Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Job »

J.C. Philpot schreef: 29 apr 2024, 14:37
Evangelist schreef: 29 apr 2024, 14:31Wat een harde veroordeling?
Weet jij alles? Is het de taak van een politieke partij om tucht te oefenen? Is er schuld beleden?
Dat is helemaal geen veroordeling. Ik zeg alleen dat ik de vraag van een medeforummer begrijp.
Ik vroeg het niet met het oog op de scheiding, wel met het oog op z'n huidige huwelijk met een VVD-prominent.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Job »

Ik wil trouwens de suggestie dat ik wellicht bedoelde dat dhr. D. geen SGP-lid meer zou kunnen zijn vanwege een bepaalde zonde, verre van me werpen.

Als dat zo zou werken, dan had de SGP geen leden meer.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9010
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door J.C. Philpot »

Job schreef: 29 apr 2024, 18:14 Ik wil trouwens de suggestie dat ik wellicht bedoelde dat dhr. D. geen SGP-lid meer zou kunnen zijn vanwege een bepaalde zonde, verre van me werpen.

Als dat zo zou werken, dan had de SGP geen leden meer.
Je hoeft je niet te verontschuldigen. Je vraag is een hele logische vraag. Als anderen je daarom allerlei farizeische motieven toedichten, zegt dat meer over de ander dan over jou.

Zoals eerder gezegt: als iemand zijn leven inricht in strijd met de principes van zijn of haar partij, roept dat de vraag op of iemand nog achter de partij staat. Dat is een logische vraag. Waarvan we het antwoord in dit concrete geval niet weten, en niet hoeven weten.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
MGG
Berichten: 3646
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door MGG »

Om Job zijn vraag te beantwoorden. Zover ik weet zijn beide nog lid van hun partij. Belangrijker is het dat zij elke zondag de Bijbelse boodschap horen. Ik vrees dat dit van weinig VVD'ers gezegd kan worden.
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Job »

Ik lees in het RD van vandaag dat er 4 mei een jaarvergadering wordt gehouden van "In het Spoor" en dat "alle mannen die belang stellen in de staatkundig gereformeerde beginselen" van harte welkom zijn. Ik kan me verplaatsen in het standpunt van alleen mannen in de politiek. Maar om zelfs zo'n bijeenkomst voor vrouwen te sluiten...?
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12150
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Herman »

Ja, waarom zou een vrouw een politieke mening moeten hebben? Dat recht komt hun niet toe. Het is niet mijn manier van denken maar wel logisch en consistent.
GGotK
Berichten: 2193
Lid geworden op: 28 mar 2018, 22:41

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door GGotK »

Job schreef: 01 mei 2024, 17:37 Ik lees in het RD van vandaag dat er 4 mei een jaarvergadering wordt gehouden van "In het Spoor" en dat "alle mannen die belang stellen in de staatkundig gereformeerde beginselen" van harte welkom zijn. Ik kan me verplaatsen in het standpunt van alleen mannen in de politiek. Maar om zelfs zo'n bijeenkomst voor vrouwen te sluiten...?
Blijkbaar wordt er dan geen koffie met een gevulde koek geserveerd.
DDD
Berichten: 28895
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door DDD »

Job schreef: 01 mei 2024, 17:37 Ik lees in het RD van vandaag dat er 4 mei een jaarvergadering wordt gehouden van "In het Spoor" en dat "alle mannen die belang stellen in de staatkundig gereformeerde beginselen" van harte welkom zijn. Ik kan me verplaatsen in het standpunt van alleen mannen in de politiek. Maar om zelfs zo'n bijeenkomst voor vrouwen te sluiten...?
Ik vind dit dan weer helemaal niet gek. Waarom zou je als vrouw mee moeten praten over iets waarvan de vereniging zelf juist vindt dat je je er niet mee bezig moet houden?
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Job »

