Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Profesto
Berichten: 820
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Profesto »

J.C. Philpot schreef: 03 mei 2024, 08:30
merel schreef: 03 mei 2024, 08:27 https://www.trouw.nl/binnenland/twijfel ... ~b219b9d3/

Het topic homoseksualiteit staat al even in moderatie. Daarom post ik het hier. Er is vaker genoemd dat het Dutch protocol in het buitenland ter discussie staat. In dit stuk wordt ook aangegeven dat voor dit protocol veel te weinig wetenschappelijke basis is.
Het artikel gaat over transseksualiteit, dus het artikel zou ook offtopic zijn in het topic homoseksualiteit.

Ik kan het artikel niet lezen. Maar dat er zaken ter discussie staan omdat er te weinig wetenschappelijke basis is verbaasd me niets. Het hele onderwerp is dusdanig door ideologie gedreven, dat wetenschap of uberhaubt nuchter verstand ondergeschikt zijn.
Dat is wel een heel eenzijdige weergave van wat er aan de hand is en je laat blijken dat je totaal geen interesse hebt in wat er echt speelt.

Er was toch ooit een topic met in de titel transgender?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6704
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door GerefGemeente-lid »

Profesto schreef: 03 mei 2024, 09:37
J.C. Philpot schreef: 03 mei 2024, 08:30
merel schreef: 03 mei 2024, 08:27 https://www.trouw.nl/binnenland/twijfel ... ~b219b9d3/

Het topic homoseksualiteit staat al even in moderatie. Daarom post ik het hier. Er is vaker genoemd dat het Dutch protocol in het buitenland ter discussie staat. In dit stuk wordt ook aangegeven dat voor dit protocol veel te weinig wetenschappelijke basis is.
Het artikel gaat over transseksualiteit, dus het artikel zou ook offtopic zijn in het topic homoseksualiteit.

Ik kan het artikel niet lezen. Maar dat er zaken ter discussie staan omdat er te weinig wetenschappelijke basis is verbaasd me niets. Het hele onderwerp is dusdanig door ideologie gedreven, dat wetenschap of uberhaubt nuchter verstand ondergeschikt zijn.
Dat is wel een heel eenzijdige weergave van wat er aan de hand is en je laat blijken dat je totaal geen interesse hebt in wat er echt speelt.

Er was toch ooit een topic met in de titel transgender?
Waarom is het een eenzijdige benadering? Er zijn toch genoeg voorbeelden dat er sprake is van genderideologie in onze samenleving?

Het wordt steeds meer en meer. Er zijn zelfs wetsvoorstellen die elke vorm van kritiek op genderidelogie verbieden en scharen onder discriminatie...
Gebruikersavatar
Edelweiss
Berichten: 342
Lid geworden op: 01 sep 2023, 12:03
Locatie: Zwitserland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Edelweiss »

Ik kan het artikel ook niet lezen, maar ik ben blij dat er meer en meer aandacht wordt gegenereerd voor het haperende protocol en de dilemma's er om heen voor àlle betrokkenen.
Ik hoop echter wel dat die discussie gebalanceerd wordt/is/blijft. Het is een ongeloofelijk gevoelig onderwerp, en elkaar uitmaken voor extreem-links of transfoob (ja, ook in wetenschappelijke kringen) werkt echt niet mee. Uiteindelijk zou het belang van de patient voorop moeten staan, en juist dat sneeuwt als eerste onder als de toon van de discussie zo extreem is.
GerefGemeente-lid schreef: 03 mei 2024, 10:11 (...)
Het wordt steeds meer en meer. Er zijn zelfs wetsvoorstellen die elke vorm van kritiek op genderidelogie verbieden en scharen onder discriminatie...
Hier schrik ik van. Gaat dit over Nederland?
Profesto
Berichten: 820
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Profesto »

