letter-v ... ool-haalt/
Arme kinderen met Zwaluw als achternaam...

Ik kijk examens heen en weer na. Dus opgave 1 van A naar Z en dan opgave 2 Z naar A, opgave 3 van A naar Z enz.
Soms ook per bundel van opgaven, maar nooit examen voor examen.
-
Online
merel
Berichten: 9895
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door merel »

Mannetje schreef: 24 apr 2024, 21:12 https://scientias.nl/de-eerste-letter-v ... ool-haalt/
Arme kinderen met Zwaluw als achternaam...

Ik kijk examens heen en weer na. Dus opgave 1 van A naar Z en dan opgave 2 Z naar A, opgave 3 van A naar Z enz.
Soms ook per bundel van opgaven, maar nooit examen voor examen.
Jammer dat ik niet tijdens mijn studie getrouwd ben. Ik zit nu beter in het alfabet dan voor mijn huwelijk.
Bertiel
Berichten: 4643
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Bertiel »

https://www.rd.nl/artikel/1061491-waaro ... in-wekerom

Sociale druk mbt schoolkeuze vanwege een open toelatingsbeleid. te gek voor woorden!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Online
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1514
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Bourdon16 »

Bertiel schreef: 26 apr 2024, 16:40 https://www.rd.nl/artikel/1061491-waaro ... in-wekerom

Sociale druk mbt schoolkeuze vanwege een open toelatingsbeleid. te gek voor woorden!
Ik kan het me ook niet echt voorstellen. Daarvoor moet je denk ik toch echt tenminste GG zijn. Ik ben blij dat bij ons de meeste mensen inclusief GG toch kiezen voor onze dorpsschool.
Bertiel
Berichten: 4643
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Bertiel »

ja, hoewel ik weet dat er in ons dorp ook door wat rechtse Hervormden en de locale GG een poging gedaan is om een reformatorische school op te richten. Dankbaar dat ze het niet gelukt is.
Vanochtend met koningspelen zag ik wie er allemaal hun kind naar school doen, heel mooi dat hun kinderen allemaal nog de oude psalmen leren en de bijbel open gaat ondanks dat de ouders niet langer of überhaupt niet naar kerk gaan!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9229
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door parsifal »

Mannetje schreef: 24 apr 2024, 21:12 https://scientias.nl/de-eerste-letter-v ... ool-haalt/
Arme kinderen met Zwaluw als achternaam...

Ik kijk examens heen en weer na. Dus opgave 1 van A naar Z en dan opgave 2 Z naar A, opgave 3 van A naar Z enz.
Soms ook per bundel van opgaven, maar nooit examen voor examen.
Daarom anoniem en ongeordend nakijken.
In wiskunde hebben we dit probleem trouwens met wetenschappelijke publicaties. In veel takken van wetenschap is het gebruikelijk om degene die het meeste werk gedaan heeft, een eerste auteur positie te geven. In wiskunde wordt vaak toch alfabetisch gewerkt. Dit kan nadelige gevolgen hebben voor Prof Zygmund als zij een interdisciplinaire beurs aanvraagt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8994
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door J.C. Philpot »

Ik lees inderdaad dat de directeur van de School met de Bijbel sociale druk noemt, maar in hoeverre dat een feit is en de mate waarop dat zou gaan spelen, is mij niet duidelijk

Dat Reformatorische scholen elkaar als concurrentie zien, vind ik wel een teken dat we het hier nog heel goed hebben in Nederland. Die luxe hebben ze in het buitenland vaak niet.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
MGG
Berichten: 3580
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door MGG »

Bertiel schreef: 26 apr 2024, 16:40 https://www.rd.nl/artikel/1061491-waaro ... in-wekerom

Sociale druk mbt schoolkeuze vanwege een open toelatingsbeleid. te gek voor woorden!
Aldus de directeur van een school die geen concurrentie wil! Vermeld je deze cruciale informatie bewust niet?
Bertiel
Berichten: 4643
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Bertiel »

Concurrentie in rechtzinnigheid. Er is er school. Statenvertaling, 1773, en nog is het niet goed genoeg.
Kan me er oprecht boos over maken.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
MGG
Berichten: 3580
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door MGG »

De sociale druk is zo groot dat een eerdere poging waarbij de kerkenraad betrokken was niet gelukt is. Als ouders behoefte hebben aan een nieuwe school, dan is dat wat mij betreft prima.
Laatst gewijzigd door MGG op 26 apr 2024, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
TSD
Berichten: 2120
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door TSD »

Bertiel schreef: 26 apr 2024, 17:34 Concurrentie in rechtzinnigheid. Er is er school. Statenvertaling, 1773, en nog is het niet goed genoeg.
Kan me er oprecht boos over maken.
Nee, er groeit gewoon een school uit zijn jasje, ze constateren dat die leerlingen niet uit Kootwijkerbroek, maar uit de omgeving komen, vooral Wekerom, en kiezen logischerwijs dan voor een nieuwe school in de omgeving om dit probleem op te lossen.

Ik snap het punt van de SmdB wel omdat het neveneffect is dat ook andere gezinnen zich bij deze school zullen aansluiten. Ik ben het daar ook wel mee eens omdat de identiteit van de SmdB juist nu zal verwateren en dat is bepaald geen winst, maar verlies.

Echter, ouders bepalen waar ze hun kind naar school doen en er is dus een groep ouders die vanwege het toelatingsbeleid kiest voor Kootwijkerbroek. Andere ouders kiezen praktisch voor de school in hun woonplaats die qua identiteit ook prima is. Maar als je dan zowel een school met open als gesloten toelatingsbeleid hebt, dan zullen er ongetwijfeld zijn die een andere afweging gaan maken.

Verschil open/gesloten toelatingsbeleid is helemaal geen gekke reden om een afweging in te maken als ouders en heeft helemaal niet te maken met concurrentie in rechtzinnigheid. De ene zal juist op de basisschool zijn/haar kind beschermd willen opvoeden, de ander vindt iets meer verscheidenheid niet erg. Ik vind dat in elk geval een legitieme reden en zeker niet één om je boos over te maken.
Plaats reactie