DDD schreef: 01 mei 2024, 20:17
Job schreef: 01 mei 2024, 17:37 Ik lees in het RD van vandaag dat er 4 mei een jaarvergadering wordt gehouden van "In het Spoor" en dat "alle mannen die belang stellen in de staatkundig gereformeerde beginselen" van harte welkom zijn. Ik kan me verplaatsen in het standpunt van alleen mannen in de politiek. Maar om zelfs zo'n bijeenkomst voor vrouwen te sluiten...?
Ik vind dit dan weer helemaal niet gek. Waarom zou je als vrouw mee moeten praten over iets waarvan de vereniging zelf juist vindt dat je je er niet mee bezig moet houden?
Dat is ook zo. Maar bij In het Spoor gaat het niet alleen om wel of niet stemmende vrouwen. Bovendien is het thema antisemitisme. De sprekers nl. ds. Boudewijn, drs. Op 't Hof en ds. Van Boven, zijn dat ook bezwaarde SGP'ers?
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
DDD
Berichten: 28895
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door DDD »

Dat neem ik aan van wel. Ik ga ervan uit dat het een nogal eenkennig clubje is. Maar ik ben benieuwd of er insiders zijn.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6694
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef: 01 mei 2024, 21:08 Dat neem ik aan van wel. Ik ga ervan uit dat het een nogal eenkennig clubje is. Maar ik ben benieuwd of er insiders zijn.
Dr. Op 't Hof ook?
Job
Berichten: 3054
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Job »

Herman schreef: 01 mei 2024, 19:25 Ja, waarom zou een vrouw een politieke mening moeten hebben? Dat recht komt hun niet toe. Het is niet mijn manier van denken maar wel logisch en consistent.
In principe gaat het toch niet om het niet mogen hebben van om een mening, maar om de kwestie of je die mening openbaar mag laten horen als vrouw? Op meningsvorming van vrouwen zal In het Spoor toch niets tegen hebben?

Indien wel, dan is blijkbaar ook één van de speerpunten van de vereniging om vrouwen bewust ongeïnformeerd* te houden.

* Ik twijfelde tussen dom of ongeïnformeerd. Het is ongeinformeerd geworden, maar vermoedelijk ligt domheid dan wel op de loer.
Met zoveel selectiviteit en vooringenomenheid houdt het voor mij wel zo'n beetje op hier. Groetjes, ik ben weer lekker weg. ::bye
Bertiel
Berichten: 4665
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Bertiel »

GerefGemeente-lid schreef: 01 mei 2024, 21:14
DDD schreef: 01 mei 2024, 21:08 Dat neem ik aan van wel. Ik ga ervan uit dat het een nogal eenkennig clubje is. Maar ik ben benieuwd of er insiders zijn.
Dr. Op 't Hof ook?
Yes. Die heeft het helpen oprichten.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
HersteldHervormd
Berichten: 6210
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door HersteldHervormd »

GGotK schreef: 01 mei 2024, 20:14
Job schreef: 01 mei 2024, 17:37 Ik lees in het RD van vandaag dat er 4 mei een jaarvergadering wordt gehouden van "In het Spoor" en dat "alle mannen die belang stellen in de staatkundig gereformeerde beginselen" van harte welkom zijn. Ik kan me verplaatsen in het standpunt van alleen mannen in de politiek. Maar om zelfs zo'n bijeenkomst voor vrouwen te sluiten...?
Blijkbaar wordt er dan geen koffie met een gevulde koek geserveerd.
Nu doe je exact hetzelfde, waarom kan een man geen koffie schenken?
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2478
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Verkiezingen Tweede Kamer 2023

Bericht door Bonny »

HersteldHervormd schreef: 01 mei 2024, 21:56
GGotK schreef: 01 mei 2024, 20:14
Blijkbaar wordt er dan geen koffie met een gevulde koek geserveerd.
Nu doe je exact hetzelfde, waarom kan een man geen koffie schenken?
Dat is toch vrouwenwerk? Komt dat niet vort uit de scheppingsorde?
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie