ejvl schreef: ↑29 apr 2024, 10:26Dat klopt inderdaad. Ook voor zaken die in mijn ogen nergens op slaan. Predikant zegt iets over slingers als er een baby geboren is, resultaat, het overgrote deel hangt geen slingers op bij geboorte baby.pierre27 schreef: ↑27 apr 2024, 23:24Dat klopt, ik werk veel zowel in het onderwijs als in het bedrijfsleven met mensen uit deze omgeving. Wat mij opvalt is een sterke hang naar elkaar en een bijna blindelings vertrouwen wat de dominee zegt. Helaas gaat dat soms ten kostte van het zelf onderzoeken van de Schrift. Daar vind ik wel iets van.Job schreef: ↑27 apr 2024, 23:15pierre27 schreef: ↑27 apr 2024, 23:08
Ik denk dat dit echt wel iets meevalt, was vandaag er een stuk van de dag op de Denbi verkoping. Liep allerlei soort van volk door elkaar heen. Geen Amish-achtige taferelen. Wanneer ouders voor een school willen kiezen die aansluit bij hun doopbelofte heb ik daar niets dan alleen respect voor. Helaas vond en vind ik de gekozen werkwijze van de GG aldaar in dezen niet de beste werkwijze. Een goede vriend van me is directeur van een paar overkoepelende christelijke basisscholen in de buurt en zodoende hoor ik al langer deze verhalen. Nochtans begrijp ik goed dat niet alle ouders hun kroost naar deze scholen willen en kunnen sturen.
Op zich eens, mits ouders dan ook echt voor zo'n school kiezen uit innerlijke overtuiging. Wanneer het vanuit een sociale, kerkelijke druk is, dan kun je je afvragen hoe principieel het allemaal is.
Ik zou het kunnen googlen maar wat is Denbi voor een doel?
Als de predikant zegt dat rose fietsbanden niet horen, zal het overgrote deel hier naar luisteren. (dit is gechargeerd uiteraard).
En zeker als de predikant zich al meerdere malen heeft uitgesproken tegen de SMDB-scholen, verwacht ik dat het overgrote deel van de kinderen uit de GG zal vertrekken naar de nieuwe school.
Ik ken de SMDB daar van binnenuit en dit is echt een school op reformatorische grondslag met inderdaad de SV, 1773, personeel, enzovoorts. Het enige is dat er ook kinderen met een broek mogen komen die wel net zo goed elke week een psalm moeten leren en zich moeten conformeren aan het beleid.
Hele "jammere" manier en gang van zaken en dit toont het sektarisch karakter vind ik.
En dat terwijl er natuurlijk genoeg andere reformatorische scholen zijn waar meisjes in een broek mogen komen.
Wat is er precies mis met slingers?