Edelweiss schreef: 03 mei 2024, 10:56 Ik kan het artikel ook niet lezen, maar ik ben blij dat er meer en meer aandacht wordt gegenereerd voor het haperende protocol en de dilemma's er om heen voor àlle betrokkenen.
Ik hoop echter wel dat die discussie gebalanceerd wordt/is/blijft. Het is een ongeloofelijk gevoelig onderwerp, en elkaar uitmaken voor extreem-links of transfoob (ja, ook in wetenschappelijke kringen) werkt echt niet mee. Uiteindelijk zou het belang van de patient voorop moeten staan, en juist dat sneeuwt als eerste onder als de toon van de discussie zo extreem is.
GerefGemeente-lid schreef: 03 mei 2024, 10:11 (...)
Het wordt steeds meer en meer. Er zijn zelfs wetsvoorstellen die elke vorm van kritiek op genderidelogie verbieden en scharen onder discriminatie...
Hier schrik ik van. Gaat dit over Nederland?
Met je eens wat betreft de toon van de discussie en het belang van de patiënt dat voorop moet staan.

En nee, je hoeft niet te schrikken want GerefGemeente-lid roept weer eens iets zonder bron, zonder voorbeeld, zonder onderbouwing en het zal dus wel weer een natte wind zijn.
Mannetje
Berichten: 7840
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Mannetje »

Heerlijk positieve manier van een medeforummer benaderen :bobo
-
GerefGemeente-lid
Berichten: 6704
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door GerefGemeente-lid »

Edelweiss schreef: 03 mei 2024, 10:56
GerefGemeente-lid schreef: 03 mei 2024, 10:11 (...)
Het wordt steeds meer en meer. Er zijn zelfs wetsvoorstellen die elke vorm van kritiek op genderidelogie verbieden en scharen onder discriminatie...
Hier schrik ik van. Gaat dit over Nederland?
Vooral breder op ons continent.
Inwoner
Berichten: 411
Lid geworden op: 11 sep 2023, 14:09

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Inwoner »

GerefGemeente-lid schreef: 03 mei 2024, 15:05
Edelweiss schreef: 03 mei 2024, 10:56
GerefGemeente-lid schreef: 03 mei 2024, 10:11 (...)
Het wordt steeds meer en meer. Er zijn zelfs wetsvoorstellen die elke vorm van kritiek op genderidelogie verbieden en scharen onder discriminatie...
Hier schrik ik van. Gaat dit over Nederland?
Vooral breder op ons continent.
Zou je dat eens wat nader kunnen concretiseren?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6704
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door GerefGemeente-lid »

Inwoner schreef: 03 mei 2024, 15:32
GerefGemeente-lid schreef: 03 mei 2024, 15:05
Edelweiss schreef: 03 mei 2024, 10:56
GerefGemeente-lid schreef: 03 mei 2024, 10:11 (...)
Het wordt steeds meer en meer. Er zijn zelfs wetsvoorstellen die elke vorm van kritiek op genderidelogie verbieden en scharen onder discriminatie...
Hier schrik ik van. Gaat dit over Nederland?
Vooral breder op ons continent.
Zou je dat eens wat nader kunnen concretiseren?
Wetten die centraal op tafel liggen waarbij het in de openbaarheid verboden wordt om op basis van christelijke normen en waarden actief bezwaren te uiten tegen zaken als homoseksualiteit en genderzaken of abortus.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10486
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Zita »

GerefGemeente-lid schreef: 03 mei 2024, 16:46
Inwoner schreef: 03 mei 2024, 15:32
GerefGemeente-lid schreef: 03 mei 2024, 15:05
Edelweiss schreef: 03 mei 2024, 10:56 Hier schrik ik van. Gaat dit over Nederland?
Vooral breder op ons continent.
Zou je dat eens wat nader kunnen concretiseren?
Wetten die centraal op tafel liggen waarbij het in de openbaarheid verboden wordt om op basis van christelijke normen en waarden actief bezwaren te uiten tegen zaken als homoseksualiteit en genderzaken of abortus.
Heb je een linkje?
Profesto
Berichten: 820
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Profesto »

Mannetje schreef: 03 mei 2024, 15:04 Heerlijk positieve manier van een medeforummer benaderen :bobo
Tja, misschien moest mijn reactie op de ontbrekende onderbouwing in het ergernissen topic. Maar daar is men ook al zo lekker bezig. :D

Ik ben benieuwd naar de reactie op de vraag van Zita.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6704
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zita schreef: 03 mei 2024, 16:51
GerefGemeente-lid schreef: 03 mei 2024, 16:46
Inwoner schreef: 03 mei 2024, 15:32
GerefGemeente-lid schreef: 03 mei 2024, 15:05 Vooral breder op ons continent.
Zou je dat eens wat nader kunnen concretiseren?
Wetten die centraal op tafel liggen waarbij het in de openbaarheid verboden wordt om op basis van christelijke normen en waarden actief bezwaren te uiten tegen zaken als homoseksualiteit en genderzaken of abortus.
Heb je een linkje?
Zeker. Ik stuur een mail met de link, ook aan @Inwoner en aan @Profesto.
merel
Berichten: 9988
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door merel »

Waarom niet in dit topic?
GerefGemeente-lid
Berichten: 6704
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door GerefGemeente-lid »

merel schreef: 03 mei 2024, 19:00 Waarom niet in dit topic?
Dat is niet mogelijk. Maar het is i.i.g. te controleren door de politieke ontwikkelingen in Europa in de gaten te houden. Het gaat op deze zaken echt niet goed, kan ik met 100% zekerheid zeggen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10486
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door Zita »

GerefGemeente-lid schreef: 03 mei 2024, 19:15
merel schreef: 03 mei 2024, 19:00 Waarom niet in dit topic?
Dat is niet mogelijk. Maar het is i.i.g. te controleren door de politieke ontwikkelingen in Europa in de gaten te houden. Het gaat op deze zaken echt niet goed, kan ik met 100% zekerheid zeggen.
Het is wellicht mijn gebrekkige technische inzicht, maar een link die je in een mail kunt plakken, kun je toch met dezelfde handeling in een forumbericht plakken? Het idee achter een forum is dat je in openbaarheid discussieert, niet dat je publiekelijk een stelling inneemt en de argumenten of bewijzen alleen per mail deelt.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6704
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Gelezen, gedacht, gehoord (overig)

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zita schreef: 03 mei 2024, 19:31
GerefGemeente-lid schreef: 03 mei 2024, 19:15
merel schreef: 03 mei 2024, 19:00 Waarom niet in dit topic?
Dat is niet mogelijk. Maar het is i.i.g. te controleren door de politieke ontwikkelingen in Europa in de gaten te houden. Het gaat op deze zaken echt niet goed, kan ik met 100% zekerheid zeggen.
Het is wellicht mijn gebrekkige technische inzicht, maar een link die je in een mail kunt plakken, kun je toch met dezelfde handeling in een forumbericht plakken? Het idee achter een forum is dat je in openbaarheid discussieert, niet dat je publiekelijk een stelling inneemt en de argumenten of bewijzen alleen per mail deelt.
Dat is waar. Ik ga het niet publiekelijk doen.

Dus dan moet je deze discussie maar verwijderen of ik beëindig die.

Overigens is het ook zelf te controleren door de agenda van de linkse partijen in Nederland en Europa in de gaten te houden.

Hier in Nederland valt het nog wel mee, en zeker nu met een rechtse meerderheid, maar als er eenmaal linkse progressieve machten aan de top komen, dan zullen er echt ernstige dingen gebeuren. Ik vrees dat we dat echt veel te weinig in de gaten hebben.

We kijken weg en leven maar wat rustig door, maar de tekenen der tijd zullen ernstiger in vorm toenemen.

Verder vind ik het opmerkelijk dat de linkse partijen in Nederland steeds roepen op dat men de formatie moet stoppen. Wilders zou de rechtstaat ondermijnen, de vrijheid van meningsuiting onderdrukken, persvrijheid aan banden willen leggen en wat dies meer zij. Maar ondertussen hoor je die linkse partijen niet over het feit dat er wakers worden opgepakt bij abortusklinieken, dat het afschaffen van artikel 23 op dit moment ook ongrondwettelijk is en ga zo maar door. Men zegt tolerant te zijn, maar ondertussen worden alle christelijke waarden en normen onder het mom van 'discriminatie' afgeserveerd.

Verder raad ik aan om deze avond nog eens terug te kijken, ook @Profesto. Veel discussies in onze gezindte en onze samenleving komen hierin naar voren: https://www.youtube.com/watch?v=c3wv177OMwQ.
Plaats reactie